Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 21-09-2021
Auteur: Redactie
Uitgever: NRIT Media

Campagne Echt vakantie

Campagne Echt vakantie

Landal GreenParks start deze week een grootschalige, internationale marketingcampagne in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, België en Denemarken. De ambitieuze vakantieaanbieder heeft volledig op het buitenland toegesneden uitingen ontwikkeld. Het concept en de uitvoering zijn ontwikkeld door het toonaangevende Duitse bureau Jung von Matt, dat voor de internationale markt een vernieuwende benadering koos, toegesneden op de behoefte van buitenlandse vakantiegangers. Daarmee ontstaat een nieuw gezicht in het buitenland, dat past bij de huidige behoeftes van vakantiegangers en bij de internationale groeiambities van Landal GreenParks.


Na versteviging van de internationale commerciële organisatie koos Landal begin dit jaar voor een regionale marketingaanpak, met specialistische teams waarmee snel geschakeld kon worden in de verschillende landen. De gevolgen van de coronamaatregelen in de diverse landen op toerisme en recreatie, maakte het voor Landal noodzakelijk om zich sneller aan te passen aan steeds wisselende omstandigheden. "De trend dat Nederlanders dichterbij huis op vakantie gaan is weliswaar goed voor de Nederlandse markt, maar het betekent extra uitdagingen in de andere landen waar we actief zijn. Waar onze buitenlandse bestemmingen altijd konden rekenen op een behoorlijk aantal Nederlanders, moesten we nu lokale gasten interesseren voor een verblijf op onze parken in eigen land. Duitsers zoeken ook een bestemming dichtbij huis; deze dynamiek vraagt om een andere marketing aanpak. ” aldus Sander Hoefnagels, Marketing Director van Landal GreenParks.


Een eerste stap was de ‘Herontdek’-campagne, die dit voorjaar per markt/land zeven bestemmingen van Landal GreenParks belichtte. Daarbij kozen de drie regio’s Nederland, België en Duitsland elk hun eigen voorkeursbestemming om te communiceren. Dat leidde uiteindelijk tot het internationale concept van Echt Vakantie.


Hoefnagels: "Een Nederlander hoef je niet uit te leggen wat een vakantiepark en wie Landal GreenParks is, maar Duitser denkt bij ‘Ferienpark’ niet aan onze Landal parken midden in de natuur. Samen met Jung von Matt ontwikkelden we het concept, bedoeld voor de nieuwe generatie vakantiegangers in de buitenlanden. Mensen die de hele dag druk zijn, met werken, sporten, social media en ga maar door. Op vakantie willen zij rust. Dus zeggen we: wij bieden je een vakantiehuis midden in de natuur, om de dingen te doen die jíj wil doen, en wij bieden je daarvoor de faciliteiten en de activiteiten.”


Op die basis is een paraplucampagne ontwikkeld, waar elk van de markten op kan inhaken, met nieuw exclusief beeldmateriaal dat is geschoten op de eigen parken, met nieuwe typografie en een nieuwe pay-off: Echt Vakantie. Met behulp van campagnetools en style guides zijn snel uitingen te ontwikkelen voor onder andere social media activiteiten in de diverse landen.


Lancering

De nieuwe campagne is écht internationaal en is in eerste instantie gemaakt voor markten waar Landal minder bekend is, wat ook impliceert dat hij nu nog niet op de Nederlandse markt te zien zal zijn. "Landal, vakantie en natuur zijn voor de Nederlandse vakantieganger vrijwel synoniem aan elkaar,” licht Hoefnagels toe. In België gaat de campagne wél lopen; met Vlaamse teksten en een Vlaams ingesproken commercial, evenals een Franstalige versie voor Wallonië.

 

Trefwoorden: Internationale marketing campagne, lancering

CELTH





||| Nieuws |||

21/03/25
Keukenhof open tot 11 mei 2025
Keukenhof 2025 is op donderdag 20 maart geopend! De aankomende weken tot en met 11 mei zullen meer dan een miljoen mensen vanuit de hele wereld Keukenhof bezoeken. Natuur blijkt ook goed te zijn voor het brein.
21/03/25
Auto- en voetgangersbrug terug in veerhaven Terschelling
De werkzaamheden in de veerhaven van Terschelling zijn ver af met de plaatsing van de voetgangersbrug en autobrug. Alles is klaar voor het nieuwe seizoen en voor de ontvangst van de duizenden gasten van festival Oerol.
21/03/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs verlengt contracten frisdrank en horeca
Koninklijke Jaarbeurs en Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) verlengen en versterken hun samenwerking voor de komende jaren.
19/03/25
Leiden&Partners nieuwe leden Raad van Commissarissen
Désirée Battjes en Lodewijk Wisse zijn de nieuwe leden in de Raad van Commissarissen van dmo Leiden&Partners.
18/03/25
Camping Corfwater wordt vakantiepark Landal Pettemer Duynen
De voormalige camping Corfwater in Petten wordt door onderneming Het Nieuwe Strand Petten BV dit jaar ontwikkeld tot een vakantiepark dat Landal Pettemer Duynen gaat heten.
17/03/25
Exclusief voor leden
Toerismesector belast milieu meer dan economische bijdrage
De Nederlandse toerismesector, die tussen 2015 en 2022 gemiddeld 4 procent bijdroeg aan de economie, blijkt een onevenredig grote impact te hebben op het milieu. Vooral het verbruik van drinkwater en de uitstoot van broeikasgassen liggen aanzienlijk hoger dan de economische bijdrage.
14/03/25
Exclusief voor leden
Flinke omzetgroei in reisbranche
In 2024 is de omzet in de reisbranche met 7,9% gestegen ten opzichte van een jaar eerder.
14/03/25
Extra regels voor recreatie bij wolvengebied Utrecht
Provincie Utrecht heeft de regels aangescherpt voor recreatie bij de Leusderheide. Het gaat om een aanlijnplicht voor honden, regels voor kinderen op de paden en het advies om als groep bij elkaar te blijven.

||| Agenda |||

24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
05/04/25
05/04/25 t/m 05-04-25: Impact Fair
Impact Fair rolt op zaterdag 5 april de groene loper uit voor iedereen die zijn of haar steentje op ...
12/04/25
12/04/25 t/m 12-04-25: Campervan Days
Na een succesvolle eerste editie in 2024 keert Campervan Days op 12 en 13 april 2025 terug...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...