Geplaatst op: 10-06-2021
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Visit Brabant laat XL-Pijl door provincie reizen

Visit Brabant laat XL-Pijl door provincie reizen

Visit Brabant geeft de vorig jaar gestarte campagne ‘Hier moet je zijn in Brabant’ deze zomer extra gas. In Veghel werd een 5 meter hoge pijl geplaatst die de komende acht weken door Brabant gaat reizen. De Brabantse DMO wil het vrijetijdsaanbod in de provincie nadrukkelijk voor het voetlicht brengen om ondernemers in deze zware tijden te ondersteunen. Ze richten de pijl letterlijk op de mooiste plekken in Brabant. De campagne richt zich zowel op bezoekers als bewoners. De aftrap was afgelopen vrijdagnacht toen als een guerrilla-actie bij de 250 deelnemende ondernemers stoepborden met de pijl werden geplaatst.

Gisteren overhandigde Heleen Huisjes, directeur van VisitBrabant, de knalrode pijl van 5,5 meter hoog en 7.000 kilo zwaar en daarop de tekst ‘Hier moet je zijn in Brabant’ aan Coby van der Pas, wethouder Toerisme & Recreatie van Meierijstad op De Noordkade in Veghel, een hotspot van kunst en cultuur in industrieel erfgoed.

Vrijetijdsondernemers zichtbaar maken

Heleen Huisjes, directeur Visit Brabant: "Met de campagne ‘Hier moet je zijn in Brabant’ laten we zien dat Brabant weer bruist nadat we als land ‘op slot zaten’. We willen de Brabantse vrijetijdsondernemers helpen om nóg meer zichtbaar te zijn. Zij hebben zowel de Brabanders als de bezoekers juist nu ontzettend hard nodig. Daarnaast willen we laten zien dat je heel veel kunt beleven in onze provincie; van historie tot groen, van cultuur tot design en van attractieparken tot restaurants. Deze pijl duidt wáár je moet zijn in Brabant, de bevlogen ondernemers met hun prachtige locaties geven invulling aan de reden waaróm je daar moet zijn”.

Gedeputeerde Wil van Pinxteren ziet voor de vrijetijdsondernemers weer licht aan het eind van de tunnel. "Vorig jaar hebben heel veel mensen het veelzijdige vrijetijdsaanbod van Brabant ontdekt. Ik hoop dat velen ook dit jaar weer terugkomen naar Brabant. Als provincie ondersteunen we Visit Brabant in haar missie om dat Brabant als vrijetijdsprovincie in de markt te zetten.”

Pijlen in de nacht

250 Brabantse vrijetijdsondernemers die de campagne #hiermoetjezijninbrabant de afgelopen maanden hebben omarmd, ontvingen als verrassing en als steuntje in de rug afgelopen vrijdagnacht, de nacht voor opening/officiële ingang stap 3 van RIVM (Brabant weer open, nog steeds beperkt, maar wel een feestje waard!) een stoepbord in de vorm van een pijl. Allemaal met hun eigen, in de afgelopen periode aangeleverde reden waaróm je HIER MOET ZIJN. 


Reis van 350 kilometer

De pijl legt de komende acht weken een reis af van bijna 350 kilometer kriskras door Brabant en staat elke week  op een andere iconische plek. De reis van de pijl is te volgen via www.visitbrabant.com/pijlopreis. Brabanders worden geactiveerd te raden wat de volgende locatie van de Pijl is. De Pijl verplaatst steeds op een donderdag. 

X

Met deze gigantische blikvanger richt VisitBrabant letterlijk alle pijlen op het vrijetijdsaanbod in Brabant om te laten zien dat Brabant dé bestemming is voor een onvergetelijk dagje uit, weekendje weg of vakantie. De route die de pijl aflegt, is te volgen via een interactieve video op visitbrabant.com en social media. Wethouder Coby van de Pas overhandigt de pijl volgende week donderdag aan de volgende locatie. Zo reist de pijl in estafettevorm door de provincie.

Brede campagne

Op de campagnewebsite www.hiermoetjezijninbrabant.nl staan de meest bijzondere locaties in Brabant. Ter ondersteuning komen er ook vier digitale magazines en pagina’s met  tips in de Brabantse dagbladen. Brabantse vrijetijdsondernemers worden uitgedaagd mee te doen en krigen een toolkit om zichzelf binnen deze campagne te profileren. Inmiddels doen al 250 ondernemers mee. 

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing dmo's, noord-brabant, crisis, corona

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

17/01/25
Landbouw en toerisme hand in hand op Grüne Woche
Op de prestigieuze internationale landbouwbeurs Grüne Woche in Berlijn heeft Nederland vandaag het innovatieplein ‘Land of Future Food’ geopend. Onder het motto ‘Farming the Future’ presenteert ons land de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van duurzame landbouw en streekproducten.
17/01/25
Exclusief voor leden
Records voor Spanje maar focus verschuift
Spanje heeft in aantallen toeristen en bestedingen het beste jaar achter de rug. Het aantal toeristen groeide naar zo’n 94 miljoen (+10%) en de uitgaven kwamen uit op 126 miljard euro. Dat is 16% meer dan een jaar eerder. Maar het toerismemodel gaat wel veranderen. Dat maakte minister van Industrie en Toerisme, Jordi Hereu Boher bekend.
17/01/25
Flessen inzamelen voor natuurbehoud
Bezoekers van DierenPark Amersfoort hebben het afgelopen jaar een indrukwekkende bijdrage geleverd aan natuurbehoud wereldwijd. Mede dankzij een grootschalige flessenactie is er een recordbedrag van 159.000 euro opgehaald voor het DierenPark Amersfoort Wildlife Fund.
17/01/25
Exclusief voor leden
MarinaParken breidt uit met overname Camping de Eenhoorn
MarinaParken heeft Camping de Eenhoorn in Schardam overgenomen en gaat deze verder exploiteren onder de naam MarinaPark Bad Markermeer. Deze locatie aan het Markermeer wordt daarmee het zesde vakantiepark in de portfolio van MarinaParken.
17/01/25
Tevredenheid bij organisatoren Vakantiebeurs en Horecava
De Vakantiebeurs heeft dit jaar ruim 71.000 bezoekers getrokken en 6.300 reisprofessionals bezochten de Travel Trade Days in de Utrechtse Jaarbeurs. In Amsterdam wis de Horecava 67.000 professionals te trekken.
16/01/25
Friesland presenteert zich op Boot Düsseldorf als de watersportprovincie van Nederland
Visit Friensland is aanwezig op de grootste watersportbeurs ter wereld waar exposanten en bezoekers de nieuwste trends en innovaties delen en ontdekken.
16/01/25
Winnaars Parkvakanties Awards 2025 bekendgemaakt
Bezoekers van recreatieplatform Parkvakanties heeft gestemd. Landal GreenParks en Resort Hof van Saksen kregen de meeste prijzen.
16/01/25
Gelderland trekt bijna 5 miljoen verblijfgasten in 2024
Stijging van 5,4% van gasten die minstens één macht in Gelderland verbleven. Het dagtoerisme groeide 13% bij attracties.

||| Agenda |||

18/01/25 t/m 19-01-25
18/01/25 t/m 19-01-25: Camperbeurs
Op donderdag 18 en vrijdag 19 januari 2025 vindt in het Autotron Rosmalen de Camperbeurs plaats.&nbs...
27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...