Geplaatst op: 11-11-2021
Auteur: Marc Gerlings

Kunstsnack trekt gezinnen naar Den Haag

Kunstsnack trekt gezinnen naar Den Haag
De eerste route van Kiunstsnack deed onder meer Haags Historisch Museum aan.
Den Haag Marketing liet eerder weten om de kunst- en cultuursector te steunen. In de zoektocht om meer bezoekers naar de deuren van de culturele instellingen te brengen is gister begonnen met Kunstsnack.

Voor wie met (klein)kinderen graag een cultuuruitje onderneemt organiseert Museumkwartier Den Haag elke woensdagmiddag iets nieuws. Vanaf 10 november is er wekelijks een Kunstsnack programma. Samen met een gids bezoek je in een klein groepje drie verschillende cultuurspots en word je getrakteerd op een minivoorstelling, workshop of krijg je een uniek kijkje achter de schermen van de musea, galeries of theaters. 

De eerste route vond plaats op woensdag 10 november en ging langs Pulchri, Theater Diligentia en Haags Historisch Museum. Tot en met 2 februari 2022 volgen daarna verschillende tours.

12 cultuurspots werken samen

Stichting Museumkwartier Den Haag organiseert de Kunstsnacks als unieke samenwerking tussen de 12 cultuurspots in het gebied. Deze combinatie van zoveel instellingen in een compact gebied rondom de Hofvijver (nog geen vierkante kilometer) is uniek voor Nederland. 

De Kunstsnacks zijn geschikt voor de leeftijdscategorie 6 tot 10 jaar of 8 tot 12 jaar. Per woensdagmiddag zijn er twee tours, om 13.30 uur of 14.30 uur. Het totale programma duurt 2,5 uur. Deelname kost €5,- per persoon; voor ouders en kinderen. Een ticket reserveren kan via www.denhaag.com/kunstsnacks.

Trefwoorden: Den Haag, kunst, cultuur, bezoek, DMO

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.
20/12/24
De Brabantse Winter keert terug met meer glitter en glamour
De Brabanthallen transformeren zich opnieuw tot een winterse wonderland. De tweede editie van De Brabantse Winter belooft nóg groter en spectaculairder te worden dan voorheen. Ruim 80.000 bezoekers worden er verwacht.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
13/12/24
Minder diversiteit ondanks meer optredens op festivals
Het Nederlandse festivalseizoen van 2024 liet een opvallende verschuiving zien in de muziekprogrammering. Dancemuziek domineerde de podia, terwijl rockmuziek terrein verloor. Dit blijkt uit het rapport 'Festivalprogrammering in Nederland 2024', samengesteld door Martijn Mulder.
06/12/24
Kerststad Valkenburg viert internationale erkenning
Kerststad Valkenburg is uitgeroepen tot de 7e beste kerstmarkt van Europa door European Best Christmas Markets. Bovendien is Valkenburg wederom bekroond als Beste Kerstmarkt van Nederland en heeft het voor het tweede jaar op rij de award voor Beste Kerstparade van Europa gewonnen. Als kers op de taart staat Valkenburg weer in de prestigieuze CNN-lijst van 'European towns and cities that look like Christmas'.
04/12/24
Nieuwe voorzitter en ambassadeur voor Varend Corso
Varend Corso Westland krijgt een nieuwe voorzitter. Irma Smits neemt de voorzittershamer over van Ro...
03/12/24
De genomineerden voor de Horecava Awards 2025 zijn bekend!
De winnaars voor de horecava Innovation en de Horecava Sustainability Award worden bekend gemaakt tijdens de opening Horecava 2025.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.