Geplaatst op: 21-10-2021
Auteur: Marc Gerlings

Hilton pikt trend groei hardlopen op en biedt spraakgestuurde routes aan

Hilton pikt trend groei hardlopen op en biedt spraakgestuurde routes aan
Inspelen op het populaire hardlopen. Foto: Hilton / RunGo
Hotelketen Hilton is een samenwerking aangegaan met de spraakgestuurde hardloop-app RunGo. Voor 7 hotels in Nederland zijn er drie op maat gemaakte routes gecreëerd met de thema’s hardlopen, sightseeing en mindfullness. In het afgelopen jaar is de populariteit van buitensporten flink toegenomen en daar wil Hilton op inspelen.

Voor hotelgasten zijn de routes ideaal om de dichtstbijzijnde bezienswaardigheden te ontdekken en fit te blijven. Ook buurtbewoners van Hilton kunnen plezier beleven aan de routes omdat zij hiermee hun eigen omgeving op een nieuwe manier leren kennen.

Routes en hardlopen voor GPS-kunst

Door de spraaknavigatie kan de gebruiker trainen en tegelijkertijd genieten van bezienswaardigheden in de omgeving, zonder steeds de route te hoeven checken op de telefoon. Elke route is gecentreerd rond een van de hotels. Zodra verbinding is gemaakt met de RunGo app kunnen hardlopers kiezen uit verschillende routes: toegankelijke routes van een paar kilometer, langere sightseeingtours of uitdagende rondes. In sommige buurten is het mogelijk de hardloopkunstroutes van Runbrandt te lopen. Deze GPS-kunstenaar ontwerpt en rent routes die een bepaald dier voorstellen. Zo is er bij Hilton Amsterdam een route in de vorm van een vos.

Handig ter voorbereiding van marathons

Ook voor marathonliefhebbers is de app interessant. Zij kunnen voorbereidingsroutes lopen van bijvoorbeeld de Amsterdam Marathon en de Rotterdam Marathon. In Amsterdam is een 42 kilometer route uitgezet.   

Buitenactiviteiten populairder

Erwin Verhoog, vice president operations, Continental Europe Hilton: "We zijn altijd op zoek naar nieuwe manieren om het verblijf van onze gasten te verbeteren. Nu buitenactiviteiten populairder zijn dan ooit, zijn wij verheugd dat wij op maat gemaakte begeleide hardlooproutes kunnen introduceren aan onze gasten.”

Noah Bloom, Head of Partnerships bij RunGo over de samenwerking. "We vinden het geweldig om samen te werken met een internationaal merk als Hilton. Het is mooi dat hotelgasten hun omgeving kunnen verkennen en tegelijkertijd fit kunnen blijven. Wandelen, joggen en hardlopen in de buitenlucht is de perfecte manier om kennis te maken met een stad. Bij het ontwikkelen van de routes hebben wij ervoor gezorgd dat er opties zijn voor alle capaciteiten en interesses. We bieden routes van drie tot negen kilometer of meer en thema-runs die zich richten op sightseeing,  mindfulness, GPS-kunst en fitness.

Trend: groei hardlopen

Als gevolg van de coronamaatregelen en de beperkingen waardoor sportscholen en andere indoorsportfaciliteiten werden gesloten, is hardlopen over de hele wereld enorm in populariteit toegenomen. Nu binnenlandse en internationale reizen weer zijn toegestaan, kunnen reizigers ook in het buitenland genieten van hun passie voor hardlopen in de buitenlucht.

De hardlooproutes van Hilton en RunGo zijn beschikbaar bij de volgende hotels:

• Waldorf Astoria Amsterdam
• Hilton Amsterdam
• Hilton Amsterdam Airport Schiphol
• Hilton Rotterdam
• Hampton by Hilton Amsterdam/Arena
• DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station
• DoubleTree by Hilton Royal Parc Soestduinen

Wil je de routes zien, check dan deze webpagina's van Hilton.
Trefwoorden: hotel, trend, hardlopen, route

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

29/11/24
Acceleratieprogramma voor innovatie zakelijke evenementen van start
Het Acceleratie Programma van het EU-gefinancierde project ‘BEFuture’ heeft 30.000 euro per project beschikbaar voor Nederlandse innovaties die de technologische en duurzame transitie in de zakelijke evenementen sector ondersteunen.
19/11/24
Leiden Convention Bureau lanceert Leiden Booking Service
Congresdeelnemers kunnen via Leiden Booking Service eenvoudig en zonder verborgen kosten hotelkamers reserveren.
06/11/24
Exclusief voor leden
Hotelplatform Mews snelst groeiende bedrijf van Nederland
Het hotelplatform Mews heeft de Golden Scaler Award gewonnen tijdens de jaarlijkse Top 250 Awards-ceremonie. Deze prijs betekent dat Mews als het snelst groeiende bedrijf van Nederland wordt gezien.
15/10/24
Brabanthallen voegt nog meer variatie in ruimtes toe met nieuwe gebieden De Hertog en Bosch Congreszalen
Na een grote verbouwing neemt de evenementenlocatie twee compleet vernieuwde gebieden in gebruik.
11/10/24
Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.
11/10/24
Exclusief voor leden
Zakelijk toerisme veert na pandemie eindelijk terug
De World Travel & Tourism Council (WTTC) verwacht dat zakenreizen dit jaar de pre-pandemieniveaus zullen overtreffen, sneller dan eerder voorspeld, goed voor een record van 1,5 biljoen dollar aan bestedingen.
10/10/24
Friesland versterkt positie als duurzame congresbestemming
Tijdens een netwerkevent presenteerde Friesland Convention Partners hun nieuwe magazine dat Friesland positioneert als dé duurzame congresbestemming.
04/09/24
Exclusief voor leden
Weer drie edities grote techniekbeurs naar Utrecht
Beurscomplex Koninklijke Jaarbeurs en FPT-VIMAG melden dat zij hun samenwerking rondom TechniShow verlengen met minimaal drie nieuwe edities.