Geplaatst op: 15-06-2021
Auteur: Redactie
NRIT

Kees van Wijk vertrekt bij VVV Nederland

Kees van Wijk vertrekt bij VVV Nederland

Op 1 juli 2021 vertrekt Kees van Wijk als algemeen directeur van VVV Nederland B.V. Hij wordt opgevolgd door de huidige directeur Giftcards en Transitie Jos Peeters. Kees van Wijk blijft wel actief in Gastvrij Nederland.

Kees van Wijk heeft ruim zestien jaar leiding gegeven aan VVV Nederland, het bedrijf dat zowel de uitgever is van de bekende VVV Cadeaukaart (en ook de VVV Dinercheque en de VVV Lekkerweg cadeaukaart) alsook de koepelorganisatie van de door middel van een VVV merklicentie aangesloten destinatie marketing-/managementorganisaties (DMO’s) in Nederland. 

Kees van Wijk

Met het ontwikkelen van het Kennisnetwerk Destinatie Nederland heeft hij een belangrijke impuls gegeven aan het onderling verbinden van de DMO’s en het versterken van hun gezamenlijke positie in het toeristisch-recreatief krachtenveld. In 2003 wist hij vanuit koepelorganisatie ANVV de Nederlandse VVV’s ter verenigen in VVV Nederland. Hij is tevens voorzitter van Gastvrij Nederland – Nationale Raad toerisme, recreatie, horeca en cultuur. Vooralsnog continueert hij als vertegenwoordiger van VVV Nederland in Gastvrij Nederland die functie.

Kees van Wijk en Jos Peters

Jos Peters

Jos Peeters heeft zijn sporen verdiend in de verzekeringswereld en is een ervaren bestuurder op het kruisvlak van strategie, commercie, operations en ICT. Voor hij aan de slag ging bij VVV Nederland was hij onder meer directeur commercie en zorginkoop bij Eno Zorgverzekeraar, directievoorzitter marketing en verkoop Delta Lloyd bij de Delta Lloyd Groep N.V. en directeur OHRA Leven en Schade. Daarnaast is hij bij tal van organisaties actief geweest als interim bestuurder, consultant en adviseur. 

Nieuwe strategie

Jos Peeters en Kees van Wijk hebben het afgelopen jaar gewerkt aan een nieuwe strategie voor VVV Nederland die gericht is op het versterken van de marktpositie van het cadeaukaartenbedrijf en op het door-ontwikkelen van het Kennisnetwerk Destinatie Nederland tot een volwaardige branche- en netwerkorganisatie voor DMO’s. De afronding van het strategietraject is een logisch en natuurlijk moment voor Kees van Wijk om het stokje bij VVV Nederland nu over te dragen aan Jos Peeters.

Trefwoorden: beleid, marketing, dmo's, brancheorganisaties

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.
22/11/24
Burgers' Zoo benut regenwater slim voor duurzame verzorging dieren
Burgers' Zoo zet een slimme stap op het gebied van duurzaamheid. Het Arnhemse dierenpark maakt optim...
22/11/24
Zeeland.com maakt lokaal boeken mogelijk dankzij samenwerking met Allyourz
Zeeland.com, het online inspiratieplatform van de provincie Zeeland, gaat een pilot aan met Allyourz. Dit betekent dat bezoekers van Zeeland.com voortaan direct hun verblijf in de provincie kunnen boeken.
21/11/24
Praktijk: bedrijven leveren essentiële bijdrage in opleidingen
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
20/11/24
BUas traint op AI en ethiek
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...