Geplaatst op: 11-06-2021
Auteur: Marc Gerlings

Biertje steunt NP Utrechtse Heuvelrug

Biertje steunt NP Utrechtse Heuvelrug
Heuvelrug Blond. Foto: NP Utrechtse Heuvelrug
Op initiatief van het RBT Heuvelrug & Vallei heeft de duurzame Utrechtse brouwerij De Leckere een Heuvelrugbier ontwikkeld: Heuvelrugblond. Iedereen die dit biertje drinkt, doet een bijdrage aan het behoud van Nationaal Park de Utrechtse Heuvelrug. Dit bier is nu ook te verkrijgen in de horeca en op vakantieparken in de regio. 

Iedereen die dit bier drinkt, steunt hiermee gelijk de natuur. Voor ieder biertje dat gedronken wordt zorgt De Leckere voor een afdracht aan het Nationaal Park. Het Nationaal Park zorgt ervoor dat dat geld wordt besteed aan het beheer en behoud van de natuur.

Heuvelrug Blond is te koop bij een aantal locaties (12) op de Utrechtse Heuvelrug: Buiten in de Kuil. Kijk voor een overzicht van verkooppunten op www.np-utrechtseheuvelrug.nl/bier.

Biologisch gebrouwen bier

Heuvelrug Blond is een biologisch gebrouwen bier met water van de Utrechtse Heuvelrug dat op 70 meter diepte wordt gewonnen. De Heuvelrug is 150.000 jaar geleden ontstaan door landijs dat het gebied omhoog stuwde. Onder de rug zit een grote voorraad bronwater, die gefilterd wordt door het zand en de natuur. Het is een stevig, hoppig speciaalbier, "je proeft de natuur”.  

Deelactie

Het Nationaal Park vraagt die dit bier drinkt om dat moment te delen met de hashtags #Heuvelrugbier #Heuvelrugblond #biervandeheuvelrug #steundenatuur.
Trefwoorden: bier, natuur, nationaal park, Utrecht, horeca, vakantiepark

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

23/12/24
Daglichtoplossingen voor hotels en conferentiecentra
Het benutten van daglicht in hotels en conferentiecentra biedt veel voordelen. Het maakt gemeenschappelijke ruimtes aantrekkelijker en zorgt ervoor dat gasten zich prettiger voelen.
23/12/24
Terugblik op de grootste editie van Recreatie Vakbeurs 2024
De afgelopen editie van Recreatie Vakbeurs was onvergetelijk: meer dan 8.000 bezoekers, ruim 340 exposanten en een overvloed aan inspiratie, innovaties en waardevolle ontmoetingen. Een maand later blikken we terug op wat deze editie zo bijzonder maakte.
18/12/24
Laag vpb-tarief niet effectief voor mkb-bedrijven
Het lage tarief in de vennootschapsbelasting (vpb) is niet geschikt om het midden- en kleinbedrijf (mkb) te ondersteunen. De voordelen komen bij niet-mkb bedrijven terecht, meldt CPB. Het grootste deel van de bedrijven in toerisme en recreatie zijn mkb-bedrijven.
12/12/24
Exclusief voor leden
Beste leerbedrijf recreatie in 2024 Hof van Saksen
Woensdag 11 december zijn tijdens De Dag van de Recreatie op Circuit Zandvoort de winnaars van de recreatieverkiezingen feestelijk bekendgemaakt. Het beste leerbedrijf is Hof van Saksen.
10/12/24
Lancering broodje Utrechtse Heuvelrug: Een smakelijke stap naar duurzaamheid
De Utrechtse Heuvelrug heeft er een smakelijk nieuw product bij: het broodje Utrechtse Heuvelrug. Het broodje is eerlijk geprijsd bestaat volledig uit lokale producten van natuurlijke landbouw op de Utrechtse Heuvelrug.
09/12/24
Exclusief voor leden
Horecabeurs Goes scherpt regels voor bezoek aan
In maart 2025 viert de Horecabeurs Goes haar 61e editie. Onder leiding van eventmanager Mathias Koeman zet de beurs dit jaar in op een ambitieuze kwaliteitsverbetering. Vooral het beleid voor de tickets wordt verscherpt naar vakpubliek.
05/12/24
Relatief veel problematische schulden in vrijetijdssector
Zes procent van de Nederlandse bedrijven ervaart de schuldenlast als problematisch. Daarbij staat de horeca aan top en ook cultuur, sport en recreatie scoren hoog.
04/12/24
Laatste maand om subsidie voor cyberweerbaarheid aan te vragen: vrijetijdssector loopt achter
Meer dan de helft van het budget voor de subsidieregeling ‘Mijn Cyberweerbare Zaak’ is inmiddels aangevraagd. Maar weinig aanvragen komen uit horeca, cultuur en recreatie. Nog tot en met 31 december 2024 kunnen bedrijven een aanvraag doen.