Geplaatst op: 13-07-2021
Auteur: Marc Gerlings

Na gemist seizoen richt SnowWorld zicht op zomerskiën

Na gemist seizoen richt SnowWorld zicht op zomerskiën
SnowWorld zet vol in op winterfun in de zomer van 2021. Foto: SnowWorld
Door de lockdown zag SnowWorld zich afgelopen winter genoodzaakt al haar vestigingen te sluiten. Meer dan een miljoen Nederlandse wintersportfans konden niet op wintersport en dat gemis merkt SnowWorld nu. De vraag naar activiteiten op de sneeuw is groter dan in een normale zomer. 

Sneeuwfun in de zomer bieden

SnowWorld ziet hierdoor kans om haar traditionele laagseizoen nu om te bouwen naar een tweede hoogseizoen. Met bijzondere activiteiten als monoskiën, telemarken, bigairbags, slalompistes en sleeën mikt SnowWorld zowel op de fanatieke wintersporter die wat in te halen heeft als op gezinnen die voor het eerst kennis willen maken met de sneeuwsport. Onder de noemer Summer Madness is rond dit thema een specifieke campagne opgetuigd.

Hubrechtsen: "Vraag naar skilessen is groot"

De sneeuw in SnowWorld is tijdens de lockdown compleet vernieuwd en goed onderhouden. "De vraag naar tickets en vooral naar skilessen is nu al groot. We raden mensen aan om niet te lang te wachten met het reserveren van lessen en cursussen. Veel mensen willen zich na een jaar zonder skiën goed voorbereid op pad gaan om blessures te voorkomen én om goed mee te kunnen komen tijdens de wintersport in de Alpen", aldus Wim Hubrechtsen, CEO van SnowWorld. 

Mix in zomeractiviteiten bij andere locaties

Zo biedt SnowWorld niet alleen voor beginnende en geoefende wintersporters een uitdaging, ook haar dochterondernemingen doen mee. In Roosendaal kun je deze zomer met korting Indoor Skydiven boven Dubai, de Algarven of Hawai dankzij VR-technologie en IceKart Rucphen biedt korting op haar driftsessies. Voor outdoorliefhebbers zijn er speciale activiteiten in Adventure Valley in Landgraaf en Ayers Rock Zoetermeer.



Trefwoorden: zomer, skiën, sneeuw, skydive, klimmen

CELTH



||| Nieuws |||

23/12/25
Horeca in 2026: Gematigde groei, bij stijgende prijzen
De vooruitzichten voor de Nederlandse horeca in 2026 zijn voorzichtig positief. Consumenten geven naar verwachting iets meer uit dankzij een verbeterde koopkracht, maar uitbundige groei blijft uit. ING Research voorspelt een volumegroei van circa 1% voor de sector bij een gemiddelde prijsstijging van 4%. Het lage consumentenvertrouwen en zorgen over hoge prijzen temperen de bestedingen.
22/12/25
Tien reistrends voor 2026
De wereld van toerisme verandert razendsnel. Reizigers zoeken niet alleen bestemmingen, maar ook vrijheid, comfort, betekenis, rust en authenticiteit. NBTC presenteert in de Trendpublicatie 2026 tien trends die de komende jaren richting geven aan de Nederlandse toeristische sector. Ontdek de 10 trends.
22/12/25
Mauritshuis introduceert €4-ticket en verbreekt bezoekersrecord
Het Mauritshuis in Den Haag sluit 2025 af met een historisch hoog aantal bezoekers én kondigt een opvallende nieuwe maatregel aan. Vanaf 1 januari 2026 kunnen bezoekers het museum dagelijks na 16.00 uur binnen voor slechts €4. Met deze stap wil het Mauritshuis kunst toegankelijker maken voor iedereen.
19/12/25
Van plan een roadtrip te maken? Denk ook aan deze praktische zaken
Een roadtrip voelt altijd als een klein avontuur dat je zelf vormgeeft. De vrijheid om te stoppen waar je maar wilt geeft een gevoel dat geen andere reis kan evenaren. Toch begint die ontspannen vibe al bij de voorbereiding. Een kaart vol leuke plekken, een globale route, een playlist die mee kan tot aan de horizon.
18/12/25
Toerisme en recreatie spelen structurele rol in de leefbaarheid
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
18/12/25
Musea trokken 32 miljoen bezoeken in 2024
Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
18/12/25
Alumni get-together opleidingen tourism management op vakdag
Het is inmiddels een mooie traditie geworden om de vakdag van de Vakantiebeurs te starten met een le...
17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...