Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 03-06-2021
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Efteling mag groeien naar 7 miljoen bezoekers

Efteling mag groeien naar 7 miljoen bezoekers

Attractiepark De Efteling mag van de Raad van State verder met haar uitbreidingsplan ‘Wereld van Efteling 2030’. Het park kan daarmee groeien naar 7 miljoen bezoekers. Voor corona trok het park jaarlijks zo’ 5 miljoen bezoekers. 

Het nu definitief goedgekeurde bestemmingsplan geeft kaders voor de groei van de Efteling voor de komende jaren. Dus bijvoorbeeld in welke richting de Efteling het park kan uitbreiden, plannen voor bereikbaarheid en parkeren, bouwhoogtes en groenpercentage. Zo mag de Efteling het attractiepark uitbreiden en mag het aantal bedden groeien naar maximaal 5.800. Verder komen er extra parkeervoorzieningen en nieuwe ontsluitingswegen. 

Algemeen directeur van de Efteling, Fons Jurgens: "Natuurlijk zijn we ontzettend blij met deze uitspraak. Er ging een langdurig, maar vooral zorgvuldig proces aan vooraf. Al in 2015 maakten we de eerste schetsen voor het Bestemmingsplan Wereld van de Efteling 2030 en is er veel overlegd met omwonenden, natuurorganisaties en de gemeente. Het is fijn dat de uitgebreide voorbereiding nu beloond is en dat we nu definitief kunnen gaan toewerken naar een Wereld vol nog meer Wonderen in 2030. Voor ons voelt dit als een reuzenstap richting de toekomst van de Efteling die we voor ogen hebben.” De schop gaat overigens niet gelijk de grond in. "De financiële gevolgen van het coronavirus maken dat we op dit moment geen nieuwe investeringen buiten de poorten van het park kunnen en willen doen en andere keuzes maken.”

Efteling
Trefwoorden: attractieparken, uitbreidingsplannen, Noord-Brabant

CELTH



||| Nieuws |||

10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.
10/04/25
Wegwijzer voor het meten van bewonersprofijt gepresenteerd
Vandaag is tijdens een LDA-Kennissessie de ‘Wegwijzer voor het meten van bewonersprofijt’ gepresenteerd. Deze wegwijzer biedt een overzicht van zowel voor de hand liggende als innovatieve methoden om bewonersprofijt te meten.
10/04/25
Exclusief voor leden
Kristel Baele: investeren in cultuur is investeren in vestigingsklimaat
Investeren in culturele broedplaatsen draagt bij aan het regionale vestigingsklimaat voor inwoners en bedrijven. Daar zijn destinatiemanagementorganisaties ook dagelijks mee bezig. Dat heeft de voorzitter van de Raad voor Cultuur Kristel Baele afgelopen weekend gezegd bij de opening van de nieuwe broedplaats 'Nesse' in de gemeente Terneuzen.
10/04/25
Exclusief voor leden
WTTC: Toerisme blijft wereldwijd sterk groeien en bijdragen aan welvaart en werkgelegenheid
Tegen de achtergrond van economische onzekerheid tonen de meest recente onderzoeken van de World Travel & Tourism Council (WTTC) aan dat de wereldwijde reis- en toerismesector dit jaar naar verwachting sterk zal groeien, waarmee het zijn rol als hoeksteen van grote wereldeconomieën bevestigt, aangezien reizigers naar verwachting meer dan ooit tevoren zullen uitgeven.
10/04/25
Exclusief voor leden
Burgers' Zoo neemt GaiaZOO over
Koninklijke Burgers’ Zoo neemt GaiaZOO in Kerkrade over. Door de overname, die op 1 juni 2025 officieel wordt bekrachtigd, bundelen twee toonaangevende Nederlandse dierentuinen hun krachten. Beide parken benadrukken hun gedeelde filosofie en waarden.
10/04/25
Dormio Group breidt internationaal uit
De Dormio Group heeft in Portugal Duna Parque overgenomen en breidt ook op Curaçao en in Europa uit. Dormio groeit daarmee van 41 naar 61 locaties.
10/04/25
Exclusief voor leden
Meer kampeerders willen comfort en privacy op het toilet en onder de douche
Sinds begin 2024 is het aantal campings dat privé-sanitair aanbiedt met 20% gestegen, zo concludeert campingspecialist ACSI na de jaarlijkse inventarisatie van bijna 10.000 campings in heel Europa. Bij ruim 1 op de 10 campings is het nu mogelijk om een eigen douche en toilet te reserveren, waarbij Nederland de boventoon voert.
10/04/25
Exclusief voor leden
Plopsa Group gaat voor één merknaam
De Plopsa Group heeft bekendgemaakt dat twee van haar grote themaparken een nieuwe naam krijgen. Holiday Park in Duitsland zal voortaan door het leven gaan als Plopsaland Deutschland, terwijl Plopsa Coo in de Belgische Ardennen de naam Plopsaland Ardennes krijgt. Deze naamsveranderingen zijn onderdeel van een bredere Europese groeistrategie van Plopsa.

||| Agenda |||

12/04/25
12/04/25 t/m 12-04-25: Campervan Days
Na een succesvolle eerste editie in 2024 keert Campervan Days op 12 en 13 april 2025 terug...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...