Geplaatst op: 08-06-2021
Auteur: Marc Gerlings

Avondvierdaagse succesvol na mindere start

Innovaties in de app

Avondvierdaagse succesvol na mindere start
Meer beleving in de app van de Avond4daagse. Foto: KWBN.
Ook dit jaar organiseert Koninklijke Wandel Bond Nederland (KWBN) samen met partner eRoutes een digitale versie van de populaire Avond4daagse. Met behulp van een speciaal hiervoor aangepaste app lopen kinderen hun eigen routes op hun eigen moment. Dat zij daarmee in een behoefte voorzien, blijkt uit de ruim 55.000 deelnemers die, ondanks het uitblijven van mooi lenteweer bij de startperiode, zich toch hebben ingeschreven. Met de zomervakantie en mooier weer in het verschiet, is besloten om de Avond4daagse – Home Edition te verlengen tot en met 31 juli.

Aantal deelnemers

Paul Sanders (directeur-bestuurder KWBN) en Edwin Kuipers (CEO eRoutes) zijn trots op het hoge aantal deelnemers van deze tweede speciale editie. Vorig jaar vond de Home Edition voor het eerst plaats. Bijna 60.000 kinderen namen toen deel. Toen ook dit jaar bleek dat het niet mogelijk zou zijn om in het voorjaar al evenementen te organiseren, besloot KWBN - zeker na het succes van vorig jaar - ook dit jaar de Avond4daagse – Home Edition te organiseren.

Op 1 juni werd de mijlpaal van 50.000 deelnemers gepasseerd. De organisatie meldt vandaag dat de 55.000 inschrijvingen zijn bereikt.

Flexibele deelname

De nieuwe opzet biedt ook kansen voor kinderen die anders niet deel kunnen nemen, bijvoorbeeld door een handicap of een overgevoeligheid voor prikkels. En niet alleen kinderen doen mee, ook volwassen deelnemers herbeleven hun basisschooltijd zo vertelt Astrid Bovée. Samen met een aantal vriendinnen nam ze deel. "Het was een goede motivatie om overdag te wandelen en door de app beleefden we de omgeving op een andere manier, we leerden andere routes kennen met nieuwe paadjes". Sanders: "Van zulke berichten worden we ontzettend enthousiast. Het laat duidelijk de voordelen van de Home Edition zien. Ook ouders ervaren de flexibiliteit als positief. En wil je graag in één jaar twee (of meer) medailles verdienen, dan kun je meerdere keren deelnemen." Kuipers vult aan: "Ook leuk om bijvoorbeeld vanaf je vakantieadres te gaan wandelen. Dat kan met deze speciale Home Edition ook in het buitenland."

Virtuele rustpunten

Met behulp van de app kunnen deelnemers vanaf een zelf te bepalen locatie routes laten maken. Ze kiezen zelf de afstand: 2,5 – 5 – 10 kilometer. Daarbij is het startpunt gelijk aan het eindpunt. De app trackt de routes zodat de deelnemers ook inzicht hebben in hun prestaties. Nieuw dit jaar zijn de verschillende meldingen tijdens de wandeling en de virtuele rustpunten in de app.

Vierdaagse in veertien dagen

Avond4daagse – Home Edition vindt plaats tussen 29 maart en 31 juli 2021. De exacte startdatum bepaalt de deelnemer zelf. Tijdens deze speciale editie hoeven de vier dagen niet aaneengesloten gelopen te worden, maar ze moeten wel binnen twee weken volbracht zijn. De laatste startdag is 31 juli, er kan dan gelopen worden t/m 14 augustus. Wanneer de deelnemers lopen, mogen ze ook zelf bepalen. Dat mag doordeweeks zijn of in het weekend, 's avonds maar ook overdag.

Inschrijven

Deelnemers vinden meer informatie op: www.avond4daagse.nl. Hier kunnen zij zich tot 31 juli 2021 ook inschrijven. Inschrijving vindt dus niet centraal via school of sportvereniging plaats, maar ouders/verzorgers schrijven zichzelf en hun kinderen in. Deelname aan Avond4daagse – Home Edition kost €6,50 per deelnemer. Daarvoor krijgt men toegang tot de app, de mogelijkheid vier routes automatisch te laten aanmaken en de prestatie te laten meten. De officiële Avond4daagse medailles worden thuisbezorgd.
Trefwoorden: evenement, online, vierdaagse, eroutes

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...