Geplaatst op: 22-06-2021
Auteur: Redactie
NRIT

Drenthe investeert fors in Hunebed Highway

Drenthe investeert fors in Hunebed Highway

Recreatieondernemers rond de ‘Hunebed Highway’ lanceren een ‘app’ waarmee toeristen op hun mobiele telefoon nog sneller wegwijs gemaakt worden ‘naar’ of ‘op’ deze Drentse toeristische bestemming. Met deze investering hopen de ondernemers en de provincie de naamsbekendheid en de reputatie van het gebied te verbeteren. Uiteindelijk moet de 'Hunebed Highway' met een investering van 750.000 euro een A-merk worden. 

De N34, Hunebed Highway, is een provinciale weg in het beheer van de provincies Drenthe en Overijssel. De N34 is een autoweg en de naam Hunebed Highway is een knipoog naar de Route 66 in de Verenigde Staten. Van de 53 hunebedden in Drenthe liggen er maar liefst 47 langs de N34

Passe partout

In de app vinden toeristen naast veel praktische informatie ook de ‘Hunebed Highway Pas.. Dit passe partout geeft toegang tot een groot aantal attracties en musea op ‘de Hondsrug’. "Toeristen kunnen zich dankzij deze nieuwe app nog beter voorbereiden op hun verblijf in ons gebied”, zegt initiatiefnemer Bert van der Linde, directeur ‘Attractiepark Drouwenerzand’.

Driekwart miljoen euro in project

De provincie Drenthe draagt financieel bij aan dit project stelt nu een startbijdrage beschikbaar van 116.200 euro. De ondernemers leggen voor de komende 5 jaar minimaal 750.000 euro op tafel. Naast de provincie en de ondernemers worden ook de vijf "Hondsrug” (N34) gemeenten, het Recreatieschap Drenthe en Marketing Drenthe, betrokken bij de plannen.

Op naar A-merk

De lancering van de app moet bijdragen aan de ontwikkeling van het merk "Hunebed Highway”. "Hunebed Highway” heeft de kenmerken van een A-merk. Een merk met een hoge kwaliteit en een bovengemiddelde landelijke naamsbekendheid. Een zogeheten 'brand builders' met veel investeringen, met als doel het vergroten van naamsbekendheid en het handhaven of versterken van de gevestigde reputatie” zeggen gedeputeerde economie Henk Brink (VVD) en founder van de "Hunebed Highway” VTE-ondernemer Bert van der Linde. Gedeputeerde Brink is zeer tevreden met de samenwerking met de ondernemers in deze toeristische regio van zijn provincie.

App en digitaal platform

Naar verwachting zal de app begin september gratis voor iedereen beschikbaar komen. In het Nederlands, Duits en Engels. De app en het digitale platform worden ontwikkeld door het bedrijf New Nexus Mobile in Haren.

Link: https://www.provincie.drenthe.nl/hunebedhighway/
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, regiomarketing, Drenthe

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.