Geplaatst op: 08-10-2021
Auteur: Redactie
NRIT Media

Center Parcs beleeft primeur met eerste waterglijbaan met virtuele looping

Center Parcs beleeft primeur met eerste waterglijbaan met virtuele looping

In Center Parcs De Kempervennen doen twee nieuwe, spectaculaire glijbanen hun intrede. Zo zal in het vakantiepark een nieuwe starttoren verrijzen die onderdak biedt aan een Aqua Racer bandenglijbaan én aan de Aqua Loop, een zogenoemde ‘dropside’ glijbaan. Met deze laatste waterattractie beleeft De Kempervennen een primeur in de BeNeLux. Het is namelijk voor het eerst dat een soortgelijke glijbaan hier wordt gebouwd die je het gevoel geeft een heuse looping te maken.

 

De Aqua Loop begint op een hoogte van 13 meter, in de starttoren waar je eerst plaatsneemt op een plateau, waarna de glazen buis wordt afgesloten en je zelf de glijbaan kunt activeren. Na het aftellen klapt het plateau weg, waarna je tempo maakt tijdens een vrije val van bijna elf meter. Deze snelheid zorgt ervoor dat de looping genomen kan worden. Het avontuur is in een oogwenk voorbij: je bent in nauwelijks vier seconden door de tachtig meter lange glijbaan heen gesuisd. Het is belangrijk dat de looping met de juiste snelheid wordt genomen en hierbij speelt het lichaamsgewicht een belangrijke rol. De starttoren biedt ook toegang tot de Aqua Racer bandenglijbaan. Deze bestaat uit een parcours van bijna 130 meter dat je in een razend tempo op een band aflegt.

  

Innovaties in De Kempervennen

De twee nieuwe glijbanen zijn naar verwachting in april 2022 gereed en onderdeel van een omvangrijk innovatieprogramma in Center Parcs De Kempervennen, waarin 35 miljoen euro is geïnvesteerd. In februari is een start gemaakt met het vernieuwen van alle 739 cottages. Inmiddels zijn 231 cottages klaar. Ook wordt het park voorzien van nieuwe bewegwijzering en een nieuwe entree. Door innovaties op het gebied van het digitaliseren van de ‘customer journey’ wordt geleidelijk het hele proces van het boeken, voorbereiden en beleven van de vakantie nog makkelijker door een digitale interface. Met behulp van de Center Parcs-app kunnen gasten snel en eenvoudig activiteiten en services boeken, een tafeltje reserveren en hun weg op de parkplattegrond vinden. De reserveringen komen op een digitale armband te staan, waarmee zij ook het slot van de cottage en de kluisjes in de Aqua Mundo kunnen openen. Ook speelt Center Parcs in op de vraag naar meer flexibiliteit. In 2017 is het dak van de Aqua Mundo al volledig vernieuwd.

 

Feiten en cijfers

Aqua Racer

Lengte: 128 meter en ‘run-out’ van 11 meter

Starthoogte: 13 meter

Helling: 9,2 procent

 

Aqua Loop

Lengte: 80 meter en ‘run-out’ van 10,5 meter

Starthoogte: 13 meter

Hoogteverschil (van in- tot uitstap): 11,5 meter

Trefwoorden: Waterglijbaan, virtueel

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.