Geplaatst op: 09-07-2021
Auteur: Marc Gerlings

Spuit graffiti in VVV Experience Heerlen-Parkstad

Spuit graffiti in VVV Experience Heerlen-Parkstad
De opening van Experience Heerlen-Parkstad. Foto: Pascal Moors
Op 8 juli in de middag opende burgemeester Roel Wever van Heerlen, samen met Wim Heuts, voorzitter van Stichting VVV Zuid-Limburg en Barry Braeken, directeur van Weller, de nieuwe Experience Heerlen-Parkstad van Visit Zuid-Limburg.  Met in de exxperience opvallend veel interactieve elementen.

Deze is gelegen in het Maankwartier; het OV-knooppunt van de regio Parkstad en het symbool van deze opkomende toeristische bestemming. Binnen de museale Experience wordt ‘Het Verhaal’ van Parkstad verteld. Dat ‘Verhaal’ begint bij de Romeinse bezetting en loopt via de tijdsperiodes Ridders & Rovers, Mijntijd en Transitiejaren naar het heden.  

Virtueel digitaal en interactief

De bezoeker vindt in de Experience informatie en inspiratie voor een bezoek aan de stad en de regio - gebruikmakend van de nieuwste technieken die de zintuigen prikkelen. ‘Virtueel, digitaal en interactief’ zijn daarbij de sleutelwoorden waarmee ook aan de jongste bezoeker is gedacht. Voor de eerste gasten zijn er speciale openingsacties.

De bezoeker krijgt een beeld van Heerlen en Parkstad door de tijden heen. Vijf tijdsperiodes waren daarbij dominant in de vorming van het gebied: het Romeins knooppunt , Ridders en rovers, de Mijntijd, de Transitiejaren en Nieuw Elan. 

Spuit graffiti en luister naar podcasts

Deze periodes komen overal terug in het twee verdiepingen tellende pand. Daarnaast worden er hedendaagse activiteiten en bezienswaardigheden vermeld die bij deze tijdvakken passen. Niet alleen met (levensgrote) kaarten, boeken, gidsen en streekproducten maar ook met de nieuwste snufjes. Spuit er bijvoorbeeld je eigen digitale graffiti, luister er naar podcasts, ontdek de interactieve tafel en reis virtueel door Zuid-Limburg. De wisselende expositie en de cinema op de eerste verdieping - waar onder andere de nieuwste film ‘Parkstad door de tijden heen’ te zien is - maken het af. Voor meer informatie kijk op visitzuidlimburg.nl/parkstad-experience.

Een fotoalbum van de experience vind je op deze pagina.

Openingsacties

Speciaal voor de opening organiseert Visit Zuid-Limburg gratis stadswandelingen door Heerlen. Op 14, 18 en 17 juli onder begeleiding van een gids. Belangstellenden kunnen zich melden via shop.tickli.nl/event/Heerlen. Er is plaats voor 48 personen.

Ook het City Escape Spel door Heerlen is nu voor € 29,95 in plaats van € 35 te spelen. Met dit spel los je uitdagende opdrachten op en kraak je de codes. Ideaal voor groepsuitjes en teambuilding. Voor een dagdeel spelplezier voor 6 personen. De actie is geldig t/m 18 juli. Voor meer informatie kijk op visitzuidlimburg.nl/doorgrondheerlen.

Wil je het als vakgenoot zien? Vanaf het station - voordat je de hellingbaan afloopt naar het centrum van Heerlen - aan de linkerkant ligt het. De openingstijden zijn op maandag van 13.00-17.00 uur, van dinsdag t/m vrijdag van 09.30-17.00 uur en op zaterdag van 09.30-16.00 uur.

 
Trefwoorden: VVV, experience, Heerlen, Parkstad

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.