Geplaatst op: 25-05-2021
Auteur: Redactie
NRIT Media
Uitgever: NRIT Media

Campagne 'Retoertje Drenthe' van start

Campagne 'Retoertje Drenthe' van start

Marketing Drenthe is deze week met haar eerste grote campagne van dit jaar gestart. Middels de ‘Retoertje Drenthe’-campagne worden zes verschillende mini breaks in de Oerprovincie van Nederland onder de aandacht gebracht. Nu ook dagattracties zoals pretparken, klimbossen en dierentuinen weer open mogen, is het tijd om bezoekers te verleiden een bezoek aan Drenthe te brengen. Want alhoewel de boekingen voor de zomervakantie snel binnenstromen, is er nu nog voldoende ruimte om gasten te ontvangen.


Marketing Drenthe richt zich met de campagne op twee verschillende doelgroepen; gezinnen met kinderen en stellen van 35 jaar en ouder. Een brede groep. Maar door zes verschillende Retoertjes te ontwikkelen, kan in veel verschillende wensen worden voorzien. Zo is er een Retoertje voor cultuurliefhebbers, voor gezinnen met jonge kinderen, voor avonturiers, voor fiets- en wandelfanaten en voor stellen of vrienden die even bij willen komen van een overvolle agenda.


De komende weken zijn de uitingen offline zichtbaar via advertenties in de Volkskrant, Het Parool en het AD én op digitale schermen in Amsterdam. Bijzonder is dat voorbijgangers binnen een straal van 100 meter rondom de ingezette schermen worden geretarget. Lopen zij langs één van de campagne-uitingen, dan krijgen ze een soortgelijke uiting als advertentie te zien op hun mobiele telefoon. Online plaatst Marketing Drenthe onder andere advertenties op Facebook, Pinterest en Instagram.


Door de restricties heeft de toeristische sector dit voorjaar opnieuw veel omzet verloren. Het aantal boekingen voor de zomervakantie ziet er wel veelbelovend uit. Via de Retoertjes wil Marketing Drenthe laten zien dat Drenthe ook de perfecte bestemming is voor een korte break in dit jaargetij, of straks in de herfst. De offline campagne duurt twee weken, de online uitingen zijn tot aan de zomervakantie te zien. De campagne wordt daarna richting het najaar weer opgepakt.

Trefwoorden: Campagne, Drenthe, retourtje

CELTH



||| Nieuws |||

23/12/25
Horeca in 2026: Gematigde groei, bij stijgende prijzen
De vooruitzichten voor de Nederlandse horeca in 2026 zijn voorzichtig positief. Consumenten geven naar verwachting iets meer uit dankzij een verbeterde koopkracht, maar uitbundige groei blijft uit. ING Research voorspelt een volumegroei van circa 1% voor de sector bij een gemiddelde prijsstijging van 4%. Het lage consumentenvertrouwen en zorgen over hoge prijzen temperen de bestedingen.
22/12/25
Tien reistrends voor 2026
De wereld van toerisme verandert razendsnel. Reizigers zoeken niet alleen bestemmingen, maar ook vrijheid, comfort, betekenis, rust en authenticiteit. NBTC presenteert in de Trendpublicatie 2026 tien trends die de komende jaren richting geven aan de Nederlandse toeristische sector. Ontdek de 10 trends.
22/12/25
Mauritshuis introduceert €4-ticket en verbreekt bezoekersrecord
Het Mauritshuis in Den Haag sluit 2025 af met een historisch hoog aantal bezoekers én kondigt een opvallende nieuwe maatregel aan. Vanaf 1 januari 2026 kunnen bezoekers het museum dagelijks na 16.00 uur binnen voor slechts €4. Met deze stap wil het Mauritshuis kunst toegankelijker maken voor iedereen.
19/12/25
Van plan een roadtrip te maken? Denk ook aan deze praktische zaken
Een roadtrip voelt altijd als een klein avontuur dat je zelf vormgeeft. De vrijheid om te stoppen waar je maar wilt geeft een gevoel dat geen andere reis kan evenaren. Toch begint die ontspannen vibe al bij de voorbereiding. Een kaart vol leuke plekken, een globale route, een playlist die mee kan tot aan de horizon.
18/12/25
Toerisme en recreatie spelen structurele rol in de leefbaarheid
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
18/12/25
Musea trokken 32 miljoen bezoeken in 2024
Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
18/12/25
Alumni get-together opleidingen tourism management op vakdag
Het is inmiddels een mooie traditie geworden om de vakdag van de Vakantiebeurs te starten met een le...
17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...