Geplaatst op: 06-07-2021
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Twente koppelt bewoners aan toeristen

Twente koppelt bewoners aan toeristen
Stefano Juliano op de Oude Markt - Enschede

Elke trend heeft zijn tegentrend. Dat zien we in Twente waar ze in deze tijd met chatbots en artificial intelligence Tukkers van vlees en bloed inzetten om toeristen unieke tips te geven. Daartoe lanceert Twente Marketing  als eerste in Nederland een platform waar bezoekers één op één advies kunnen krijgen van échte kenners. In Twente koppelen ze deze tegentrend weer aan de digitale trend door de antwoorden van Tukkers op te slaan en digitaal toegankelijk te houden.

Hiermee speelt de destinatiemarketing-organisatie in op de laatste trends in de digitale klantreis; zoals het hebben van een persoonlijke reis-assistent, het in contact komen met de lokale bevolking en het bieden van vraag-gestuurde content. Meer dan 145 Twente-experts zitten klaar om de bezoeker van tips te voorzien over hun eigen woonplaats of interessegebied. 

Lokale bevolking als experts

Op www.tukkers.nl kan iedere Tukker zich aanmelden en reageren op vragen door leuke tips te geven. De verscheidenheid aan Tukkers maakt het platform tot een plek waar iedereen met een vraag over Twente terecht kan. Een vraag kan bijvoorbeeld zijn waar de beste hondenlos-loopgebieden zijn of waar je het beste stukje vlees van Twente kunt kopen. Zeker nu iedereen steeds meer zijn eigen achtertuin aan het ontdekken is, is het leuk om daarin tips van de inwoners uit dat gebied te krijgen. Door de Tukkers op deze manier een podium te geven, zijn ze voor heel Nederland toegankelijk om digitaal te benaderen.

"Tukkers.nl is een belangrijk onderdeel in de klantreis van de consument. In de inspiratie-fase komen zij al veel terecht op ons platform www.visittwente.nl. Door de bezoeker ook écht in contact te brengen met de Tukkers, bieden wij ze een persoonlijkere mogelijkheid om goed voorbereid onze mooie regio te ontdekken.” Aldus Quirine ter Haar, gebiedsmanager Twente Marketing.

Inspelen op digitale trends

Naast persoonlijk contact ziet Twente Marketing ook dat in zoekmachines zoals Google veel meer vraag-gestuurde content wordt getoond. Onder meer met de voice-guide. Met dit nieuwe platform is Twente klaar voor de toekomst. Alle vragen die worden gesteld blijven bewaard, zijn zichtbaar voor Google en worden gekoppeld aan visittwente.nl.

De mentaliteit van de Tukkers

Middels de positionering ‘Tijd zat in Twente’ voert Twente Marketing al enkele jaren campagne waarbij de mentaliteit van Tukkers centraal staat. Onderdelen hiervan zijn het boekje Namens alle Tukkers - Geluk ‘n Tuk en de green graffiti met Twente spreuken in het straatbeeld. Quirine ter Haar: "Tukkers gaan niet mee met elke hype en houden zich minder bezig met oppervlakkigheden. Hier hebben we nog oprechte aandacht: voor elkaar, onze omgeving en de producten die we leveren. Dat zit in ons DNA en dragen we met trots uit. Met www.tukkers.nl krijgt iedere Tukker dat podium. Want een duwtje in de rug is soms nodig bij de bescheiden Tukker.”

Topics:Marketing
Trefwoorden: dmo, marketing, informatie, Gelderland, twente

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.