Geplaatst op: 10-06-2021
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Visit Brabant laat XL-Pijl door provincie reizen

Visit Brabant laat XL-Pijl door provincie reizen

Visit Brabant geeft de vorig jaar gestarte campagne ‘Hier moet je zijn in Brabant’ deze zomer extra gas. In Veghel werd een 5 meter hoge pijl geplaatst die de komende acht weken door Brabant gaat reizen. De Brabantse DMO wil het vrijetijdsaanbod in de provincie nadrukkelijk voor het voetlicht brengen om ondernemers in deze zware tijden te ondersteunen. Ze richten de pijl letterlijk op de mooiste plekken in Brabant. De campagne richt zich zowel op bezoekers als bewoners. De aftrap was afgelopen vrijdagnacht toen als een guerrilla-actie bij de 250 deelnemende ondernemers stoepborden met de pijl werden geplaatst.

Gisteren overhandigde Heleen Huisjes, directeur van VisitBrabant, de knalrode pijl van 5,5 meter hoog en 7.000 kilo zwaar en daarop de tekst ‘Hier moet je zijn in Brabant’ aan Coby van der Pas, wethouder Toerisme & Recreatie van Meierijstad op De Noordkade in Veghel, een hotspot van kunst en cultuur in industrieel erfgoed.

Vrijetijdsondernemers zichtbaar maken

Heleen Huisjes, directeur Visit Brabant: "Met de campagne ‘Hier moet je zijn in Brabant’ laten we zien dat Brabant weer bruist nadat we als land ‘op slot zaten’. We willen de Brabantse vrijetijdsondernemers helpen om nóg meer zichtbaar te zijn. Zij hebben zowel de Brabanders als de bezoekers juist nu ontzettend hard nodig. Daarnaast willen we laten zien dat je heel veel kunt beleven in onze provincie; van historie tot groen, van cultuur tot design en van attractieparken tot restaurants. Deze pijl duidt wáár je moet zijn in Brabant, de bevlogen ondernemers met hun prachtige locaties geven invulling aan de reden waaróm je daar moet zijn”.

Gedeputeerde Wil van Pinxteren ziet voor de vrijetijdsondernemers weer licht aan het eind van de tunnel. "Vorig jaar hebben heel veel mensen het veelzijdige vrijetijdsaanbod van Brabant ontdekt. Ik hoop dat velen ook dit jaar weer terugkomen naar Brabant. Als provincie ondersteunen we Visit Brabant in haar missie om dat Brabant als vrijetijdsprovincie in de markt te zetten.”

Pijlen in de nacht

250 Brabantse vrijetijdsondernemers die de campagne #hiermoetjezijninbrabant de afgelopen maanden hebben omarmd, ontvingen als verrassing en als steuntje in de rug afgelopen vrijdagnacht, de nacht voor opening/officiële ingang stap 3 van RIVM (Brabant weer open, nog steeds beperkt, maar wel een feestje waard!) een stoepbord in de vorm van een pijl. Allemaal met hun eigen, in de afgelopen periode aangeleverde reden waaróm je HIER MOET ZIJN. 


Reis van 350 kilometer

De pijl legt de komende acht weken een reis af van bijna 350 kilometer kriskras door Brabant en staat elke week  op een andere iconische plek. De reis van de pijl is te volgen via www.visitbrabant.com/pijlopreis. Brabanders worden geactiveerd te raden wat de volgende locatie van de Pijl is. De Pijl verplaatst steeds op een donderdag. 

X

Met deze gigantische blikvanger richt VisitBrabant letterlijk alle pijlen op het vrijetijdsaanbod in Brabant om te laten zien dat Brabant dé bestemming is voor een onvergetelijk dagje uit, weekendje weg of vakantie. De route die de pijl aflegt, is te volgen via een interactieve video op visitbrabant.com en social media. Wethouder Coby van de Pas overhandigt de pijl volgende week donderdag aan de volgende locatie. Zo reist de pijl in estafettevorm door de provincie.

Brede campagne

Op de campagnewebsite www.hiermoetjezijninbrabant.nl staan de meest bijzondere locaties in Brabant. Ter ondersteuning komen er ook vier digitale magazines en pagina’s met  tips in de Brabantse dagbladen. Brabantse vrijetijdsondernemers worden uitgedaagd mee te doen en krigen een toolkit om zichzelf binnen deze campagne te profileren. Inmiddels doen al 250 ondernemers mee. 

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing dmo's, noord-brabant, crisis, corona

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.
22/11/24
Burgers' Zoo benut regenwater slim voor duurzame verzorging dieren
Burgers' Zoo zet een slimme stap op het gebied van duurzaamheid. Het Arnhemse dierenpark maakt optim...
22/11/24
Zeeland.com maakt lokaal boeken mogelijk dankzij samenwerking met Allyourz
Zeeland.com, het online inspiratieplatform van de provincie Zeeland, gaat een pilot aan met Allyourz. Dit betekent dat bezoekers van Zeeland.com voortaan direct hun verblijf in de provincie kunnen boeken.
21/11/24
Praktijk: bedrijven leveren essentiële bijdrage in opleidingen
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
20/11/24
BUas traint op AI en ethiek
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...