Geplaatst op: 12-10-2021
Auteur: Marc Gerlings

RBT De Langstraat haakt in op 2 uur Natuur Challenge

RBT De Langstraat haakt in op 2 uur Natuur Challenge
Heusden.
Uit onderzoek blijkt dat natuur gezond is voor de mens en dat mensen die twee uur per week in de natuur doorbrengen hun leven een hoger cijfer geven. Daarom organiseert IVN voor de derde keer op rij de #2uurnatuur Challenge, met als doel mensen te stimuleren om ook tijdens de donkere herfstmaanden naar buiten te blijven gaan.

Vorig jaar gingen ruim 15.000 mensen deze challenge aan. Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) De Langstraat doet hier in de maand oktober aan mee met exclusieve natuurwandelingen in vestingstad Heusden.  

De stadsgidsen van RBT De Langstraat verzorgen in oktober iedere zaterdagmiddag een natuurwandeling in en rondom de vestingstad Heusden. Wandelend over de wallen, langs haven De Wiel, de heemtuin en door het centrum van Heusden word je gewezen op de geschiedenis van de vesting en alle natuur die verborgen ligt.  

In samenwerking met Debbie Borbála Florale Vormgeving word je onderweg verrast met de nieuwste trend ”Botanisch stoepkrijten”. Debbie is inwoonster van Heusden en deelt haar passie voor groen, planten en de mooiste natuurplekjes graag met de bezoekers van het vestingstadje.
Trefwoorden: challenge, natuur, dmo

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.