Geplaatst op: 03-09-2021
Auteur: Marc Gerlings

Slecht weer grote irritatie bij vakantiegangers

Slecht weer grote irritatie bij vakantiegangers
In 2022 weer een vakantiehuis in Nederland boeken? \'Ja\', zegt 56%. Foto: BungalowSpecials.
Nederlandse vakantiegangers ergeren zich tijdens hun vakantie vooral aan slecht weer. Dat blijkt uit een enquête van boekingsplatform BungalowSpecials onder 1.192 respondenten. Tussen die irritatiecijfers duikt opeens de bereidheid om volgende zomer weer een vakantiehuis in Nederland te boeken.

Op de vraag wat de grootste irritaties zijn op vakantie, zegt maar liefst 40% zich te ergeren aan slecht weer. Ook slecht schoongemaakte accommodatie (27%) en geen hor voor ramen en deuren tegen insecten (21%) zorgen voor ergernis. 

Zomer 2022 in Nederland?

Dat zoveel mensen zich ergerden aan het slechte weer heeft mogelijk te maken met het feit dat ruim 60% van de respondenten een vakantiehuis in Nederland geboekt had de voorbije zomer. Toch zegt meer dan de helft (56%) volgende zomer wederom een huis in Nederland te zullen boeken.

Bijna de helft (48%) van de respondenten zegt de volgende keer beter op te zullen letten bij het boeken van een vakantiehuis vanwege dergelijke irritaties. 

Bedden, WiFi en muggen

Overige irritaties die veel voorkomen op vakantie zijn slechte bedden (19%), slechte WiFi (17%) en muggen (17%).

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
19/11/24
Eindhoven Airport start met uitbreiding terminal
Bouwbedrijf Heijmans en Eindhoven Airport hebben een aannemingsovereenkomst getekend voor de uitbreiding van de terminal. Deze uitbreiding zal passagiers van de Brabantse luchthaven extra ruimte, comfort en beleving bieden, wat een belangrijke kwaliteitsimpuls voor de luchthaven betekent
15/11/24
Exclusief voor leden
Verantwoord reizen blijft groeien: Riksja Travel boekt succes
Verantwoord reizen wint aan populariteit, zoals blijkt uit de aanhoudende groei van reisorganisatie Riksja Travel. De organisatie, die nu tot de top 10 grootste touroperators in Nederland behoort en marktleider is op het gebied van verantwoorde rondreizen wereldwijd, zag in 2024 een omzetgroei van 25 procent.
15/11/24
Better Places: Positieve impact maken met reizen
Reisorganisatie Better Places heeft haar Impactrapport over 2023 gepubliceerd en meldt trots de resultaten. De reisorganisatie is een voorbeeld voor anderen en loopt mijlenver voorop in de transitie. Ze minimaliseren de negatieve impact en vergroten de positieve.
15/11/24
Exclusief voor leden
Noorden boos over uitstel ontwikkeling Lelylijn en Nedersaksenlijn
Noordelijk Nederland is zeer ontstemd over de uitkomsten van het Bestuurlijk Overleg over mobiliteit tussen Rijk en regio van afgelopen woensdag 6 november. Twee belangrijke spoorlijnen voor het noorden gaan niet van start.
08/11/24
Exclusief voor leden
Grote uitstoot door ver-vliegers: Milieu Centraal en Natuur & Milieu lanceren bewustwordingscampagne
Uit een nieuw onderzoek van Motivaction, uitgevoerd in opdracht van Milieu Centraal en Natuur & Milieu, blijkt dat 4 op de 10 reizigers de klimaatimpact van verre vliegreizen onderschatten. Om reizigers bewust te maken van deze impact en gedragsverandering te stimuleren, lanceren Milieu Centraal en Natuur & Milieu vandaag de online campagne ‘Op vakantie? Denk dichtbij’.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.