Geplaatst op: 05-07-2021
Auteur: NRIT redactie

Sterke stijging verkoop reisverzekeringen

Sterke stijging verkoop reisverzekeringen
De verkoop van ANWB reisverzekeringen haalt waarschijnlijk weer het topniveau van 2019.
Nederland maakt zich klaar om weer op vakantie te gaan. Dat blijkt uit de recente cijfers van ANWB Verzekeren. Al weken laat de verkoop van reisverzekeringen een steeds sterker stijgende lijn zien. 

De ANWB verwacht dat met de verdere reisversoepelingen in Europa het aantal afgesloten reisverzekeringen verder stijgt richting het niveau van 2019, het topjaar voordat vanwege corona de reizenmarkt tot stilstand kwam.

Toen werden er in de aanloop naar het vakantieseizoen tussen de 2.500 tot ruim 3.000 reispolissen per week afgesloten. Het is voor de ANWB een signaal dat Nederlanders er echt weer op uit willen deze zomer. Ten opzichte van 2020 verkocht de ANWB afgelopen week ruim 275% meer reisverzekeringen.
Trefwoorden: reizen, verzekering

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.