Geplaatst op: 18-08-2021
Auteur: Redactie
NRIT

EuroParcs premium partner van Floriade 2022

EuroParcs premium partner van Floriade 2022

De EuroParcs Group wordt premium partner van de Floriade. Op de Floriade presenteert EuroParcs twee CO2 neutrale vakantiewoningen. Het bedrijf wil hiermee haar duurzame ambities kracht bij zetten. 

Andries Bruil, directielid van EuroParcs Group en Hans Bakker, directeur Floriade 2022 hebben vandaag de overeenkomst ondertekend waarmee EuroParcs premium partner van de expositie is geworden. De Floriade Almere 2022 is allereerst een wereldtuinbouwtentoonstelling, waar bomen, planten, bloemen en landbouw de groene basis vormen. Dit concept wordt compleet gemaakt door in te spelen op duurzaamheid in onder meer recreatie en attracties.

Twee CO2-neutrale bungalows

EuroParcs zal tijdens de Floriade 2022 dan ook twee CO2 neutrale woningen op het centrale plein tonen, waarin de nieuwste technologie wordt toegepast. Andries Bruil is steevast van plan om de vakantiewoning met de laagste CO2 en stikstof footprint te ontwikkelen en daarmee de parken te bouwen. "Uiteraard willen wij onze maatschappelijke verantwoording nemen. We willen de grootste en de beste worden en de beste worden houdt ook in dat we in nieuwe parken steeds duurzamer bouwen en recreëren aanbieden. Onder andere voor onze parken in Oostenrijk is dit een vereiste geworden, waar we graag aan voldoen.”

Vernieuwend en baanbrekend

Van de meest schone bouwmaterialen tot het ecovriendelijke schoonmaken, alle aspecten van de recreatiewoning van de toekomst worden nu al door EuroParcs doorontwikkeld. Uiteraard wil EuroParcs nog niet in detail treden over wat precies gaat worden getoond. "Het is echt vernieuwend en baanbrekend”, verklaart Giel Hendrikx, manager innovatie van EuroParcs Group.

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, duurzaam toerisme, bungalowparken, vakantieparken, vakantiewoningen

CELTH



||| Nieuws |||

23/12/25
Horeca in 2026: Gematigde groei, bij stijgende prijzen
De vooruitzichten voor de Nederlandse horeca in 2026 zijn voorzichtig positief. Consumenten geven naar verwachting iets meer uit dankzij een verbeterde koopkracht, maar uitbundige groei blijft uit. ING Research voorspelt een volumegroei van circa 1% voor de sector bij een gemiddelde prijsstijging van 4%. Het lage consumentenvertrouwen en zorgen over hoge prijzen temperen de bestedingen.
22/12/25
Tien reistrends voor 2026
De wereld van toerisme verandert razendsnel. Reizigers zoeken niet alleen bestemmingen, maar ook vrijheid, comfort, betekenis, rust en authenticiteit. NBTC presenteert in de Trendpublicatie 2026 tien trends die de komende jaren richting geven aan de Nederlandse toeristische sector. Ontdek de 10 trends.
22/12/25
Mauritshuis introduceert €4-ticket en verbreekt bezoekersrecord
Het Mauritshuis in Den Haag sluit 2025 af met een historisch hoog aantal bezoekers én kondigt een opvallende nieuwe maatregel aan. Vanaf 1 januari 2026 kunnen bezoekers het museum dagelijks na 16.00 uur binnen voor slechts €4. Met deze stap wil het Mauritshuis kunst toegankelijker maken voor iedereen.
19/12/25
Van plan een roadtrip te maken? Denk ook aan deze praktische zaken
Een roadtrip voelt altijd als een klein avontuur dat je zelf vormgeeft. De vrijheid om te stoppen waar je maar wilt geeft een gevoel dat geen andere reis kan evenaren. Toch begint die ontspannen vibe al bij de voorbereiding. Een kaart vol leuke plekken, een globale route, een playlist die mee kan tot aan de horizon.
18/12/25
Toerisme en recreatie spelen structurele rol in de leefbaarheid
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
18/12/25
Musea trokken 32 miljoen bezoeken in 2024
Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
18/12/25
Alumni get-together opleidingen tourism management op vakdag
Het is inmiddels een mooie traditie geworden om de vakdag van de Vakantiebeurs te starten met een le...
17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...