Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 12-11-2021
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Snelle groei voor Convious

Snelle groei voor Convious

Het Nederlandse Convious is de afgelopen periode twee maal in de prijzen gevallen. Convious biedt bedrijven in de dagrecreatie een platform voor hun marketing-, verkoop- en servicestrategie. Het bedrijf groeit spectaculair. 

Convious won tijdens de Main Software 50 Awards de ‘Highest Growth’ award dankzij een groei van 600% in het afgelopen jaar. Daarnaast is Convious op de tweede plaats geëindigd in het overall-klassement. Ook  behaalde het bedrijf in de Deloitte Technology Fast 50 een  twaalfde plek. In deze lijst staan de snelst groeiende technologiebedrijven, innovatiefste scale-ups en veelbelovendste start-ups van Nederland in de schijnwerpers.

Camiel Kraan, CEO van Convious: "Ik ben supertrots op het winnen van deze prijzen. Het is de bevestiging dat we op het juiste spoor zitten en dat we met onze software écht een verschil maken voor de vrijetijdsindustrie."

Wat is Convious?

Convious, levert all-in-one SaaS-software om de digitale ervaring van bezoekers te optimaliseren; voor, tijdens én na het bezoek. Met het eCommerce platform van Convious boeken partners meer omzet, verbetert de klantervaring en neemt handmatig werk af. Het bedrijf richt zich op attractieparken, dierentuinen, musea en wellness-faciliteiten. "Ons AI-gestuurde cloudplatform stelt al meer dan 100 bedrijven in staat om directer en veiliger te verkopen vanaf hun eigen website, met betere resultaten, betere prijzen en veiligere locaties”, schrijft het bedrijf.

Klanten zijn ondermeer attractieparken zoals Hellendoorn, Plopsaland, Snowworld, Fantasialand en Movie park alsmede dierentuinen zoals Hannover Zoo. Met de software van Convious bieden zij hun klanten een gepersonaliseerde customer journey en optimale koopervaringen.

Klinkende resultaten

Dit jaar heeft Convious gezorgd dat er door hun klanten tot op heden meer dan 4,5 miljoen entreekaartjes en meer dan 500.000 upsells verkocht. De prijzen die dankzij deze resultaten nu gewonnen zijn motiveren om volgend jaar nog harder aan de weg te timmeren. 

Link: https://www.convious.com/?lang=nl
Trefwoorden: attractieparken, cultuur, dagrecreatie

CELTH



||| Nieuws |||

22/04/25
Exclusief voor leden
Future Dikes krijgt steun van boekingsplatform
Natuurhuisje doneert 50.000 euro aan het project Future Dikes van Radboud Universiteit. Dijken vol natuur zijn niet alleen leuk voor recreanten maar het biedt dieren en insecten lange verbindingen met andere natuur.
22/04/25
Twee Utrechtse informatiepunten open Hollandse Waterlinies en Neder-Germaanse Limes
In de provincie Utrecht zijn twee nieuwe informatiepunten geopend over het UNESCO Werelderfgoed: de Hollandse Waterlinies en de Neder-Germaanse Limes.
18/04/25
Website Ophetwater.nl voor routes op het water
Het Watersportverbond heeft een nieuwe website gelanceerd: Ophetwater.nl. Deze gebruiksvriendelijke ...
18/04/25
Nederlands toerisme licht in de min in eerste twee maanden van 2025
Nederland heeft in toeristisch opzicht een matige eerste twee maanden van 2025 achter de rug. Het aantal gasten in logiesaccommodaties daalde met 2,1% ten opzichte van dezelfde periode in 2024. In overnachtingen gemeten was de daling met -4,0% nog sterker.
18/04/25
Exclusief voor leden
Efteling kondigt nieuwe familieattractie en heropening van Wonder Hotel aan
De Efteling heeft spannende nieuwtjes voor haar bezoekers. Zo komt er een nieuwe familie-attractie en heropent het Eftelinghotel na een grondige renovatie.
18/04/25
Camperverhuurplatform Goboony professionaliseert hulpverlening
Goboony, het grootste camperdeelplatform van Europa, gaat een nauwe samenwerking aan met VHD Alarmcentrale, dé specialist in camperhulpverlening.
18/04/25
Oprichters KNAB en Albelli investeren €1 miljoen in snelgroeiend platform Glampings.com
Bij 2de investeringsronde heeft Glamping.com een groeikapitaalinjectie opgehaald om luxe camperen toegankelijker te maken voor een breed publiek.
18/04/25
Zuid-Limburg optimaliseert fietsknooppuntennetwerk
Zuid-Limburg heeft haar fietsknooppuntennetwerk herzien en geoptimaliseerd op het gebied van spreiding, beleving en veiligheid. Al met al zijn er deze winter een kleine 75 Zuid-Limburgse knooppunten bijgekomen, met een totale lengte van zo’n 400 km.

||| Agenda |||

05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
20/05/25
20/05/25 t/m 20-05-25: LDA Kennisdag: Innovatie in data
Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...