Geplaatst op: 21-10-2021
Auteur: Marc Gerlings

Hilton pikt trend groei hardlopen op en biedt spraakgestuurde routes aan

Hilton pikt trend groei hardlopen op en biedt spraakgestuurde routes aan
Inspelen op het populaire hardlopen. Foto: Hilton / RunGo
Hotelketen Hilton is een samenwerking aangegaan met de spraakgestuurde hardloop-app RunGo. Voor 7 hotels in Nederland zijn er drie op maat gemaakte routes gecreëerd met de thema’s hardlopen, sightseeing en mindfullness. In het afgelopen jaar is de populariteit van buitensporten flink toegenomen en daar wil Hilton op inspelen.

Voor hotelgasten zijn de routes ideaal om de dichtstbijzijnde bezienswaardigheden te ontdekken en fit te blijven. Ook buurtbewoners van Hilton kunnen plezier beleven aan de routes omdat zij hiermee hun eigen omgeving op een nieuwe manier leren kennen.

Routes en hardlopen voor GPS-kunst

Door de spraaknavigatie kan de gebruiker trainen en tegelijkertijd genieten van bezienswaardigheden in de omgeving, zonder steeds de route te hoeven checken op de telefoon. Elke route is gecentreerd rond een van de hotels. Zodra verbinding is gemaakt met de RunGo app kunnen hardlopers kiezen uit verschillende routes: toegankelijke routes van een paar kilometer, langere sightseeingtours of uitdagende rondes. In sommige buurten is het mogelijk de hardloopkunstroutes van Runbrandt te lopen. Deze GPS-kunstenaar ontwerpt en rent routes die een bepaald dier voorstellen. Zo is er bij Hilton Amsterdam een route in de vorm van een vos.

Handig ter voorbereiding van marathons

Ook voor marathonliefhebbers is de app interessant. Zij kunnen voorbereidingsroutes lopen van bijvoorbeeld de Amsterdam Marathon en de Rotterdam Marathon. In Amsterdam is een 42 kilometer route uitgezet.   

Buitenactiviteiten populairder

Erwin Verhoog, vice president operations, Continental Europe Hilton: "We zijn altijd op zoek naar nieuwe manieren om het verblijf van onze gasten te verbeteren. Nu buitenactiviteiten populairder zijn dan ooit, zijn wij verheugd dat wij op maat gemaakte begeleide hardlooproutes kunnen introduceren aan onze gasten.”

Noah Bloom, Head of Partnerships bij RunGo over de samenwerking. "We vinden het geweldig om samen te werken met een internationaal merk als Hilton. Het is mooi dat hotelgasten hun omgeving kunnen verkennen en tegelijkertijd fit kunnen blijven. Wandelen, joggen en hardlopen in de buitenlucht is de perfecte manier om kennis te maken met een stad. Bij het ontwikkelen van de routes hebben wij ervoor gezorgd dat er opties zijn voor alle capaciteiten en interesses. We bieden routes van drie tot negen kilometer of meer en thema-runs die zich richten op sightseeing,  mindfulness, GPS-kunst en fitness.

Trend: groei hardlopen

Als gevolg van de coronamaatregelen en de beperkingen waardoor sportscholen en andere indoorsportfaciliteiten werden gesloten, is hardlopen over de hele wereld enorm in populariteit toegenomen. Nu binnenlandse en internationale reizen weer zijn toegestaan, kunnen reizigers ook in het buitenland genieten van hun passie voor hardlopen in de buitenlucht.

De hardlooproutes van Hilton en RunGo zijn beschikbaar bij de volgende hotels:

• Waldorf Astoria Amsterdam
• Hilton Amsterdam
• Hilton Amsterdam Airport Schiphol
• Hilton Rotterdam
• Hampton by Hilton Amsterdam/Arena
• DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station
• DoubleTree by Hilton Royal Parc Soestduinen

Wil je de routes zien, check dan deze webpagina's van Hilton.
Trefwoorden: hotel, trend, hardlopen, route

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

23/12/24
Daglichtoplossingen voor hotels en conferentiecentra
Het benutten van daglicht in hotels en conferentiecentra biedt veel voordelen. Het maakt gemeenschappelijke ruimtes aantrekkelijker en zorgt ervoor dat gasten zich prettiger voelen.
23/12/24
Terugblik op de grootste editie van Recreatie Vakbeurs 2024
De afgelopen editie van Recreatie Vakbeurs was onvergetelijk: meer dan 8.000 bezoekers, ruim 340 exposanten en een overvloed aan inspiratie, innovaties en waardevolle ontmoetingen. Een maand later blikken we terug op wat deze editie zo bijzonder maakte.
18/12/24
Laag vpb-tarief niet effectief voor mkb-bedrijven
Het lage tarief in de vennootschapsbelasting (vpb) is niet geschikt om het midden- en kleinbedrijf (mkb) te ondersteunen. De voordelen komen bij niet-mkb bedrijven terecht, meldt CPB. Het grootste deel van de bedrijven in toerisme en recreatie zijn mkb-bedrijven.
12/12/24
Exclusief voor leden
Beste leerbedrijf recreatie in 2024 Hof van Saksen
Woensdag 11 december zijn tijdens De Dag van de Recreatie op Circuit Zandvoort de winnaars van de recreatieverkiezingen feestelijk bekendgemaakt. Het beste leerbedrijf is Hof van Saksen.
10/12/24
Lancering broodje Utrechtse Heuvelrug: Een smakelijke stap naar duurzaamheid
De Utrechtse Heuvelrug heeft er een smakelijk nieuw product bij: het broodje Utrechtse Heuvelrug. Het broodje is eerlijk geprijsd bestaat volledig uit lokale producten van natuurlijke landbouw op de Utrechtse Heuvelrug.
09/12/24
Exclusief voor leden
Horecabeurs Goes scherpt regels voor bezoek aan
In maart 2025 viert de Horecabeurs Goes haar 61e editie. Onder leiding van eventmanager Mathias Koeman zet de beurs dit jaar in op een ambitieuze kwaliteitsverbetering. Vooral het beleid voor de tickets wordt verscherpt naar vakpubliek.
05/12/24
Relatief veel problematische schulden in vrijetijdssector
Zes procent van de Nederlandse bedrijven ervaart de schuldenlast als problematisch. Daarbij staat de horeca aan top en ook cultuur, sport en recreatie scoren hoog.
04/12/24
Laatste maand om subsidie voor cyberweerbaarheid aan te vragen: vrijetijdssector loopt achter
Meer dan de helft van het budget voor de subsidieregeling ‘Mijn Cyberweerbare Zaak’ is inmiddels aangevraagd. Maar weinig aanvragen komen uit horeca, cultuur en recreatie. Nog tot en met 31 december 2024 kunnen bedrijven een aanvraag doen.