Geplaatst op: 07-06-2021
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Internationale award voor campagne Breda Marketing

Internationale award voor campagne Breda Marketing

DMO Breda Marketing heeft met haar campagne ‘Breda geeft je de ruimte’ een internationale award in de wacht gesleept: een bronzen Indigo Award. 

De Indigo Award promoot innovatieve, artistieke en unieke projecten en is een internationale erkenning voor Breda en zijn creatieve talent.

Moeilijke tijden prikkelen creativiteit

Een moeilijk jaar zoals 2020 prikkelt creativiteit en levert ook mooie dingen op. Breda Marketing nam Opera Concept & Design in de arm voor de campagne ‘Breda geeft je de ruimte. Met deze campagne werden ruim 6,5 miljoen buitengenieters, fijnproevers en cultuursnuivers bereikt. 

Breda geeft je de ruimte

De campagne werd in de zomer van 2020 uitgerold en nodigde zowel bewoners en bezoekers uit vakantie te vieren in eigen stad en regio. ‘Breda geeft je de ruimte’ was volgens de jury een verrassende combinatie van beelden van Bredase iconen in krachtige kleuren die als startpunt werkten om bezoekers bijzondere plekken in de stad te ontdekken. De campagneposters waren in veel abri’s in Breda en omgeving te zien. Ze werden ondersteund door (online) advertenties, social media en nieuwsbrieven. Een pop-upstore in het centrum ondersteunde de campagne met een fysieke outlet.

BredaMarketing
Link: https://operaconceptdesign.nl/projecten/identities/bredamarketing-zichtbaarheids-campagne/
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo's, campagnes, awards, crisis, corona

CELTH





||| Nieuws |||

07/02/25
Vanaf 1 april geen emissie meer van boten in grachten Amsterdam
Vanaf 1 april 2025 wordt het centrumgebied een uitstootvrije zone voor recreatievaartuigen, meldt gemeente Amsterdam. Dit betekent dat alleen vaartuigen die varen op elektriciteit, waterstof of spierkracht zijn toegestaan. Je mag geen uitstoot meer produceren.
07/02/25
Staatssecretaris pleit voor middentarief btw
Het kabinet heeft op verzoek van het parlement alternatieven in kaart gebracht voor de btw-verhoging op cultuur, media en sport. Opeens tovert staatssecretaris Van Oostenbruggen een middentarief uit zijn hoed.
06/02/25
Exclusief voor leden
Drie ton voor extra publieksprogramma Groninger Museum
Het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap heeft besloten om het Groninger Museum een vierj...
06/02/25
Van Gogh Homeland presenteert de Groene Kathedraal
De Tilburgse Spooorzone krijgt in het voorjaar van 2026 in de vorm van een Groene Kathedraal een tijdelijk stedelijk lunapark. De Groene Kathedraal wordt een podium voor een prikkelend programma voor een breed publiek, waar met positiviteit en verbeeldingskracht aandacht wordt gevraagd voor dilemma’s en oplossingen voor de grote duurzaamheidsopgaven in Brabant, het Homeland van Vincent van Gogh.
05/02/25
Laatste jaar uitvoeringsprogramma BRTN 2020-2025
Dit jaar markeert het laatste jaar van de uitvoering van het Basisrecreatietoervaartnet (BRTN) 2020-2025. Tegelijkertijd wordt er gewerkt aan het opstellen van nieuwe bestuurlijke afspraken voor de periode vanaf 2026, waarin de rol van AI toeneemt.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
24/01/25
Commissie voor natuurherstel opgericht
Een ministeriële commissie voor natuurherstel in Nederland wordt opgericht. Deze commissie wordt opgericht na twee recentelijke rechterlijke uitspraken om haast te maken met het herstel.
24/01/25
Positief oordeel over drie Limburgse musea
Het provinciebestuur van Limburg heeft het rapport ontvangen van de Visitatiecommissie Provinciale Musea 2024. Voornamelijk is inhoudelijk aar de musea gekeken maar toerisme speelt ook een rol.