Geplaatst op: 25-05-2021
Auteur: Redactie
NRIT Media
Uitgever: NRIT Media

Campagne 'Retoertje Drenthe' van start

Campagne 'Retoertje Drenthe' van start

Marketing Drenthe is deze week met haar eerste grote campagne van dit jaar gestart. Middels de ‘Retoertje Drenthe’-campagne worden zes verschillende mini breaks in de Oerprovincie van Nederland onder de aandacht gebracht. Nu ook dagattracties zoals pretparken, klimbossen en dierentuinen weer open mogen, is het tijd om bezoekers te verleiden een bezoek aan Drenthe te brengen. Want alhoewel de boekingen voor de zomervakantie snel binnenstromen, is er nu nog voldoende ruimte om gasten te ontvangen.


Marketing Drenthe richt zich met de campagne op twee verschillende doelgroepen; gezinnen met kinderen en stellen van 35 jaar en ouder. Een brede groep. Maar door zes verschillende Retoertjes te ontwikkelen, kan in veel verschillende wensen worden voorzien. Zo is er een Retoertje voor cultuurliefhebbers, voor gezinnen met jonge kinderen, voor avonturiers, voor fiets- en wandelfanaten en voor stellen of vrienden die even bij willen komen van een overvolle agenda.


De komende weken zijn de uitingen offline zichtbaar via advertenties in de Volkskrant, Het Parool en het AD én op digitale schermen in Amsterdam. Bijzonder is dat voorbijgangers binnen een straal van 100 meter rondom de ingezette schermen worden geretarget. Lopen zij langs één van de campagne-uitingen, dan krijgen ze een soortgelijke uiting als advertentie te zien op hun mobiele telefoon. Online plaatst Marketing Drenthe onder andere advertenties op Facebook, Pinterest en Instagram.


Door de restricties heeft de toeristische sector dit voorjaar opnieuw veel omzet verloren. Het aantal boekingen voor de zomervakantie ziet er wel veelbelovend uit. Via de Retoertjes wil Marketing Drenthe laten zien dat Drenthe ook de perfecte bestemming is voor een korte break in dit jaargetij, of straks in de herfst. De offline campagne duurt twee weken, de online uitingen zijn tot aan de zomervakantie te zien. De campagne wordt daarna richting het najaar weer opgepakt.

Trefwoorden: Campagne, Drenthe, retourtje

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/01/25
Gelderland trekt bijna 5 miljoen verblijfgasten in 2024
Stijging van 5,4% van gasten die minstens één macht in Gelderland verbleven. Het dagtoerisme groeide 13% bij attracties.
16/01/25
Apollo Reizen verlengt sponsoring van de NN Marathon Rotterdam
De touroperator Apollo Reizen blijft officieel sponsor van de NN Marathon Rotterdam en gaat op de Marathon Sport Expo in gesprek met de deelnemers.
15/01/25
7 Kamerleden ontvangen Ondernemersagenda Gastvrijheidssector
Op dinsdagmiddag 14 januari hebben diverse branchevertegenwoordigers in het platform Gastvrij Nederland de Ondernemersagenda van de Gastvrijheidssector aangeboden in de Tweede Kamer.
13/01/25
Witte fiets Veluwe aan Zee weer terug
De beeldbepalende witte fiets is weer teruggeplaatst bij Leisurelands locatie Veluwe aan zee. De fie...
06/01/25
DNB gaat in maart weer open voor bezoekers
Na een bijna vijf jaar durende renovatie is het gebouw ook weer open voor bezoekers en toeristen. Een bijzondere attractie in het hart van de hoofdstad Amsterdam.
30/12/24
Tunnel Jonkheerpad officieel geopend
ProRail heeft samen met Brabants Landschap en de gemeente Oisterwijk de onderdoorgang bij het Jonkheerpad in natuurgebied Landgoed Nemerlaer begin december officieel geopend.
27/12/24
Eerste wandelchallenge 30 minuten iedere dag
Koninklijke Wandelbond Nederland (KWbN) organiseert samen met Lana Witte-de Wit, Wandelaar des Vaderlands, de allereerste Nieuwjaars Wandelchallenge. De challenge, iedere dag 30 minuten wandelen.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
20/03/25
20/03/25 t/m 20-03-25: Trendcongres Toerisme 2025: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual
Op donderdag 20 maart 2025 organiseert NRIT in samenwerking met de opleidingen Tourism Management we...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...