Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 10-06-2021
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Visit Brabant laat XL-Pijl door provincie reizen

Visit Brabant laat XL-Pijl door provincie reizen

Visit Brabant geeft de vorig jaar gestarte campagne ‘Hier moet je zijn in Brabant’ deze zomer extra gas. In Veghel werd een 5 meter hoge pijl geplaatst die de komende acht weken door Brabant gaat reizen. De Brabantse DMO wil het vrijetijdsaanbod in de provincie nadrukkelijk voor het voetlicht brengen om ondernemers in deze zware tijden te ondersteunen. Ze richten de pijl letterlijk op de mooiste plekken in Brabant. De campagne richt zich zowel op bezoekers als bewoners. De aftrap was afgelopen vrijdagnacht toen als een guerrilla-actie bij de 250 deelnemende ondernemers stoepborden met de pijl werden geplaatst.

Gisteren overhandigde Heleen Huisjes, directeur van VisitBrabant, de knalrode pijl van 5,5 meter hoog en 7.000 kilo zwaar en daarop de tekst ‘Hier moet je zijn in Brabant’ aan Coby van der Pas, wethouder Toerisme & Recreatie van Meierijstad op De Noordkade in Veghel, een hotspot van kunst en cultuur in industrieel erfgoed.

Vrijetijdsondernemers zichtbaar maken

Heleen Huisjes, directeur Visit Brabant: "Met de campagne ‘Hier moet je zijn in Brabant’ laten we zien dat Brabant weer bruist nadat we als land ‘op slot zaten’. We willen de Brabantse vrijetijdsondernemers helpen om nóg meer zichtbaar te zijn. Zij hebben zowel de Brabanders als de bezoekers juist nu ontzettend hard nodig. Daarnaast willen we laten zien dat je heel veel kunt beleven in onze provincie; van historie tot groen, van cultuur tot design en van attractieparken tot restaurants. Deze pijl duidt wáár je moet zijn in Brabant, de bevlogen ondernemers met hun prachtige locaties geven invulling aan de reden waaróm je daar moet zijn”.

Gedeputeerde Wil van Pinxteren ziet voor de vrijetijdsondernemers weer licht aan het eind van de tunnel. "Vorig jaar hebben heel veel mensen het veelzijdige vrijetijdsaanbod van Brabant ontdekt. Ik hoop dat velen ook dit jaar weer terugkomen naar Brabant. Als provincie ondersteunen we Visit Brabant in haar missie om dat Brabant als vrijetijdsprovincie in de markt te zetten.”

Pijlen in de nacht

250 Brabantse vrijetijdsondernemers die de campagne #hiermoetjezijninbrabant de afgelopen maanden hebben omarmd, ontvingen als verrassing en als steuntje in de rug afgelopen vrijdagnacht, de nacht voor opening/officiële ingang stap 3 van RIVM (Brabant weer open, nog steeds beperkt, maar wel een feestje waard!) een stoepbord in de vorm van een pijl. Allemaal met hun eigen, in de afgelopen periode aangeleverde reden waaróm je HIER MOET ZIJN. 


Reis van 350 kilometer

De pijl legt de komende acht weken een reis af van bijna 350 kilometer kriskras door Brabant en staat elke week  op een andere iconische plek. De reis van de pijl is te volgen via www.visitbrabant.com/pijlopreis. Brabanders worden geactiveerd te raden wat de volgende locatie van de Pijl is. De Pijl verplaatst steeds op een donderdag. 

X

Met deze gigantische blikvanger richt VisitBrabant letterlijk alle pijlen op het vrijetijdsaanbod in Brabant om te laten zien dat Brabant dé bestemming is voor een onvergetelijk dagje uit, weekendje weg of vakantie. De route die de pijl aflegt, is te volgen via een interactieve video op visitbrabant.com en social media. Wethouder Coby van de Pas overhandigt de pijl volgende week donderdag aan de volgende locatie. Zo reist de pijl in estafettevorm door de provincie.

Brede campagne

Op de campagnewebsite www.hiermoetjezijninbrabant.nl staan de meest bijzondere locaties in Brabant. Ter ondersteuning komen er ook vier digitale magazines en pagina’s met  tips in de Brabantse dagbladen. Brabantse vrijetijdsondernemers worden uitgedaagd mee te doen en krigen een toolkit om zichzelf binnen deze campagne te profileren. Inmiddels doen al 250 ondernemers mee. 

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing dmo's, noord-brabant, crisis, corona

CELTH



||| Nieuws |||

24/04/25
KLM voegt Barbados weer toe aan winterbestemmingen
KLM start in het winterseizoen van 2025 met de heropening van de nieuwe tropische bestemming Bridget...
24/04/25
Exclusief voor leden
Regent renoveert twee cruiseschepen
Regent Seven Seas Cruises, renoveert twee schepen in 2025 en 2026. Het gaat om de Seven Seas Mariner en Seven Seas Voyager. De Mariner mag als eerste omdat het in 2026 een wereldcruise vaart.
24/04/25
BinnenhofBuiten doneert spiegelend kunstwerk aan Flora Restaurant en Filmhuis
Het Haagse stadsprogramma BinnenhofBuiten schenkt een monumentaal kunstwerk van de Haagse kunstenaar Marleen Sleeuwits aan Flora Restaurant en Filmhuis.
22/04/25
Exclusief voor leden
Future Dikes krijgt steun van boekingsplatform
Natuurhuisje doneert 50.000 euro aan het project Future Dikes van Radboud Universiteit. Dijken vol natuur zijn niet alleen leuk voor recreanten maar het biedt dieren en insecten lange verbindingen met andere natuur.
22/04/25
Twee Utrechtse informatiepunten open Hollandse Waterlinies en Neder-Germaanse Limes
In de provincie Utrecht zijn twee nieuwe informatiepunten geopend over het UNESCO Werelderfgoed: de Hollandse Waterlinies en de Neder-Germaanse Limes.
18/04/25
Website Ophetwater.nl voor routes op het water
Het Watersportverbond heeft een nieuwe website gelanceerd: Ophetwater.nl. Deze gebruiksvriendelijke ...
18/04/25
Nederlands toerisme licht in de min in eerste twee maanden van 2025
Nederland heeft in toeristisch opzicht een matige eerste twee maanden van 2025 achter de rug. Het aantal gasten in logiesaccommodaties daalde met 2,1% ten opzichte van dezelfde periode in 2024. In overnachtingen gemeten was de daling met -4,0% nog sterker.
18/04/25
Exclusief voor leden
Efteling kondigt nieuwe familieattractie en heropening van Wonder Hotel aan
De Efteling heeft spannende nieuwtjes voor haar bezoekers. Zo komt er een nieuwe familie-attractie en heropent het Eftelinghotel na een grondige renovatie.

||| Agenda |||

05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
20/05/25
20/05/25 t/m 20-05-25: LDA Kennisdag: Innovatie in data
Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...