Geplaatst op: 29-06-2021
Auteur: Marc Gerlings

Welkom terug applicatie van Brussels Airport

Welkom terug applicatie van Brussels Airport
Applicatie zorgt voor betere sturing bezoekers.
Brussels Airport ziet aan het begin van de vakantie de stijging van het aantal passagiers richting de 40 000 per dag. Om passagiers te helpen om hun reis te plannen en zonder stress aan hun vakantie te beginnen, heeft Brussels Airport de "Welkom Terug”-toepassing ontwikkeld. Op basis van zijn vluchtgegevens kan de reiziger op de website van Brussels Airport nakijken hoe laat men best naar de luchthaven komt voor zijn vlucht.

Nadat afgelopen weekend, voor het eerst sinds de start van de pandemie, nog eens de kaap van 30 000 passagiers per dag is gehaald, stijgen de passagiersverwachtingen verder richting 40 000 passagiers per dag begin juli (t.o.v. Meer dan 90 000/dag in normale tijden). In totaal worden er in juli en augustus zo’n 2,5 miljoen passagiers verwacht op Brussels Airport. 

Om de passagiers nog beter te helpen hun reis te plannen, en het aantal passagiers op de luchthaven nog beter te spreiden, heeft Brussels Airport een nieuwe toepassing ontwikkeld op haar website. Met het "Welkom Terug”-advies kan elke passagiers op basis van de vluchtgegevens opvragen hoe laat men best naar de luchthaven komt voor zijn vlucht. Rekening houdend met de openingstijden van de check-in, de drukte op de luchthaven op dat moment en de specificaties van de vlucht krijgt men zo een advies op maat

Daarnaast kan men zich ook inschrijven op notificaties die de passagier de meest recente updates over zijn vlucht bezorgen tot het moment van vertrek. 

Trefwoorden: vliegen, luchthaven, corona, spreiding, beleid

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
17/12/24
Recreatiebedrijven moeten van elke verdiende euro 38 cent afdragen
Dat van elke euro die consumenten besteden op recreatiebedrijven 38% naar belastingen gaat, is geen verrassing. Wel vervelend is het feit dat sinds 2018 deze lasten met maar liefst 40% zijn gestegen bij een inflatie van 12%.
16/12/24
Exclusief voor leden
Schiphol ontwikkelt breed retailaanbod (nodig voor de internationale toppositie)
Per 1 mei 2025 versterkt Schiphol haar samenwerking met Lagardère Travel Retail voor de exploitatie...
13/12/24
Nederland moet niet wachten op uitspraak klimaatzaak, maar zelf voorloper zijn
Terwijl het Internationaal Gerechtshof momenteel een historische uitspraak voorbereidt over de juridische verplichtingen van landen om klimaatverandering tegen te gaan, benadrukt Transversal Professor of Sustainability Transitions Frans Melissen van de Breda University of Applied Science het belang van proactieve actie. Nederland, dat vaak als voorloper op duurzaamheidsgebied wordt gezien, moet volgens Melissen niet afwachten op deze uitspraak, maar zelf het voortouw nemen.
13/12/24
Lelystad wil deal sluiten F35 maar ook vakantievluchten op luchthaven
Defensie zoekt naar extra locaties voor hun activiteiten, waaronder uitbreiding van jachtvliegcapaciteit met de F35. Maar Lelystad wil dan als tegenprestatie dat vakantievluchten worden toegestaan op Lelystad luchthaven.
11/12/24
Acties tegen btw-verhoging lonen: Staatssecretaris zegt impactanalyse toe
Het verzet tegen de btw-verhoging op logies is nog springlevend. Afgelopen vrijdag plaatste HISWA-RECRON in de kranten van DPG een grote advertentie. Twentse ondernemers en Twente Marketing voerden met waterflesjes een creatieve actie tegen de geplande btw-verhoging op logies. En met succes want er komt een impactanalyse naar de verhoging van de btw op logies