Geplaatst op: 21-07-2021
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Visit Zuid-Limburg lanceert informatiecampagne na watersnood

Visit Zuid-Limburg lanceert informatiecampagne na watersnood

Visit Zuid-Limburg lanceert een campagne om toeristen goed te informeren over de vakantiemogelijkheden in de regio. Zuid-Limburg is hard getroffen door de watersnood maar inmiddels zijn de meeste bedrijven weer open en staan klaar om gasten en toeristen gastvrij te ontvangen.

Daarom lanceert Visit Zuid-Limburg via haar kanalen een campagne om consumenten te informeren over de situatie, met als doel op te roepen niet te annuleren, maar zich te laten informeren. "Samen met u, onze partners, helpen wij toeristen veilig op weg en beantwoorden we veelgestelde vragen op visitzuidlimburg.nl/welkom.” Alleen een klein deel van het centrum van Valkenburg en delen van Meerssen zijn niet toegankelijk. Daarnaast wordt toeristen geadviseerd niet in lager gelegen gebieden te gaan wandelen.

Zorgen om toeristisch seizoen

Volgens Anya Niewierra, directeur van Visit Zuid-Limburg komt de watersnood heel hard aan bij de toeristische ondernemers. "De dramatische beelden die de afgelopen dagen de wereld in zijn gegaan, hebben er toe geleid dat mensen denken dat heel Zuid-Limburg onder water heeft gestaan. Dat heeft tot een golf aan annuleringen geleid, ook in gebieden die niet getroffen zijn.” Grootste zorg van Visit Zuid-Limburg is dat het toeristisch seizoen niet op gang komt. "Dat is de tweede ramp die er achteraan komt.” Ze hopen met de informatiecampagne van het imago af te komen van een gebied waar heel veel ellende is. Want feitelijk is maar 3 tot 4 procent van Zuid-Limburg getroffen. "De ramp speelt zich voornamelijk af in de beekdalen en dat is heel dramatisch. Ook voor ons met twee getroffen vestigingen. Maar de meeste bedrijven liggen op de heuvels en worden na corona juist geholpen met bezoek van onze gasten.”

Ook kantoren Visit overstroomd

Overigens is Visit Zuid-Limburg zelf ook getroffen door de watersnood. Zowel het hoofdkantoor op het Walramplein als de Visit Zuid-Limburg Experience op het Theodoor Dorrenplein in Valkenburg hebben door de watersnood grote schade opgelopen. Voorlopig zijn deze locaties niet toegankelijk. Als gevolg hiervan is de organisatie telefonisch lastiger bereikbaar en kan een reactie langer op zich laten wachten. Visit Zuid-Limburg heeft haar panden inmiddels schoongemaakt en hoopt zo snel als mogelijk weer open te gaan 

VisitZuidLimburg
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo's, Limburg

CELTH





||| Nieuws |||

20/02/25
Exclusief voor leden
Romeins verleden zichtbaar maken voor toeristen en recreanten
Gemeente Nijmegen, provincie Gelderland en de Groene Metropoolregio Arnhem-Nijmegen ondertekenden op 14 februari 2025 de samenwerkingsovereenkomst ‘Romeinen in Gelderland’. Daarmee willen de beleidsmakers het Romeinse erfgoed in Gelderland meer zichtbaar en beleefbaar maken voor toeristen en recreanten.
20/02/25
Aanscherping EU-regels tegen voedselverspilling
Dinsdagavond bereikten het Europees Parlement en de Raad een voorlopig akkoord over nieuwe maatregel...
20/02/25
Exclusief voor leden
TUI, Corendon en Sunweb populairste Nederlandse touroperators
De afgelopen drie jaar boekte 34% van de Nederlanders een reis bij een touroperator. TUI Nederland is favoriet, gevolgd door Corendon en Sunweb.
20/02/25
VVV Noordwijk en Noordwijkerhout verwelkomen recordaantal bezoekers, meer vrijwilligers nodig
In 2024 hebben de VVV’s in Noordwijk en Noordwijkerhout 38.500 bezoekers mogen verwelkomen, een heel mooi record.
20/02/25
Visit Zuid-Limburg viert 140-jarig bestaan en neemt afscheid van Anya Niewierra
Visit Zuid-Limburg heeft gisteren op een druk bezochte bijeenkomst haar 140 jarig jubileum gevierd en afscheid genomen van algemeen directeur Anya Niewierra. Bestuursvoorzitter Wim Heuts reflecteerde op de transformatie van Visit Zuid-Limburg in de afgelopen decennia en de kansen en uitdagingen voor de toekomst.
20/02/25
Exclusief voor leden
Nederlandse caravanverkoop stijgt als enige in Europa
Uit de jaarcijfers van de European Caravan Federation (ECF) blijkt dat de verkoop van nieuwe caravans en campers in Europa in 2024 met ruim 5 procent is gegroeid. Deze groei is volledig toe te schrijven aan kampeerauto’s, terwijl alleen in Nederland het aantal nieuwe caravans steeg.
19/02/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs en Centraal Museum versterken positie Utrecht voor bijeenkomsten
Twee bekende iconen van de stad Utrecht, het Centraal Museum Utrecht en Koninklijke Jaarbeurs, slaan de handen ineen om Utrecht te positioneren voor congressen en tentoonstellingen.
19/02/25
Leiden Collection in jarig Amsterdam
Ter gelegenheid van de verjaardag van Amsterdam - 750 jaar - laat H’ART Museum in een nieuwe tentoonstelling diverse facetten van het dagelijks stadsleven zien in de 17de eeuw.

||| Agenda |||

11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...