Geplaatst op: 08-06-2021
Auteur: Marc Gerlings

Avondvierdaagse succesvol na mindere start

Innovaties in de app

Avondvierdaagse succesvol na mindere start
Meer beleving in de app van de Avond4daagse. Foto: KWBN.
Ook dit jaar organiseert Koninklijke Wandel Bond Nederland (KWBN) samen met partner eRoutes een digitale versie van de populaire Avond4daagse. Met behulp van een speciaal hiervoor aangepaste app lopen kinderen hun eigen routes op hun eigen moment. Dat zij daarmee in een behoefte voorzien, blijkt uit de ruim 55.000 deelnemers die, ondanks het uitblijven van mooi lenteweer bij de startperiode, zich toch hebben ingeschreven. Met de zomervakantie en mooier weer in het verschiet, is besloten om de Avond4daagse – Home Edition te verlengen tot en met 31 juli.

Aantal deelnemers

Paul Sanders (directeur-bestuurder KWBN) en Edwin Kuipers (CEO eRoutes) zijn trots op het hoge aantal deelnemers van deze tweede speciale editie. Vorig jaar vond de Home Edition voor het eerst plaats. Bijna 60.000 kinderen namen toen deel. Toen ook dit jaar bleek dat het niet mogelijk zou zijn om in het voorjaar al evenementen te organiseren, besloot KWBN - zeker na het succes van vorig jaar - ook dit jaar de Avond4daagse – Home Edition te organiseren.

Op 1 juni werd de mijlpaal van 50.000 deelnemers gepasseerd. De organisatie meldt vandaag dat de 55.000 inschrijvingen zijn bereikt.

Flexibele deelname

De nieuwe opzet biedt ook kansen voor kinderen die anders niet deel kunnen nemen, bijvoorbeeld door een handicap of een overgevoeligheid voor prikkels. En niet alleen kinderen doen mee, ook volwassen deelnemers herbeleven hun basisschooltijd zo vertelt Astrid Bovée. Samen met een aantal vriendinnen nam ze deel. "Het was een goede motivatie om overdag te wandelen en door de app beleefden we de omgeving op een andere manier, we leerden andere routes kennen met nieuwe paadjes". Sanders: "Van zulke berichten worden we ontzettend enthousiast. Het laat duidelijk de voordelen van de Home Edition zien. Ook ouders ervaren de flexibiliteit als positief. En wil je graag in één jaar twee (of meer) medailles verdienen, dan kun je meerdere keren deelnemen." Kuipers vult aan: "Ook leuk om bijvoorbeeld vanaf je vakantieadres te gaan wandelen. Dat kan met deze speciale Home Edition ook in het buitenland."

Virtuele rustpunten

Met behulp van de app kunnen deelnemers vanaf een zelf te bepalen locatie routes laten maken. Ze kiezen zelf de afstand: 2,5 – 5 – 10 kilometer. Daarbij is het startpunt gelijk aan het eindpunt. De app trackt de routes zodat de deelnemers ook inzicht hebben in hun prestaties. Nieuw dit jaar zijn de verschillende meldingen tijdens de wandeling en de virtuele rustpunten in de app.

Vierdaagse in veertien dagen

Avond4daagse – Home Edition vindt plaats tussen 29 maart en 31 juli 2021. De exacte startdatum bepaalt de deelnemer zelf. Tijdens deze speciale editie hoeven de vier dagen niet aaneengesloten gelopen te worden, maar ze moeten wel binnen twee weken volbracht zijn. De laatste startdag is 31 juli, er kan dan gelopen worden t/m 14 augustus. Wanneer de deelnemers lopen, mogen ze ook zelf bepalen. Dat mag doordeweeks zijn of in het weekend, 's avonds maar ook overdag.

Inschrijven

Deelnemers vinden meer informatie op: www.avond4daagse.nl. Hier kunnen zij zich tot 31 juli 2021 ook inschrijven. Inschrijving vindt dus niet centraal via school of sportvereniging plaats, maar ouders/verzorgers schrijven zichzelf en hun kinderen in. Deelname aan Avond4daagse – Home Edition kost €6,50 per deelnemer. Daarvoor krijgt men toegang tot de app, de mogelijkheid vier routes automatisch te laten aanmaken en de prestatie te laten meten. De officiële Avond4daagse medailles worden thuisbezorgd.
Trefwoorden: evenement, online, vierdaagse, eroutes

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
23/01/25
Friesland Convention Partners nu officieel onderdeel van Merk Fryslân
Sinds 1 januari 2025 is Friesland Convention Partners (FCP) officieel onderdeel van Merk Fryslân. Deze strategische samenwerking versterkt de positie van Friesland als dé provincie voor innovatieve en duurzame zakelijke evenementen, congressen en vergaderingen.
21/01/25
Texel op zoek naar nieuwe doelgroepen
VVV Texel lanceert vandaag een nieuwe televisiecampagne om het eiland opnieuw in de spotlights te zetten. De commercial, die te zien is op NPO 1 en NPO 2, benadrukt de unieke combinatie van rust, natuur en uitgebreide voorzieningen die Texel te bieden heeft en moet nieuwe doelgroepen aantrekken.
08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.