Geplaatst op: 08-07-2021
Auteur: NRIT redactie

Geluksgevoel centraal in zomercampagne Marketing Groningen

Geluksgevoel centraal in zomercampagne Marketing Groningen
Wulfse en Risselada op roadtrip. Foto: Sebastiaan Rodenhuis
'Gelukkig ben je in Groningen'. Zo heet de nieuwe zomercampagne van Marketing Groningen. De campagne draait om het geluksgevoel dat je bekruipt als je in Groningen bent. Dit gevoel wordt gevangen in twaalf campagnefoto’s die dat gevoel proberen te vangen. Voor de campagne zijn drie nieuwe routes ontwikkeld langs pareltjes in de provincie Groningen. Er zijn routeboekjes gemaakt met verhalen van toeristische ondernemers. Gedeputeerde Mirjam Wulfse kreeg op 3 juli een voorproefje van de routes in een oude Citroën Deux Chevaux (de Eend).

Van de gebaande paden

De drie routes van Marketing Groningen leiden bezoekers van de gebaande paden dwars door de provincie Groningen, in de auto, op de fiets of op een andere manier. Onderweg komen ze langs allerlei kleine toeristische parels en ondernemers. 

Toeristen en Groningers worden uitgenodigd om onze provincie op hun eigen manier te verkennen. Het zijn vaak heel gewone, maar toch bijzondere plekjes, waar ze rust en ruimte vinden maar ook bijzondere mensen ontmoeten. De routeboekjes zijn te verkrijgen bij de Groningen Store/VVV of via www.groningenstore.nl. 

Commentaar Wulfse en Risselada

Mirjam Wulfse over de korte roadtrip die ze ervaarde alsof ze een toerist was: "In een artikel in een cultuurblad werd ik recent "de geluksbrenger” genoemd in relatie tot cultuur en vrije tijd. Maar niet ik, maar de grote verscheidenheid in ons landschap, geschiedenis, bij ons erfgoed en ook in routes maakt dat de provincie Groningen als geheel de geluksbrenger is. Daar wordt vandaag met de start van de zomercampagne extra de aandacht op gevestigd. Ik hoop dat steeds meer mensen daarvan gaan genieten." Barbara Risselada van Marketing Groningen: "We weten allemaal dat Groningen een pronkjuweel in gouden rand is. Het goud van de Groninger vrijetijdseconomie is alleen niet altijd even goed vindbaar en beleefbaar. Met deze roadtrips hopen we daar verandering in te brengen en het Groningse geluksgevoel bij nog meer mensen onder de aandacht te krijgen."

Herstel vrijetijdseconomie  

Met de campagne wil Marketing Groningen ook de Groningse ondernemers in de?vrijetijdseconomie ondersteunen, om zo bij te dragen aan het herstel van de sector na de coronatijd. Daarom zijn er in de routeboekjes ook typisch Groningse ondernemers te vinden, die bijdragen in het geluksgevoel uit de campagne. De boekjes bieden allerlei fiets-, wandel- en vaarroutes en inspiratie voor een paar dagen in Groningen.  
Trefwoorden: campagne, Groningen, DMO

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

21/11/24
Praktijk: bedrijven leveren essentiële bijdrage in opleidingen
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
20/11/24
BUas traint op AI en ethiek
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
19/11/24
Sunweb voor de achtste keer uitgeroepen tot beste ski touroperator ter wereld
Sunweb is wederom tot de beste ski touroperator ter wereld uitgeroepen bij de World Ski Awards.
19/11/24
Leiden Convention Bureau lanceert Leiden Booking Service
Congresdeelnemers kunnen via Leiden Booking Service eenvoudig en zonder verborgen kosten hotelkamers reserveren.
19/11/24
Exclusief voor leden
Tien keer Warme Winteravonden in DierenPark Amersfoort
DierenPark Amersfoort brengt voor het eerst 10 winterse avonden tot leven tijdens de Warme Winteravonden. Deze zijn geprogrammeerd van 21 tot en met 30 december 2024 en in het nieuwe jaar van 2 tot en met 4 januari 2025.
19/11/24
Urban Leisure & Tourism Lab Rotterdam krijgt na buurtparticipatie nieuwe gevel
Het voormalige ABN AMRO-pand in de grootschalige gebiedsontwikkeling Hart van Zuid wordt omgetoverd tot een groot street art-kunstwerk. Het idee voor de kleurrijke beschildering ontstond in dit Lab en na een participatietraject gaat de Rotterdamse streetart-kunstenaar Naomi King samen met buurtbewoners aan de slag.

||| Agenda |||

22/11/24
22/11/24 t/m 22-11-24: Bestemmingsmanagement, samen zetten we stappen vooruit’
Op vrijdag 22 november organiseert NBTC in Ede de jaarlijkse Beleidsmakersdag met dit jaar als thema...
28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...