Geplaatst op: 31-05-2021
Auteur: Redactie
NRIT Media
Uitgever: NRIT Media

Roompot opent nieuw Qurios park in Callantsoog

Roompot opent nieuw Qurios park in Callantsoog

Roompot opent een gloednieuw Qurios park in Callantsoog. Vanaf het hoge duin zie je aan de ene kant het strand, en aan de andere kant het ingepolderde landschap. Een heerlijke plek om het hele jaar door te ontspannen en te genieten van alles waar we in Nederland zo trots op zijn. Het eerste Qurios park opende in 2016 in Bloemendaal en dit is inmiddels het vijfde park. Qurios staat voor kwaliteit, duurzaamheid en excellente service.

 

Een duurzaam park

Een Qurios park bouwt men altijd zo duurzaam mogelijk. Met de uitgangspunten van de Green Key certificering in gedachten voldoet het aan meer dan 80 duurzaamheidseisen. Bij de bouw houdt men rekening met duurzame bouwmaterialen, maar voert men bijvoorbeeld ook een duurzaam inkoopbeleid: er wordt zoveel mogelijk gewerkt met Nederlandse producten zodat de ecologische voetafdruk minimaal blijft. Dankzij slimme meters monitort het park zijn energieverbruik en kan het waar nodig bijsturen. Op tekening stond in 2018 een heel gasloos concept. Maar omdat de vraag naar elektra hier in de regio groter is dan het stroomnetwerk aankan, kiest Qurios in Callantsoog voor een alternatief in de vorm van biopropaan, dat wordt geproduceerd uit 100% duurzame grondstoffen. De hernieuwbare grondstoffen van biopropaan bestaan voor zo’n 88% uit afval en voor 12% uit hernieuwbare plantaardige oliën, die ook afkomstig zijn uit gecertificeerde plantages. Wel gas, toch duurzaam.

 

De ziel van Callantsoog

Bij de ontwikkeling van het park stelde men zich eerst de vraag: Hoe maken we de ziel van Callantsoog voor onze gasten zo tastbaar mogelijk? We creëren graag een plek die hoe bijzonder ook, helemaal opgaat in haar eigen omgeving.

De ziel van Callantsoog heeft men gevangen in drie thema’s, waaraan ook een eigen storycottage werd geweid. Kleurrijk Holland, een hommage aan de bollenvelden,  Natte Voeten waarbij de gasten worden meegenomen in het verhaal van het ontstaan van dit kustdorp en Hollandse Kost waarbij het gaat over de nuchtere Hollandse handen-uit-de-mouwen mentaliteit door de hypermoderne boeren en de vruchtbare grond door het zilte water.

 

Duurzame samenwerking

Tijdens de ontwikkelfase viel het verhaal op van twee bijzondere partijen die zich duurzaam inzetten in de regio. De familie Huiberts uit Sintmaartensvlotbrug gooide het roer jaren geleden al om en teelt uitsluitend nog biologische bloembollen. Het bodemleven op hun boerderij is hierdoor helemaal herstelt en daardoor is de keuze voor het bollenveld van Qurios Callantsoog snel gemaakt. Een ander initiatief vond men bij de jongens van Wilder Land. Zij zaaien graag onkruid bij de boer ter bevordering van de Nederlandse biodiversiteit. Zij zaaiden voor Qurios Callantsoog ook een veld vol bloemen, dat straks het walhalla wordt voor bijen en vlinders. Maar ook maken ze hier heerlijke kruidenthee van. Het park ging ook met Wilder Land een samenwerking aan en biedt zijn gasten een verfrissend welkom met thee uit de nabije natuur.

 

5 types lodges

De 92 sea lodges bieden plaats aan 4 tot 6 gasten. Op het park zijn in totaal 5 types sea lodges, waarvan 2 aangepast voor mindervaliden.

Het nieuwe park in Callantsoog heet zijn eerste gasten welkom op donderdag 1 juni.

Trefwoorden: nieuw park, duurzaam vakantiepark

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
23/01/25
Friesland Convention Partners nu officieel onderdeel van Merk Fryslân
Sinds 1 januari 2025 is Friesland Convention Partners (FCP) officieel onderdeel van Merk Fryslân. Deze strategische samenwerking versterkt de positie van Friesland als dé provincie voor innovatieve en duurzame zakelijke evenementen, congressen en vergaderingen.
21/01/25
Texel op zoek naar nieuwe doelgroepen
VVV Texel lanceert vandaag een nieuwe televisiecampagne om het eiland opnieuw in de spotlights te zetten. De commercial, die te zien is op NPO 1 en NPO 2, benadrukt de unieke combinatie van rust, natuur en uitgebreide voorzieningen die Texel te bieden heeft en moet nieuwe doelgroepen aantrekken.
08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.