Geplaatst op: 11-11-2021
Auteur: Marc Gerlings

Kunstsnack trekt gezinnen naar Den Haag

Kunstsnack trekt gezinnen naar Den Haag
De eerste route van Kiunstsnack deed onder meer Haags Historisch Museum aan.
Den Haag Marketing liet eerder weten om de kunst- en cultuursector te steunen. In de zoektocht om meer bezoekers naar de deuren van de culturele instellingen te brengen is gister begonnen met Kunstsnack.

Voor wie met (klein)kinderen graag een cultuuruitje onderneemt organiseert Museumkwartier Den Haag elke woensdagmiddag iets nieuws. Vanaf 10 november is er wekelijks een Kunstsnack programma. Samen met een gids bezoek je in een klein groepje drie verschillende cultuurspots en word je getrakteerd op een minivoorstelling, workshop of krijg je een uniek kijkje achter de schermen van de musea, galeries of theaters. 

De eerste route vond plaats op woensdag 10 november en ging langs Pulchri, Theater Diligentia en Haags Historisch Museum. Tot en met 2 februari 2022 volgen daarna verschillende tours.

12 cultuurspots werken samen

Stichting Museumkwartier Den Haag organiseert de Kunstsnacks als unieke samenwerking tussen de 12 cultuurspots in het gebied. Deze combinatie van zoveel instellingen in een compact gebied rondom de Hofvijver (nog geen vierkante kilometer) is uniek voor Nederland. 

De Kunstsnacks zijn geschikt voor de leeftijdscategorie 6 tot 10 jaar of 8 tot 12 jaar. Per woensdagmiddag zijn er twee tours, om 13.30 uur of 14.30 uur. Het totale programma duurt 2,5 uur. Deelname kost €5,- per persoon; voor ouders en kinderen. Een ticket reserveren kan via www.denhaag.com/kunstsnacks.

Trefwoorden: Den Haag, kunst, cultuur, bezoek, DMO

CELTH





||| Nieuws |||

28/02/25
Uber opstapplaats bij Eindhoven Airport
Vervoersservice Uber biedt vanaf nu ook zijn diensten aan vanaf de taxistrook van Eindhoven Airport.
12/02/25
Scandic versterkt positie in Duitsland
Scandic blijft uitbreiden op bestemmingen in Duitsland en zal een leegstaand hotel met 214 kamers overnemen in het westelijke district van het centrum van Berlijn.
11/02/25
Aviareps vertegenwoordig Visit Monaco in Nederland
Bureau AVIAREPS zal destinatie Monaco vertegenwoordigen op de DACH-markt (Duitsland, Oostenrijk en Z...
10/02/25
Amsterdam heeft weer terminal voor Eurostar
Vanaf vandaag hoeven internationale treinreizigers van de Eurostart op de verbinding van Amsterdam n...
23/01/25
Friesland Convention Partners nu officieel onderdeel van Merk Fryslân
Sinds 1 januari 2025 is Friesland Convention Partners (FCP) officieel onderdeel van Merk Fryslân. Deze strategische samenwerking versterkt de positie van Friesland als dé provincie voor innovatieve en duurzame zakelijke evenementen, congressen en vergaderingen.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
17/12/24
Nederlandse vakantiegangers geven het meeste uit in Duitsland
Volgens het CBS hebben Nederlandse reizigers in de zomer van 2024 meer dan 8,7 miljard euro uitgegeven aan goederen en diensten in het buitenland. Het overgrote deel hiervan, namelijk 92%, was voor privédoeleinden. Buitenlandse reizigers gaven ruim 6,7 miljard euro uit in ons land.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.