Geplaatst op: 30-09-2021
Auteur: Redactie
NRIT Media

Twente Marketing speelt met campagne in op trend van slow-tv

Twente Marketing speelt met campagne in op trend van slow-tv

Het vakantiegevoel is bij veel Nederlanders weer naar de achtergrond verdwenen. De digitale meetings zijn bij velen weer een feit. Twente Marketing speelt middels een social campagne, met knipoog, in op de herkenbare situaties die bij het video vergaderen komen kijken. Kijkers worden voor een nieuw uitzicht verleidt naar het platform www.zoominoptwente.nl. Hier wordt met slow tv-video’s én livestreams een uniek kijkje in de regio gegeven. Zo is er een livestream bij Watermolen Singraven (Denekamp) en kan er bij Kinderboerderij Dondertman (Holten) gekeken worden naar net geboren Alpaca’s. 

 

Het kijken van livestreams & slow-tv is booming

Sinds de eerste lockdown begin 2020 is het aantal livestream-kijkers sterk gestegen. Uit onderzoek van New York Magazine en Livestream.com blijkt dat mensen drie keer langer naar video content kijken wanneer het om een live video gaat. Ook Slow TV is sinds corona in opkomst. Het is een vorm van documentaire die zich richt op alledaagse gebeurtenissen. Een reden om als destinatie marketing organisatie te kijken hoe deze trends toegepast kunnen worden in campagnes. 

 

Gebiedsmanager Quirine ter Haar: "In onze campagnes zijn we altijd op zoek nieuwe manieren om de consument te verleiden voor Twente te kiezen. Sinds covid-19 heeft een nieuwe doelgroep Twente (her)ontdekt. Het is een wat jongere, hoogopgeleide gast die verrast is door de kwaliteit die Twente te bieden heeft. Deze doelgroep is sterk digitaal georiënteerd. Door in te spelen op de laatste trends in video-content willen we deze groep op een verfrissende manier kennis laten maken met al het moois dat Twente te bieden heeft. Zeker in de herfst!”

Link: http://www.zoominoptwente.nl
Trefwoorden: Campagne, video content, livestreams, slow tv

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.
22/11/24
Burgers' Zoo benut regenwater slim voor duurzame verzorging dieren
Burgers' Zoo zet een slimme stap op het gebied van duurzaamheid. Het Arnhemse dierenpark maakt optim...
22/11/24
Zeeland.com maakt lokaal boeken mogelijk dankzij samenwerking met Allyourz
Zeeland.com, het online inspiratieplatform van de provincie Zeeland, gaat een pilot aan met Allyourz. Dit betekent dat bezoekers van Zeeland.com voortaan direct hun verblijf in de provincie kunnen boeken.
21/11/24
Praktijk: bedrijven leveren essentiële bijdrage in opleidingen
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
20/11/24
BUas traint op AI en ethiek
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...