Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 16-08-2021
Auteur: Marc Gerlings

Pop-upwinkel vol cultuur is Uitalage voor Utrecht

Pop-upwinkel vol cultuur is Uitalage voor Utrecht
De Uitalage in Utrecht. Foto: Martin Hols
Een pop-upwinkel vol cultuur opende afgelopen vrijdag 13 augustus de deuren in de binnenstad. De twee verdiepingen tellende Uitalage Utrecht aan de Steenweg laat met dagelijkse optredens, een minibioscoop en wisselende exposities letterlijk zien wat de Utrechtse culturele sector de komende maanden allemaal voor moois te bieden heeft. Uitalage Utrecht is een initiatief van Utrecht Marketing, met dank aan Centrummanagement Utrecht, Gemeente Utrecht, Morgen Mooier Maken en verzekeraar a.s.r.

Uitalage Utrecht zet de culturele instellingen na een zware periode extra in de spotlight. De popup-winkel biedt Utrechters en bezoekers de kans om op een laagdrempelige manier kennis te maken met de rijke programmering van de lokale podia, musea en festivals die ondanks de coronamaatregelen toch doorgaan. Wie geïnspireerd raakt kan direct extra informatie meenemen of vragen stellen aan de aanwezige VVV-medewerkers.

Zet in de rug voor cultuur

Buiten dat de culturele sector een zet in de rug krijgt, toont Uitalage Utrecht door middel van het lokale cultuuraanbod de aantrekkelijkheid van Utrecht en draagt de popup-winkel bij aan een gevarieerd en levendig centrum. Hiermee wordt verbinding gelegd met Morgen Mooier Maken, dat tot doel heeft door middel van slimme samenwerkingen tussen ondernemers, vastgoedeigenaren en de gemeente Utrecht de leegstand in de binnenstad tegen te gaan.

Theater gratis te bezoeken

Utrechtse muzikanten, cabaretiers en andere artiesten verzorgen de dagelijkse programmering in Uitalage Utrecht. Op de begane grond staan zij in een intieme huiskamersetting terwijl publiek op de eerste verdieping door het grote podium kan genieten van een echte theatrale ervaring. De optredens vinden plaats om 12.30 uur en om 17.00 uur en zijn kosteloos bij te wonen. Binnenlopen is voldoende, wel is er een maximum aan het aantal plaatsen.

Uitalage Utrecht (Steenweg 34) is tot en met 24 oktober van woensdag t/m zondag geopend van 11.00 uur tot 18.30 uur. Kijk voor de programmering op www.uitalage-utrecht.nl of de sociale media van Uitagenda Utrecht.
Trefwoorden: pop-up, VVV, destinatie marketing, citymarketing, cultuur, Utrecht

CELTH



||| Nieuws |||

01/04/25
Vloer Recreatie Vakbeurs voor 80% gevuld
Met nog ruim zeven maanden te gaan tot de Recreatie Vakbeurs op 11, 12 en 13 november 2025 in Evenementenhal Hardenberg, is de beursvloer nu al voor maar liefst 80% geboekt.
01/04/25
Week van de Duurzame Waterrecreatie
In de week van 22 tot en met 28 mei 2025 vindt voor de derde keer op rij de Week van de Duurzame Waterrecreatie plaats. Tijdens deze week staan verschillende kennisonderwerpen op het gebied van duurzame waterrecreatie in de schijnwerpers.?
01/04/25
Tegenslagen voor culturele sector en
"Laten we samen verder bouwen aan een culturele en creatieve sector die blijft verbinden en vernieuwen". Met deze oproep opent voorzitter Kristel Baele het online jaarverslag 2024 van de Raad voor Cultuur, dat vandaag is gepubliceerd.
01/04/25
Exclusief voor leden
Plopsaland De Panne viert 25e verjaardag met spectaculaire parade
Plopsaland De Panne heeft op 29 maart 2025 haar 25e jubileumseizoen geopend met een groots feest, in aanwezigheid van talrijke bekende Vlamingen en prominenten. Het hoogtepunt van de viering is de gloednieuwe 25 Celebration Parade, een kleurrijke stoet met acht praalwagens, tientallen dansers en de Studio 100-figuren.
01/04/25
Brabant verwelkomt nieuw wandelplatform: WandelStarter
Brabantse wandelaars kunnen vanaf vandaag hun hart ophalen met het nieuwe platform WandelStarter. Dit digitale initiatief, gelanceerd door Brabant Partners en partners, biedt een overzicht van meer dan 200 startpunten voor prachtige wandelroutes in de regio.
01/04/25
Nieuw personage in Slagharen: Burgemeester Bright verwelkomt gasten
De introductie van Burgemeester Bright naast alle bestaande personages zorgt voor extra beleving voor de bezoekers.
01/04/25
Exclusief voor leden
Cruiseschepen in Rotterdam aan de stekker
Een mijlpaal in de verduurzaming van de Rotterdamse haven is bereikt: cruiseschepen aan de Wilhelminakade kunnen vanaf nu gebruikmaken van walstroom. Dit betekent dat ze hun motoren niet langer hoeven te laten draaien om stroom te produceren wat en aanzienlijke verminderen van geluidsoverlast en luchtvervuiling oplevert.
31/03/25
Nederlandse reizigers ontdekken Korea
Korea is in opmars als populaire reisbestemming onder Nederlandse vakantiegangers.

||| Agenda |||

05/04/25
05/04/25 t/m 05-04-25: Impact Fair
Impact Fair rolt op zaterdag 5 april de groene loper uit voor iedereen die zijn of haar steentje op ...
12/04/25
12/04/25 t/m 12-04-25: Campervan Days
Na een succesvolle eerste editie in 2024 keert Campervan Days op 12 en 13 april 2025 terug...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...