Geplaatst op: 22-07-2021
Auteur: Marc Gerlings

Maritiem Museum in de zomer langer open

Maritiem Museum in de zomer langer open
Campagnebeeld van de zomerprogrammering 2021 van het Maritiem Museum.
Nu de zomer begonnen is, pakken attractieparken de succesformule op van langere openingstijden. Dit wordt ook door de musea gezien. Het Maritiem Museum  is tot en met eind augustus tot 20.00 open en biedt met het nieuwe Leuvepaviljoen een complete buitenprogrammering.

Het Maritiem Museum Rotterdam is deze zomer elke dag open en ook ’s avonds is er van alles te beleven. Bezoekers kunnen t/m 29 augustus genieten van een drankje met uitzicht op de Rotterdamse skyline, maken een onvergetelijke rondvaart en kinderen gaan als ketelbinkie aan de slag. Ook zijn vorige week geopende ijssalon Loeve én nieuwe werkplaatsen in het Leuvepaviljoen van het museum voor het eerst te bezoeken.De strandstoelen staan klaar op het buitendeel van het museum.

Maritieme ambachten in nieuwe werkplaatsen

Het Maritiem Museum heeft de oudste en grootste museumhaven van Nederland, op de plek waar de Rotterdamse haven ooit begon. Daar zijn museumschepen afgemeerd én leggen bijzondere gastschepen aan. In de museumhaven zijn nu nieuwe werkplaatsen van het museum geopend in het Leuvepaviljoen. In dat interactieve paviljoen zie je de herstelwerkzaamheden aan de schepen.

Terwijl lassers en timmerlui daar ‘live’ werken aan de museale vloot, ontrafelen bezoekers op een interactieve manier de geheimen van scheepsbouw. Bij de demonstratie van de smid spatten vonken in het rond en bij een workshop steken kinderen zelf de handen uit de mouwen. 

Ook is in het paviljoen het Port Pavilion van het Havenbedrijf Rotterdam te vinden, waar bezoekers inspirerende tips & trips aangereikt krijgen om op ontdekking te gaan in de haven en het havengebied. Hosts leggen aan de hand van een grote maquette uit wat bezoekers allemaal kunnen doen en beleven.

Bezoekers met zeebenen halen hun hart op aan boord van een historische rondvaart op één van de museumschepen. Ook zijn zijn er dagelijks kortere vaarten door het Maritiem District, de stadshavens van Rotterdam.

Het volledige programma is te vinden op www.maritiemmuseum.nl
Trefwoorden: museum, programmering, zomer, marketing

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.