Geplaatst op: 11-11-2021
Auteur: Marc Gerlings

Kunstsnack trekt gezinnen naar Den Haag

Kunstsnack trekt gezinnen naar Den Haag
De eerste route van Kiunstsnack deed onder meer Haags Historisch Museum aan.
Den Haag Marketing liet eerder weten om de kunst- en cultuursector te steunen. In de zoektocht om meer bezoekers naar de deuren van de culturele instellingen te brengen is gister begonnen met Kunstsnack.

Voor wie met (klein)kinderen graag een cultuuruitje onderneemt organiseert Museumkwartier Den Haag elke woensdagmiddag iets nieuws. Vanaf 10 november is er wekelijks een Kunstsnack programma. Samen met een gids bezoek je in een klein groepje drie verschillende cultuurspots en word je getrakteerd op een minivoorstelling, workshop of krijg je een uniek kijkje achter de schermen van de musea, galeries of theaters. 

De eerste route vond plaats op woensdag 10 november en ging langs Pulchri, Theater Diligentia en Haags Historisch Museum. Tot en met 2 februari 2022 volgen daarna verschillende tours.

12 cultuurspots werken samen

Stichting Museumkwartier Den Haag organiseert de Kunstsnacks als unieke samenwerking tussen de 12 cultuurspots in het gebied. Deze combinatie van zoveel instellingen in een compact gebied rondom de Hofvijver (nog geen vierkante kilometer) is uniek voor Nederland. 

De Kunstsnacks zijn geschikt voor de leeftijdscategorie 6 tot 10 jaar of 8 tot 12 jaar. Per woensdagmiddag zijn er twee tours, om 13.30 uur of 14.30 uur. Het totale programma duurt 2,5 uur. Deelname kost €5,- per persoon; voor ouders en kinderen. Een ticket reserveren kan via www.denhaag.com/kunstsnacks.

Trefwoorden: Den Haag, kunst, cultuur, bezoek, DMO

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

20/12/24
Museum Arnhem sluit recordjaar af met meer dan 100.000 bezoekers
Museum Arnhem heeft een bijzonder succesvol jaar achter de rug. Met meer dan 100.000 bezoekers in 2024 heeft het museum een recordaantal bezoekers mogen verwelkomen.
11/12/24
Exclusief voor leden
RMO vaste zaal Oude Midden-Oosten vernieuwd
De permanente tentoonstelling ‘Het oude Midden-Oosten’ in het Rijksmuseum van Oudheden (Leiden) is vernieuwd en opent op 20 december de deuren voor publiek.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
06/12/24
Museum Prinsenhof Delft na 5 januari dicht
In de laatste maand vóórdat Museum Prinsenhof Delft op zondag 5 januari 2025 tijdelijk sluit voor een omvangrijke verbouwing en vernieuwing organiseert het museum een speciaal programma.
05/12/24
Relatief veel problematische schulden in vrijetijdssector
Zes procent van de Nederlandse bedrijven ervaart de schuldenlast als problematisch. Daarbij staat de horeca aan top en ook cultuur, sport en recreatie scoren hoog.
04/12/24
Nieuwe natuur bij Schokeiland
Er komt nieuwe natuur in Flevoland bij Schokeiland. Dat is relevant voor de toeristische sector. Schokeiland is één van de dertien Nederlandse Unesco Werelderfgoederen.
04/12/24
Exclusief voor leden
Toegankelijk maken collectie kost 5 jaar
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.