Geplaatst op: 10-06-2021
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Visit Brabant laat XL-Pijl door provincie reizen

Visit Brabant laat XL-Pijl door provincie reizen

Visit Brabant geeft de vorig jaar gestarte campagne ‘Hier moet je zijn in Brabant’ deze zomer extra gas. In Veghel werd een 5 meter hoge pijl geplaatst die de komende acht weken door Brabant gaat reizen. De Brabantse DMO wil het vrijetijdsaanbod in de provincie nadrukkelijk voor het voetlicht brengen om ondernemers in deze zware tijden te ondersteunen. Ze richten de pijl letterlijk op de mooiste plekken in Brabant. De campagne richt zich zowel op bezoekers als bewoners. De aftrap was afgelopen vrijdagnacht toen als een guerrilla-actie bij de 250 deelnemende ondernemers stoepborden met de pijl werden geplaatst.

Gisteren overhandigde Heleen Huisjes, directeur van VisitBrabant, de knalrode pijl van 5,5 meter hoog en 7.000 kilo zwaar en daarop de tekst ‘Hier moet je zijn in Brabant’ aan Coby van der Pas, wethouder Toerisme & Recreatie van Meierijstad op De Noordkade in Veghel, een hotspot van kunst en cultuur in industrieel erfgoed.

Vrijetijdsondernemers zichtbaar maken

Heleen Huisjes, directeur Visit Brabant: "Met de campagne ‘Hier moet je zijn in Brabant’ laten we zien dat Brabant weer bruist nadat we als land ‘op slot zaten’. We willen de Brabantse vrijetijdsondernemers helpen om nóg meer zichtbaar te zijn. Zij hebben zowel de Brabanders als de bezoekers juist nu ontzettend hard nodig. Daarnaast willen we laten zien dat je heel veel kunt beleven in onze provincie; van historie tot groen, van cultuur tot design en van attractieparken tot restaurants. Deze pijl duidt wáár je moet zijn in Brabant, de bevlogen ondernemers met hun prachtige locaties geven invulling aan de reden waaróm je daar moet zijn”.

Gedeputeerde Wil van Pinxteren ziet voor de vrijetijdsondernemers weer licht aan het eind van de tunnel. "Vorig jaar hebben heel veel mensen het veelzijdige vrijetijdsaanbod van Brabant ontdekt. Ik hoop dat velen ook dit jaar weer terugkomen naar Brabant. Als provincie ondersteunen we Visit Brabant in haar missie om dat Brabant als vrijetijdsprovincie in de markt te zetten.”

Pijlen in de nacht

250 Brabantse vrijetijdsondernemers die de campagne #hiermoetjezijninbrabant de afgelopen maanden hebben omarmd, ontvingen als verrassing en als steuntje in de rug afgelopen vrijdagnacht, de nacht voor opening/officiële ingang stap 3 van RIVM (Brabant weer open, nog steeds beperkt, maar wel een feestje waard!) een stoepbord in de vorm van een pijl. Allemaal met hun eigen, in de afgelopen periode aangeleverde reden waaróm je HIER MOET ZIJN. 


Reis van 350 kilometer

De pijl legt de komende acht weken een reis af van bijna 350 kilometer kriskras door Brabant en staat elke week  op een andere iconische plek. De reis van de pijl is te volgen via www.visitbrabant.com/pijlopreis. Brabanders worden geactiveerd te raden wat de volgende locatie van de Pijl is. De Pijl verplaatst steeds op een donderdag. 

X

Met deze gigantische blikvanger richt VisitBrabant letterlijk alle pijlen op het vrijetijdsaanbod in Brabant om te laten zien dat Brabant dé bestemming is voor een onvergetelijk dagje uit, weekendje weg of vakantie. De route die de pijl aflegt, is te volgen via een interactieve video op visitbrabant.com en social media. Wethouder Coby van de Pas overhandigt de pijl volgende week donderdag aan de volgende locatie. Zo reist de pijl in estafettevorm door de provincie.

Brede campagne

Op de campagnewebsite www.hiermoetjezijninbrabant.nl staan de meest bijzondere locaties in Brabant. Ter ondersteuning komen er ook vier digitale magazines en pagina’s met  tips in de Brabantse dagbladen. Brabantse vrijetijdsondernemers worden uitgedaagd mee te doen en krigen een toolkit om zichzelf binnen deze campagne te profileren. Inmiddels doen al 250 ondernemers mee. 

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing dmo's, noord-brabant, crisis, corona

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.