Geplaatst op: 24-06-2021
Auteur: Marc Gerlings

Efteling herontwikkelt gebied tot thema Sinbad de Zeeman

Efteling herontwikkelt gebied tot thema Sinbad de Zeeman
Moodboard van Efteling voor nieuwe themagebied Sinbad de Zeeman. Impressie: Efteling.
Direct na de zomer start de Efteling met het aanpassen van een aantal attracties in het Reizenrijk, als eerste fase van een totale gebiedsontwikkeling. Voor een investering van 2,8 miljoen euro worden de attracties Avonturen Doolhof en Monsieur Cannibale aangepast naar de thematisering van het gebied over Sindbad de Zeeman. Daarmee verdwijnt de omstreden attractie Monsieur Cannibale.

Algemeen directeur Fons Jurgens: "We hebben onlangs een positief besluit van de Raad van State ontvangen waardoor de weg vrij is om ons park aan de oostzijde uit te breiden in de toekomst. Daar zijn we ontzettend blij mee, maar de grote uitbreidingsplannen hebben we vanwege corona uitgesteld. Onze aandacht gaat daarom nu eerst uit naar het gebied dat daaraan gaat grenzen. Dat gebied wordt in zijn geheel de komende jaren aangepakt qua thematisering, looproutes en infrastructuur. Dit doen we gefaseerd, waarbij deze winter eerst de attracties Avonturen Doolhof en Monsieur Cannibale het Oriëntaalse thema van Sindbad krijgen en waarna op een later moment ook de bestaande horecalocatie Panorama wordt aangepast naar dit thema. Zodoende is dit gebied in Reizenrijk geoptimaliseerd als gasten over een paar jaar richting de attracties in het oostelijke uitbreidingsgebied wandelen."

Sindbad de Zeeman

De ondernemende en welgestelde koopman Sindbad de Zeeman is al sinds 1998 in het attractiepark te vinden. De attractie Vogel Rok is een element uit één van zijn zeven zeereizen. Sindbad (en zijn zeven avontuurlijke zeereizen) is één van de populairste verhalen uit 1001 Nacht en daarmee herkenbaar voor een hele brede en diverse doelgroep. Tegenover Vogel Rok zijn vanaf eind 2021 twee nieuwe elementen uit de zeereizen van Sindbad terug te vinden. De Archipel en Sirocco.

Archipel

Het huidige Avonturen Doolhof wordt een spannend eiland, waar jonge ontdekkingsreizigers de (speel)elementen kunnen trotseren en de verrassingen kunnen ontdekken die op het eiland verscholen liggen.

Sirocco

De kookpotten van de huidige attractie Monsieur Cannibale worden echte handelsschuitjes. Op zee is een wervelwind opgestoken en iedereen die een voet aan boord zet, stapt in een duizelingwekkend avontuur totdat de storm weer gaat liggen.

Hoofdontwerper Sander de Bruijn zegt over het project: "Als ontwerper bij de Efteling is het mijn doel om via bekende sprookjes en verhalen een natuurrijke en sprookjesachtige omgeving en belevingswereld te creëren. De zeereizen van Sindbad de Zeeman zijn een perfecte kapstok om een logische samenhang binnen dit gedeelte in de Efteling te creëren en om de thematisering van Vogel Rok verder uit te breiden. Zo ontstaat een completere Wereld van Sindbad en daarmee een avontuurlijke belevingswereld voor onze gasten.”
Trefwoorden: Efteling, attractie, thema, Sinbad, Cannibale, productontwikkeling, pretpark

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
17/12/24
Recreatiebedrijven moeten van elke verdiende euro 38 cent afdragen
Dat van elke euro die consumenten besteden op recreatiebedrijven 38% naar belastingen gaat, is geen verrassing. Wel vervelend is het feit dat sinds 2018 deze lasten met maar liefst 40% zijn gestegen bij een inflatie van 12%.
16/12/24
Exclusief voor leden
Schiphol ontwikkelt breed retailaanbod (nodig voor de internationale toppositie)
Per 1 mei 2025 versterkt Schiphol haar samenwerking met Lagardère Travel Retail voor de exploitatie...
13/12/24
Nederland moet niet wachten op uitspraak klimaatzaak, maar zelf voorloper zijn
Terwijl het Internationaal Gerechtshof momenteel een historische uitspraak voorbereidt over de juridische verplichtingen van landen om klimaatverandering tegen te gaan, benadrukt Transversal Professor of Sustainability Transitions Frans Melissen van de Breda University of Applied Science het belang van proactieve actie. Nederland, dat vaak als voorloper op duurzaamheidsgebied wordt gezien, moet volgens Melissen niet afwachten op deze uitspraak, maar zelf het voortouw nemen.
13/12/24
Lelystad wil deal sluiten F35 maar ook vakantievluchten op luchthaven
Defensie zoekt naar extra locaties voor hun activiteiten, waaronder uitbreiding van jachtvliegcapaciteit met de F35. Maar Lelystad wil dan als tegenprestatie dat vakantievluchten worden toegestaan op Lelystad luchthaven.
11/12/24
Acties tegen btw-verhoging lonen: Staatssecretaris zegt impactanalyse toe
Het verzet tegen de btw-verhoging op logies is nog springlevend. Afgelopen vrijdag plaatste HISWA-RECRON in de kranten van DPG een grote advertentie. Twentse ondernemers en Twente Marketing voerden met waterflesjes een creatieve actie tegen de geplande btw-verhoging op logies. En met succes want er komt een impactanalyse naar de verhoging van de btw op logies