Geplaatst op: 10-09-2021
Auteur: Marc Gerlings

Pijl uit zomercampagne Brabant vindt eindpunt in Grave

Pijl uit zomercampagne Brabant vindt eindpunt in Grave
Campagne met de XL-pijl is afgesloten in Grave. Foto: VisitBrabant
Gisteren overhandigde Heleen Huisjes, directeur van VisitBrabant, de knalrode pijl van 5.5 meter en 7000 kilo en daarop de tekst ‘Hier moet je zijn in Brabant’ aan Rick Joosten, wethouder gemeente Grave, de eindbestemming van deze gigantische blikvanger. 

De pijl legde de afgelopen 15 weken een reis af van bijna 350km kriskras door Brabant. VisitBrabant richtte hiermee letterlijk alle pijlen ze op het vrijetijdsaanbod in Brabant om te laten zien dat Brabant dé bestemming is voor een onvergetelijk dagje uit, weekendje weg of vakantie. De route die de pijl aflegde, was te volgen via een interactieve video op visitbrabant.com en social media. 

Communicatie: veel te doen, van historie tot attractiepark

De eerste stop was de Noordkade in Meierijstad. Vervolgens reisde de pijl naar Kasteel Heeswijk, pronkte deze op het voorplein van Het Noordbrabants Museum en Safaripark Beekse Bergen en konden bezoekers van het Biesbosch Museum Eiland in Werkendam en Pier15 in Breda niet om de pijl heen. Bakkerijmuseum Bergeijk was een week lang trotse eigenaar van de XL-pijl voordat deze voor de zomermaanden een plek kreeg op Eindhoven Airport, met een aangepaste boodschap in het Engels voor arriverende gasten. Met als eindbestemming het pittoreske vestigstadje Grave, heeft de pijl een prachtige reis afgelegd en laten zien dat je heel veel kunt beleven in onze provincie; van historie tot groen, van cultuur tot design en van attractieparken tot restaurants.

Op de grens

Rick Joosten, wethouder toerisme & recreatie: ‘Dit stukje Brabant is vaak minder bekend. Het ligt op de grens met Gelderland en minder centraal, maar ook hier vind je het échte bourgondische Brabant. Grave is een fantastisch vestingstadje, één van de 11 in Brabant aan het Zuiderwaterlinie Wandelpad. In Grave is heel veel te beleven, iedereen zou Grave een keer moeten bezoeken. Hier moet je zijn!’

Toch even ingaan op het herstel

Heleen Huisjes, directeur VisitBrabant: "De route van de pijl is compleet met deze prachtige slotlocatie. De inzet op het herstel van de vrijetijdssector gaat natuurlijk met volle kracht door. Samen met de betrokken gemeentes, provincie en ondernemers blijven we onze pijlen richten op het aantrekken van bezoekers naar Brabant. Dat is van groot belang voor het op niveau houden van alle voorzieningen; cultuur, natuur, horeca en recreatie. Zo werken we samen aan de kwaliteit van de leefomgeving van álle Brabanders”.
Trefwoorden: DMO, campagne, marketing, communicatie

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.
20/12/24
De Brabantse Winter keert terug met meer glitter en glamour
De Brabanthallen transformeren zich opnieuw tot een winterse wonderland. De tweede editie van De Brabantse Winter belooft nóg groter en spectaculairder te worden dan voorheen. Ruim 80.000 bezoekers worden er verwacht.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
13/12/24
Minder diversiteit ondanks meer optredens op festivals
Het Nederlandse festivalseizoen van 2024 liet een opvallende verschuiving zien in de muziekprogrammering. Dancemuziek domineerde de podia, terwijl rockmuziek terrein verloor. Dit blijkt uit het rapport 'Festivalprogrammering in Nederland 2024', samengesteld door Martijn Mulder.
06/12/24
Kerststad Valkenburg viert internationale erkenning
Kerststad Valkenburg is uitgeroepen tot de 7e beste kerstmarkt van Europa door European Best Christmas Markets. Bovendien is Valkenburg wederom bekroond als Beste Kerstmarkt van Nederland en heeft het voor het tweede jaar op rij de award voor Beste Kerstparade van Europa gewonnen. Als kers op de taart staat Valkenburg weer in de prestigieuze CNN-lijst van 'European towns and cities that look like Christmas'.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.