Geplaatst op: 30-07-2021
Auteur: Peter Bekkerting & Ton Vemeulen
NRIT
Publicatie: R&T 2021-03

Ardoer biedt marketing, kennisdelen en ontzorgen

Samenwerkingsverband wil komende jaren verder groeien

Ardoer biedt marketing, kennisdelen en ontzorgen
Erik van Nuland: “Je ziet dat er veel herhalingsbezoek is, maar ook dat er veel mensen zijn die binnen Ardoer blijven rondtrekken.”

Ardoer, een samenwerkingsverband van momenteel 34 kampeerbedrijven, wil de komende jaren doorgroeien naar zo’n 50 bedrijven. Volgens voorzitter Erik van Nuland heeft Ardoer deelnemende bedrijven veel te bieden: marketing, kennisdelen en ontzorgen. Maar er zijn ook voorwaarden. Zo is contributie verplicht en moet in de gastenenquête minimaal een acht gescoord worden. Daar tegenover staat dan weer dat Ardoer geen provisie op boekingen rekent.

De BV Ardoer is een samenwerkingsverband van 34 kampeerbedrijven in Nederland. De naam Ardoer dateert uit 2005 en komt voort uit twee initiatieven uit Zeeland en de Veluwe (met als start een gezamenlijke brochure). Eind vorige eeuw keken ondernemers uit die contreien hoe ze meer konden samenwerken en hoe ze de markt en de consument beter konden bedienen. Dat leidde in 2005 tot de oprichting van Ardoer. Erik van Nuland, onafhankelijk bestuursvoorzitter van Ardoer, waarvan het bestuur naast hem uit nog twee ondernemers-eigenaren bestaat: "De focus kwam te liggen op  >>>

Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, campings, kampeerterreinen, samenwerkingsverbanden, marketing

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

24/01/25
Commissie voor natuurherstel opgericht
Een ministeriële commissie voor natuurherstel in Nederland wordt opgericht. Deze commissie wordt opgericht na twee recentelijke rechterlijke uitspraken om haast te maken met het herstel.
24/01/25
Positief oordeel over drie Limburgse musea
Het provinciebestuur van Limburg heeft het rapport ontvangen van de Visitatiecommissie Provinciale Musea 2024. Voornamelijk is inhoudelijk aar de musea gekeken maar toerisme speelt ook een rol.
15/01/25
7 Kamerleden ontvangen Ondernemersagenda Gastvrijheidssector
Op dinsdagmiddag 14 januari hebben diverse branchevertegenwoordigers in het platform Gastvrij Nederland de Ondernemersagenda van de Gastvrijheidssector aangeboden in de Tweede Kamer.
13/01/25
Exclusief voor leden
Waterbedrijven mogen op meer locaties water oppompen
Voor de vrijetijdseconomie is het van groot belang dat gasten altijd over goed schoon drinkwater kun...
08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
17/12/24
Recreatiebedrijven moeten van elke verdiende euro 38 cent afdragen
Dat van elke euro die consumenten besteden op recreatiebedrijven 38% naar belastingen gaat, is geen verrassing. Wel vervelend is het feit dat sinds 2018 deze lasten met maar liefst 40% zijn gestegen bij een inflatie van 12%.