Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 10-09-2021
Auteur: Marc Gerlings

Pijl uit zomercampagne Brabant vindt eindpunt in Grave

Pijl uit zomercampagne Brabant vindt eindpunt in Grave
Campagne met de XL-pijl is afgesloten in Grave. Foto: VisitBrabant
Gisteren overhandigde Heleen Huisjes, directeur van VisitBrabant, de knalrode pijl van 5.5 meter en 7000 kilo en daarop de tekst ‘Hier moet je zijn in Brabant’ aan Rick Joosten, wethouder gemeente Grave, de eindbestemming van deze gigantische blikvanger. 

De pijl legde de afgelopen 15 weken een reis af van bijna 350km kriskras door Brabant. VisitBrabant richtte hiermee letterlijk alle pijlen ze op het vrijetijdsaanbod in Brabant om te laten zien dat Brabant dé bestemming is voor een onvergetelijk dagje uit, weekendje weg of vakantie. De route die de pijl aflegde, was te volgen via een interactieve video op visitbrabant.com en social media. 

Communicatie: veel te doen, van historie tot attractiepark

De eerste stop was de Noordkade in Meierijstad. Vervolgens reisde de pijl naar Kasteel Heeswijk, pronkte deze op het voorplein van Het Noordbrabants Museum en Safaripark Beekse Bergen en konden bezoekers van het Biesbosch Museum Eiland in Werkendam en Pier15 in Breda niet om de pijl heen. Bakkerijmuseum Bergeijk was een week lang trotse eigenaar van de XL-pijl voordat deze voor de zomermaanden een plek kreeg op Eindhoven Airport, met een aangepaste boodschap in het Engels voor arriverende gasten. Met als eindbestemming het pittoreske vestigstadje Grave, heeft de pijl een prachtige reis afgelegd en laten zien dat je heel veel kunt beleven in onze provincie; van historie tot groen, van cultuur tot design en van attractieparken tot restaurants.

Op de grens

Rick Joosten, wethouder toerisme & recreatie: ‘Dit stukje Brabant is vaak minder bekend. Het ligt op de grens met Gelderland en minder centraal, maar ook hier vind je het échte bourgondische Brabant. Grave is een fantastisch vestingstadje, één van de 11 in Brabant aan het Zuiderwaterlinie Wandelpad. In Grave is heel veel te beleven, iedereen zou Grave een keer moeten bezoeken. Hier moet je zijn!’

Toch even ingaan op het herstel

Heleen Huisjes, directeur VisitBrabant: "De route van de pijl is compleet met deze prachtige slotlocatie. De inzet op het herstel van de vrijetijdssector gaat natuurlijk met volle kracht door. Samen met de betrokken gemeentes, provincie en ondernemers blijven we onze pijlen richten op het aantrekken van bezoekers naar Brabant. Dat is van groot belang voor het op niveau houden van alle voorzieningen; cultuur, natuur, horeca en recreatie. Zo werken we samen aan de kwaliteit van de leefomgeving van álle Brabanders”.
Trefwoorden: DMO, campagne, marketing, communicatie

CELTH



||| Nieuws |||

07/04/25
De winnaars van de Nationale Evenementenprijzen
Tijdens het Nationaal Congres Evenementen in Schiedam zijn de winnaars van de felbegeerde Nationale Evenementenprijzen 2025 bekendgemaakt. Na een spannende beoordelingsperiode door de jury zijn de meest toonaangevende steden en publieksevenementen van het afgelopen jaar in het zonnetje gezet.
07/04/25
Lancering nieuwe fietsbeleving in Vlaanderen: de iCONS Challenge
Een nieuwe fietsbeleving die vakantiefietsers uitdaagt om de 56 iconen langs de icoonfietsroutes in Vlaanderen te ontdekken.
07/04/25
Negende stillere Airbus voor Transavia
De Transavia-vloot wordt steeds jonger en moderner, en dus ook schoner, stiller en zuiniger.
07/04/25
Voltron Nevera in Europa-Park wint prestigieuze TEA Thea Award
De nieuwe achtbaan Voltron Nevera powered by Rimac in Europa-Park heeft de felbegeerde TEA Thea Award gewonnen in de categorie 'attracties'. Deze prestigieuze prijs, uitgereikt door de Themed Entertainment Association (TEA), wordt beschouwd als een van de hoogste onderscheidingen in de entertainmentindustrie en werd eind maart in Los Angeles aan de familie Mack overhandigd.
07/04/25
Libéma ontwikkelt Kasteel Steenenburg tot complete horeca
Het roze kasteel van voormalig attractiepark ‘Land van ooit’ wordt door Libéma verbouwd tot horecagelegenheid. Er wordt ook een hotel bijgebouwd. Libéma richt zich op zowel de zakelijke als de toeristische gast. In september gaat het kasteel open voor de gasten.
04/04/25
ANWB geeft fietsroute cadeau aan jarig Amsterdam
Ter gelegenheid van het 750-jarig bestaan van Amsterdam geeft de ANWB een speciale fietsroute cadeau aan de hoofdstad.
03/04/25
Slagharen zet stap vooruit in duurzaamheid met nieuwe statiegeldmachines
Slagharen zet met het plaatsen van statiegeldmachines een belangrijke stap richting een duurzamer en schoner park.
03/04/25
Ruim 72.000 downloads voor Bloesemalert-app
De gratis Bloesemalert-app, een initiatief van Stichting Bureau Toerisme is een populaire app in de categorie reizen in Nederland.

||| Agenda |||

12/04/25
12/04/25 t/m 12-04-25: Campervan Days
Na een succesvolle eerste editie in 2024 keert Campervan Days op 12 en 13 april 2025 terug...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...