Geplaatst op: 15-06-2021
Auteur: Redactie
NRIT

Kees van Wijk vertrekt bij VVV Nederland

Kees van Wijk vertrekt bij VVV Nederland

Op 1 juli 2021 vertrekt Kees van Wijk als algemeen directeur van VVV Nederland B.V. Hij wordt opgevolgd door de huidige directeur Giftcards en Transitie Jos Peeters. Kees van Wijk blijft wel actief in Gastvrij Nederland.

Kees van Wijk heeft ruim zestien jaar leiding gegeven aan VVV Nederland, het bedrijf dat zowel de uitgever is van de bekende VVV Cadeaukaart (en ook de VVV Dinercheque en de VVV Lekkerweg cadeaukaart) alsook de koepelorganisatie van de door middel van een VVV merklicentie aangesloten destinatie marketing-/managementorganisaties (DMO’s) in Nederland. 

Kees van Wijk

Met het ontwikkelen van het Kennisnetwerk Destinatie Nederland heeft hij een belangrijke impuls gegeven aan het onderling verbinden van de DMO’s en het versterken van hun gezamenlijke positie in het toeristisch-recreatief krachtenveld. In 2003 wist hij vanuit koepelorganisatie ANVV de Nederlandse VVV’s ter verenigen in VVV Nederland. Hij is tevens voorzitter van Gastvrij Nederland – Nationale Raad toerisme, recreatie, horeca en cultuur. Vooralsnog continueert hij als vertegenwoordiger van VVV Nederland in Gastvrij Nederland die functie.

Kees van Wijk en Jos Peters

Jos Peters

Jos Peeters heeft zijn sporen verdiend in de verzekeringswereld en is een ervaren bestuurder op het kruisvlak van strategie, commercie, operations en ICT. Voor hij aan de slag ging bij VVV Nederland was hij onder meer directeur commercie en zorginkoop bij Eno Zorgverzekeraar, directievoorzitter marketing en verkoop Delta Lloyd bij de Delta Lloyd Groep N.V. en directeur OHRA Leven en Schade. Daarnaast is hij bij tal van organisaties actief geweest als interim bestuurder, consultant en adviseur. 

Nieuwe strategie

Jos Peeters en Kees van Wijk hebben het afgelopen jaar gewerkt aan een nieuwe strategie voor VVV Nederland die gericht is op het versterken van de marktpositie van het cadeaukaartenbedrijf en op het door-ontwikkelen van het Kennisnetwerk Destinatie Nederland tot een volwaardige branche- en netwerkorganisatie voor DMO’s. De afronding van het strategietraject is een logisch en natuurlijk moment voor Kees van Wijk om het stokje bij VVV Nederland nu over te dragen aan Jos Peeters.

Trefwoorden: beleid, marketing, dmo's, brancheorganisaties

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.