Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 12-11-2021
Auteur: Ton Vermeulen

Breda Marketing krijgt vertrouwen van gemeente

Breda Marketing krijgt vertrouwen van gemeente
\
Breda Marketing mag van de gemeente Breda weer verder met haar opdracht. Dat is goed nieuws voor deze relatief nieuwe DMO die enkele jaren geleden het stokje overnam van de VVV. 

Op basis van de evaluatie 2017-2021 krijgt Breda Marketing het vertrouwen van de gemeente Breda om haar strategie de komende jaren verder uit te rollen voor meerdere doelgroepen. "De overeenkomst is verlengd met 5 jaar zodat we mooie dingen voor Breda kunnen blijven doen”, schrijft de organisatie trots.  

Van VVV naar citymarketingorganisatie 

Breda Marketing kreeg in 2017 de opdracht een professionele en financieel gezonde organisatie te ontwikkelen en het merk Breda integraal te vermarkten voor vier doelgroepen waar het voorheen slechts e?e?n doelgroep betrof. Met andere woorden, de taken namen toe, de financiële middelen niet. Dat leverde de afgelopen jaren frictie op en leidde ertoe dat Breda Marketing keuzes heeft moeten maken waaronder de sluiting van de VVV. Breda Marketing krijgt jaarlijks 768.000 euro subsidie. Daarnaast heeft de organisatie de opdracht 25% uit de markt te halen.  

Breda Marketing heeft de taak het merk Breda levendig, onderscheidend en consistent te ontwikkelen. Ze richten zich op die ondernemers, bewoners, bezoekers, congresorganisatoren, investeerders en anderen die passen bij de mentaliteit en de ambities van Breda. De DMO richt zich specifiek op de impactmakers en levensgenieters van de toekomst. Zij die impact maken en nieuwe verbindingen maken op het gebied van toegepaste technologie en creativiteit, groen en gastvrijheid. Maar de stad verwelkomt iedereen. 

Scherpe keuzes 

In de afgelopen jaren werd een volledig nieuwe citymarketingorganisatie ontwikkeld, passend bij deze tijd. De opgave was ambitieus. Er was een beperkt budget, dus dat betekende keuzes maken. De focus ging uit naar bezoekers en bewoners. Niet meer naar hotelboekingen en rondleidingen: "Daar zijn anderen veel beter in.” Het resultaat was een top 10 plek, meer bezoekers en fans die het verhaal van Breda doorvertellen aan familie, vrienden en collega’s. De organisatie stelt terecht dat het vernieuwen van het profiel van de stad geen haastwerk is: ”Dat vraagt om een lange adem en een tempo dat past bij de hartslag van Breda. 

Parel oppoetsen 

De parel van Breda is haar binnenstad en die moest nodig worden opgepoetst. De ambitie is dat in 2030 Breda de meest gastvrije binnenstad van Nederland is. Een plek van ontmoeting, verrassing en uiteraard gezelligheid. Het plan daarvoor werd met de stad, een coalition of the willing, gemaakt. "We willen bezoekers de stad laten ontdekken, hen verleiden nieuwe plekken te ontdekken want Breda heeft zoveel meer te bieden. Samen met ondernemers gingen we aan de slag en ontwikkelden we profielen voor verschillende sfeergebieden.” 

Wendbaar 

Als gevolg van de pandemie werd in 2020 alles anders en bleek Breda Marketing heel wendbaar. Met een herstelplan richtte Breda Marketing zich op het spreiden e?n verleiden van bewoners en bezoekers. Ze zetten mooie plekken en lokale ondernemers in de spotlight. En bewogen bewoners en bezoekers Breda te (her)ontdekken. De website www.welkominbreda.nl werd volledig omgebouwd om bewoners te informeren en inspireren wat nog wel kon. 
Trefwoorden: DMO, Breda, steun, financiering

CELTH



||| Nieuws |||

01/04/25
Vloer Recreatie Vakbeurs voor 80% gevuld
Met nog ruim zeven maanden te gaan tot de Recreatie Vakbeurs op 11, 12 en 13 november 2025 in Evenementenhal Hardenberg, is de beursvloer nu al voor maar liefst 80% geboekt.
01/04/25
Week van de Duurzame Waterrecreatie
In de week van 22 tot en met 28 mei 2025 vindt voor de derde keer op rij de Week van de Duurzame Waterrecreatie plaats. Tijdens deze week staan verschillende kennisonderwerpen op het gebied van duurzame waterrecreatie in de schijnwerpers.?
01/04/25
Tegenslagen voor culturele sector en
"Laten we samen verder bouwen aan een culturele en creatieve sector die blijft verbinden en vernieuwen". Met deze oproep opent voorzitter Kristel Baele het online jaarverslag 2024 van de Raad voor Cultuur, dat vandaag is gepubliceerd.
01/04/25
Exclusief voor leden
Plopsaland De Panne viert 25e verjaardag met spectaculaire parade
Plopsaland De Panne heeft op 29 maart 2025 haar 25e jubileumseizoen geopend met een groots feest, in aanwezigheid van talrijke bekende Vlamingen en prominenten. Het hoogtepunt van de viering is de gloednieuwe 25 Celebration Parade, een kleurrijke stoet met acht praalwagens, tientallen dansers en de Studio 100-figuren.
01/04/25
Brabant verwelkomt nieuw wandelplatform: WandelStarter
Brabantse wandelaars kunnen vanaf vandaag hun hart ophalen met het nieuwe platform WandelStarter. Dit digitale initiatief, gelanceerd door Brabant Partners en partners, biedt een overzicht van meer dan 200 startpunten voor prachtige wandelroutes in de regio.
01/04/25
Nieuw personage in Slagharen: Burgemeester Bright verwelkomt gasten
De introductie van Burgemeester Bright naast alle bestaande personages zorgt voor extra beleving voor de bezoekers.
01/04/25
Exclusief voor leden
Cruiseschepen in Rotterdam aan de stekker
Een mijlpaal in de verduurzaming van de Rotterdamse haven is bereikt: cruiseschepen aan de Wilhelminakade kunnen vanaf nu gebruikmaken van walstroom. Dit betekent dat ze hun motoren niet langer hoeven te laten draaien om stroom te produceren wat en aanzienlijke verminderen van geluidsoverlast en luchtvervuiling oplevert.
31/03/25
Nederlandse reizigers ontdekken Korea
Korea is in opmars als populaire reisbestemming onder Nederlandse vakantiegangers.

||| Agenda |||

05/04/25
05/04/25 t/m 05-04-25: Impact Fair
Impact Fair rolt op zaterdag 5 april de groene loper uit voor iedereen die zijn of haar steentje op ...
12/04/25
12/04/25 t/m 12-04-25: Campervan Days
Na een succesvolle eerste editie in 2024 keert Campervan Days op 12 en 13 april 2025 terug...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...