Geplaatst op: 22-07-2021
Auteur: Marc Gerlings

Maritiem Museum in de zomer langer open

Maritiem Museum in de zomer langer open
Campagnebeeld van de zomerprogrammering 2021 van het Maritiem Museum.
Nu de zomer begonnen is, pakken attractieparken de succesformule op van langere openingstijden. Dit wordt ook door de musea gezien. Het Maritiem Museum  is tot en met eind augustus tot 20.00 open en biedt met het nieuwe Leuvepaviljoen een complete buitenprogrammering.

Het Maritiem Museum Rotterdam is deze zomer elke dag open en ook ’s avonds is er van alles te beleven. Bezoekers kunnen t/m 29 augustus genieten van een drankje met uitzicht op de Rotterdamse skyline, maken een onvergetelijke rondvaart en kinderen gaan als ketelbinkie aan de slag. Ook zijn vorige week geopende ijssalon Loeve én nieuwe werkplaatsen in het Leuvepaviljoen van het museum voor het eerst te bezoeken.De strandstoelen staan klaar op het buitendeel van het museum.

Maritieme ambachten in nieuwe werkplaatsen

Het Maritiem Museum heeft de oudste en grootste museumhaven van Nederland, op de plek waar de Rotterdamse haven ooit begon. Daar zijn museumschepen afgemeerd én leggen bijzondere gastschepen aan. In de museumhaven zijn nu nieuwe werkplaatsen van het museum geopend in het Leuvepaviljoen. In dat interactieve paviljoen zie je de herstelwerkzaamheden aan de schepen.

Terwijl lassers en timmerlui daar ‘live’ werken aan de museale vloot, ontrafelen bezoekers op een interactieve manier de geheimen van scheepsbouw. Bij de demonstratie van de smid spatten vonken in het rond en bij een workshop steken kinderen zelf de handen uit de mouwen. 

Ook is in het paviljoen het Port Pavilion van het Havenbedrijf Rotterdam te vinden, waar bezoekers inspirerende tips & trips aangereikt krijgen om op ontdekking te gaan in de haven en het havengebied. Hosts leggen aan de hand van een grote maquette uit wat bezoekers allemaal kunnen doen en beleven.

Bezoekers met zeebenen halen hun hart op aan boord van een historische rondvaart op één van de museumschepen. Ook zijn zijn er dagelijks kortere vaarten door het Maritiem District, de stadshavens van Rotterdam.

Het volledige programma is te vinden op www.maritiemmuseum.nl
Trefwoorden: museum, programmering, zomer, marketing

CELTH





||| Nieuws |||

28/02/25
Uber opstapplaats bij Eindhoven Airport
Vervoersservice Uber biedt vanaf nu ook zijn diensten aan vanaf de taxistrook van Eindhoven Airport.
26/02/25
Exclusief voor leden
Booking zet in op AI en Connected Trips
Booking Holdings heeft een sterk 2024 achter de rug en wist zowel boekingen als omzet en winst flink te verbeteren ten opzichte van een jaar eerder. Het bedrijf ziet voor 2025 wereldwijd een grote belangstelling voor reizen en zet zelf fors in op AI-agents en zogenaamde Connected Trips.
26/02/25
Exclusief voor leden
Nationale Campermarkt opent inschrijvingen
Vanaf vandaag kunnen particulieren een camper verkoopplaats reserveren voor de tweede editie van de Nationale Campermarkt, die plaatsvindt op zaterdag 5 april 2025 bij FlevoNice in Biddinghuizen.
25/02/25
Exclusief voor leden
TUI biedt vrijetijdsactiviteiten voor locals aan
TUI heeft een nieuw initiatief gelanceerd dat zich richt op lokale ervaringen: ‘Experiences for Locals’. Dit programma biedt unieke activiteiten en uitstapjes aan mensen in hun eigen omgeving, zonder dat ze daarvoor hoeven te reizen.
24/02/25
Exclusief voor leden
Dubai +9% groei toerisme
Dubai is al een grote bestemming in toerisme en het noteert bijna een groeicijfer van een gazelle. In 2024 nam het toerisme naar deze Arabische destinatie met 9% toe.
24/02/25
Exclusief voor leden
Koen van Aarssen wordt financial director van Munckhof
Koen van Aarssen wordt financial director van Munckhof
23/02/25
Exclusief voor leden
Vakantiegangers geven miljarden uit via vakantieplatformen
In de afgelopen drie jaar hebben vakantiegangers maar liefst 32,3 miljard euro uitgegeven aan boekingen via vakantieplatformen. Vakantiegangers geven het meeste uit op platforms die zich richten op reispakketten, zoals D-reizen en Dé VakantieDiscounter.
20/02/25
Exclusief voor leden
TUI, Corendon en Sunweb populairste Nederlandse touroperators
De afgelopen drie jaar boekte 34% van de Nederlanders een reis bij een touroperator. TUI Nederland is favoriet, gevolgd door Corendon en Sunweb.