Geplaatst op: 10-09-2021
Auteur: Marc Gerlings

Europa-Park voor zevende keer beste attractiepark van de wereld

Europa-Park voor zevende keer beste attractiepark van de wereld
Het nieuwe buitengedeelte van Rulantica, Svalgurok. Foto: Europa-Park.
Gisteravond vond in Texas de uitreiking van de 'Golden Ticket Awards 2021' plaats. Deze ‘Oscars’ van de attractieparkindustrie worden jaarlijks toegekend door een vakjury met leden uit de hele wereld. Europa-Park ontving voor de zevende maal op rij de award voor ‘beste attractiepark ter wereld’. 

Het park kreeg nog een mooie prijs erbij. Het in 2019 geopende waterpark van Europa-Park, Rulantica, viel met een derde plaats in de categorie ‘beste waterpark ter wereld’ eveneens in de prijzen.

De verkiezing van de 'Golden Ticket Awards' wordt sinds 1998 georganiseerd door het vakblad ‘Amusement Today’. Om de beste parken en attracties te kiezen doet de redactie een beroep op vakjournalisten, experts en fans die vele parken per jaar bezoeken. Zij bepalen de winnaars in de verschillende categorieën. De belangrijkste categorie is die van beste attractiepark ter wereld en voor de zevende keer op rij kreeg Duitslands grootste attractiepark hier de meeste punten. Europa-Park liet daarbij internationaal gerenommeerde parken als Disney, Universal en nieuwe parken in Azië achter zich.

Wat vindt de jury?

Doorslaggevend bij de toekenning was de grote hoeveelheid attracties van hoge kwaliteit die de bezoekers een geweldige beleving bieden dankzij uitstekende ‘operations’ en onderhoud. Daarnaast waren de deskundigen ook onder de indruk van de mix van traditionele attracties en digitale inhoud, evenals het hoogstaande entertainment, eten en drinken en verblijfsaccommodatie.

Rulantica, het tweede park van Europa-Park is dit jaar nog uitgebreid met een buitengedeelte met daarin een enorm bouwwerk met daarin 10 glijbanen en 100 speelmogelijkheden.
Trefwoorden: attractiepark, waterpark

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.