Den Haag is dit najaar culturele verrassingstocht
Den Haag geeft culturele sector steun in de rug met campagne. Foto: The Hague & Partners / theparcifal.com
Rock of klassiek, hiphop of moderne dans, toneel of cabaret, Hollandse meesters of street art: in Den Haag vind je het allemaal. Met een campagne zet de stad vanaf september 2021 de spotlight op de rijkdom en veelzijdigheid van het culturele aanbod.
Op donderdag 2 september om 10.00 uur geeft wethouder Robert van Asten op ludieke wijze het startschot voor de campagne, waarna een culturele verrassingstocht door de stad volgt met als host Pat Smith, de zanger van Splendid en nachtburgemeester van Den Haag.
Na lastige tijd extra ondersteuning voor cultuur
Na een uitdagende tijd staat de culturele sector weer in de startblokken en het publiek kan niet wachten om zich weer te laten verrassen. De campagne, een initiatief van de gemeente Den Haag in samenwerking met The Hague & Partners, zal op een aansprekende, kleurrijke manier laten zien wat de stad op het gebied van cultuur allemaal in huis heeft.
Den Haag is de stad van oude meesters en nieuwe helden is de boodschap van DMO The Hague & Partners. Je bezoekt er dans- of toneelvoorstellingen van topniveau of bewondert er jong talent. Je dompelt je er onder in het nachtleven of bezoekt een literair festival. Zingt mee met bekende bands of laat je meevoeren op de klanken van klassieke muziek. Bekijkt Haagse iconen als Het meisje met de parel of de Victory Boogie Woogie of verbaas je over optische illusies. De tour begint met een verrassingsoptreden in het Paard, gevolgd door bijzondere ervaringen in onder meer Escher in het Paleis en Beelden aan Zee.