Geplaatst op: 08-11-2021
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Prima herfstvakantie voor Nederlandse verblijfsrecreatie

Prima herfstvakantie voor Nederlandse verblijfsrecreatie
Afbeelding van Valiphotos via Pixabay

De Nederlandse verblijfsrecreatie heeft een prima herfstvakantie achter de rug. De vooruitzichten voor de kerstperiode zijn ook goed. 

De herfstvakanties zijn inmiddels weer achter de rug. Voor Stratech een mooie gelegenheid terug te blikken op de boekingen van Nederlandse vakantieparken in die periode. Met alvast een vooruitblik op de boekingen voor de kerstvakantie.

Herfst: +42%

Ten opzichte van 2020 heeft de herfstvakantie van 2021 enorm veel extra reserveringen gerealiseerd. De last-minute toename in het aantal coronagevallen lijkt geen invloed te hebben gehad, want de totale marktomzet steeg met 42% als gevolg van een stijging in het aantal reserveringen van 46%. Vooral kamperen deed het met een groei van 65% meer omzet (inclusief seizoensplaatsen) erg goed. Laten we die buiten beschouwing dan groeide de kampeeromzet zelfs met 92%. De omzetgroei in de verhuur was met zo’n 35% ook heel behoorlijk. 

Figuur 1: Omzet verblijfsrecreatie, herfstvakantie 2020-2021
StratechBenchmark
StratechBenchmark

Kerst: +72%

Met de boekingen voor de kerstperiode gaat het ook heel goed met een omzetstijging van maar liefst 72%. Wel vanuit een dieptepunt want in 2020 zaten we voor de kerst al in een lockdown. Vorig jaar waren er toch nog veel last minutes voor de kerstperiode en waren november en december verantwoordelijk voor veel boekingen.

De Benchmark Verblijfsrecreatie

Deze cijfers komen uit de Stratech Benchmark Verblijfsrecreatie. Met behulp van de Benchmark kunnen bedrijven zien of hun recreatiebedrijf echt goed presteert en stelt ze in staat de behaalde resultaten in het juiste perspectief te plaatsen. Door deze inzichten kunnen ze betere en onderbouwde beslissingen nemen.

Link: https://www.stratech.nl/recreatie/nieuws/benchmark-update-terugblik-herfstvakantie,-vooruitblik-kerstperiode.html?utm_source=nrit&utm_medium=referral&utm_campaign=rcse&utm_content=benchmark-update-nov-2021
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, vakantieparken, bungalowparken, campings, verhuur, kamperen, omzet, vakanties, herfstvakantie

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.