Prima herfstvakantie voor Nederlandse verblijfsrecreatie
Afbeelding van Valiphotos via Pixabay De Nederlandse verblijfsrecreatie heeft een prima herfstvakantie achter de rug. De vooruitzichten voor de kerstperiode zijn ook goed. De herfstvakanties zijn inmiddels weer achter de rug. Voor Stratech een mooie gelegenheid terug te blikken op de boekingen van Nederlandse vakantieparken in die periode. Met alvast een vooruitblik op de boekingen voor de kerstvakantie. Herfst: +42%Ten opzichte van 2020 heeft de herfstvakantie van 2021 enorm veel extra reserveringen gerealiseerd. De last-minute toename in het aantal coronagevallen lijkt geen invloed te hebben gehad, want de totale marktomzet steeg met 42% als gevolg van een stijging in het aantal reserveringen van 46%. Vooral kamperen deed het met een groei van 65% meer omzet (inclusief seizoensplaatsen) erg goed. Laten we die buiten beschouwing dan groeide de kampeeromzet zelfs met 92%. De omzetgroei in de verhuur was met zo’n 35% ook heel behoorlijk. Figuur 1: Omzet verblijfsrecreatie, herfstvakantie 2020-2021Kerst: +72%Met de boekingen voor de kerstperiode gaat het ook heel goed met een omzetstijging van maar liefst 72%. Wel vanuit een dieptepunt want in 2020 zaten we voor de kerst al in een lockdown. Vorig jaar waren er toch nog veel last minutes voor de kerstperiode en waren november en december verantwoordelijk voor veel boekingen. De Benchmark VerblijfsrecreatieDeze cijfers komen uit de Stratech Benchmark Verblijfsrecreatie. Met behulp van de Benchmark kunnen bedrijven zien of hun recreatiebedrijf echt goed presteert en stelt ze in staat de behaalde resultaten in het juiste perspectief te plaatsen. Door deze inzichten kunnen ze betere en onderbouwde beslissingen nemen.
Link: https://www.stratech.nl/recreatie/nieuws/benchmark-update-terugblik-herfstvakantie,-vooruitblik-kerstperiode.html?utm_source=nrit&utm_medium=referral&utm_campaign=rcse&utm_content=benchmark-update-nov-2021
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, vakantieparken, bungalowparken, campings, verhuur, kamperen, omzet, vakanties, herfstvakantie
|
|
26/11/24
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
|
26/11/24
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
|
19/11/24
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
|
19/11/24
Bouwbedrijf Heijmans en Eindhoven Airport hebben een aannemingsovereenkomst getekend voor de uitbreiding van de terminal. Deze uitbreiding zal passagiers van de Brabantse luchthaven extra ruimte, comfort en beleving bieden, wat een belangrijke kwaliteitsimpuls voor de luchthaven betekent
|
15/11/24
Verantwoord reizen wint aan populariteit, zoals blijkt uit de aanhoudende groei van reisorganisatie Riksja Travel. De organisatie, die nu tot de top 10 grootste touroperators in Nederland behoort en marktleider is op het gebied van verantwoorde rondreizen wereldwijd, zag in 2024 een omzetgroei van 25 procent.
|
15/11/24
Reisorganisatie Better Places heeft haar Impactrapport over 2023 gepubliceerd en meldt trots de resultaten. De reisorganisatie is een voorbeeld voor anderen en loopt mijlenver voorop in de transitie. Ze minimaliseren de negatieve impact en vergroten de positieve.
|
15/11/24
Noordelijk Nederland is zeer ontstemd over de uitkomsten van het Bestuurlijk Overleg over mobiliteit tussen Rijk en regio van afgelopen woensdag 6 november. Twee belangrijke spoorlijnen voor het noorden gaan niet van start.
|
08/11/24
Uit een nieuw onderzoek van Motivaction, uitgevoerd in opdracht van Milieu Centraal en Natuur & Milieu, blijkt dat 4 op de 10 reizigers de klimaatimpact van verre vliegreizen onderschatten. Om reizigers bewust te maken van deze impact en gedragsverandering te stimuleren, lanceren Milieu Centraal en Natuur & Milieu vandaag de online campagne ‘Op vakantie? Denk dichtbij’.
|
Momenteel geen berichten aanwezig.
|