Geplaatst op: 30-08-2021
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Uniglobe verwacht herstel van zakelijke reismarkt

Uniglobe verwacht herstel van zakelijke reismarkt
Photo by Suganth on Unsplash

Zakenreisorganisatie Uniglobe Travel verwacht dat de markt voor zakelijke reizen binnen twee jaar zal herstellen. Dat baseert Uniglobe op een onderzoek onder haar klanten. Resultaten die lijnrecht staan op het algemene sentiment dat videoconferencing de zakelijke reismarkt zal decimeren. Een interessante ontwikkeling.

De ingestorte zakelijke reismarkt wordt volgens het onderzoek van Uniglobe vrijwel volledig veroorzaakt door de opgelegde reisbeperkingen. Maar 10% van de ondervraagden reist minder vanwege de online mogelijkheden. Een grote meerderheid (81%) zegt minder te reizen vanwege de reisbeperkingen die worden opgelegd door de Nederlandse en buitenlandse overheden. Een kleine 10% geeft gezondheid en/of risico op coronabesmetting als reden om minder te reizen. 

Weer evenveel maar wel duurzamer reizen

Maar liefst 76,4% van de ondervraagden gaf aan herstel van zakelijk reizen te verwachten binnen 0-2 jaar nadat de reisbeperkingen zijn opgeheven. Verder wijst de enquête uit dat meer dan de helft van de respondenten verwacht evenveel te zullen gaan reizen als voor de coronapandemie. Daarnaast blijkt dat bedrijven meer aandacht willen besteden aan duurzaamheid en eerder zullen kiezen voor alternatieve mobiliteit, zoals de trein, op de kortere afstanden. Het zijn de fluctuerende reisadviezen van de overheid, vaccinatie- of testverplichtingen en de wirwar aan verschillende coronamaatregelen per land die zorgen voor veel frustratie bij bedrijven en zakenreizigers.

Fysiek contact onvervangbaar

"We weten al langer dat Uniglobe klanten efficiënt en kostenbewust reizen, waarbij men niet vaker, langer of met meer personen reist dan nodig. Juist voor onze doelgroep, middelgrote bedrijven, is het essentieel om op zakenreis te gaan en ik verwacht dat dit segment eerder herstelt”, aldus Cees Klinkenberg, directeur Uniglobe Travel Holland. "We zien dat onze klanten behoefte hebben aan fysiek contact en face-2-face meetings. Online meetings en videobellen kunnen dit niet vervangen. Eén klantreactie vind ik veelzeggend: "Als ik niet meer in het vliegtuig stap, doen mijn concurrenten dat misschien wel.”

Trefwoorden: reisbranche, zakelijk toerisme, zakenreizen

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.