Geplaatst op: 12-11-2021
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Snelle groei voor Convious

Snelle groei voor Convious

Het Nederlandse Convious is de afgelopen periode twee maal in de prijzen gevallen. Convious biedt bedrijven in de dagrecreatie een platform voor hun marketing-, verkoop- en servicestrategie. Het bedrijf groeit spectaculair. 

Convious won tijdens de Main Software 50 Awards de ‘Highest Growth’ award dankzij een groei van 600% in het afgelopen jaar. Daarnaast is Convious op de tweede plaats geëindigd in het overall-klassement. Ook  behaalde het bedrijf in de Deloitte Technology Fast 50 een  twaalfde plek. In deze lijst staan de snelst groeiende technologiebedrijven, innovatiefste scale-ups en veelbelovendste start-ups van Nederland in de schijnwerpers.

Camiel Kraan, CEO van Convious: "Ik ben supertrots op het winnen van deze prijzen. Het is de bevestiging dat we op het juiste spoor zitten en dat we met onze software écht een verschil maken voor de vrijetijdsindustrie."

Wat is Convious?

Convious, levert all-in-one SaaS-software om de digitale ervaring van bezoekers te optimaliseren; voor, tijdens én na het bezoek. Met het eCommerce platform van Convious boeken partners meer omzet, verbetert de klantervaring en neemt handmatig werk af. Het bedrijf richt zich op attractieparken, dierentuinen, musea en wellness-faciliteiten. "Ons AI-gestuurde cloudplatform stelt al meer dan 100 bedrijven in staat om directer en veiliger te verkopen vanaf hun eigen website, met betere resultaten, betere prijzen en veiligere locaties”, schrijft het bedrijf.

Klanten zijn ondermeer attractieparken zoals Hellendoorn, Plopsaland, Snowworld, Fantasialand en Movie park alsmede dierentuinen zoals Hannover Zoo. Met de software van Convious bieden zij hun klanten een gepersonaliseerde customer journey en optimale koopervaringen.

Klinkende resultaten

Dit jaar heeft Convious gezorgd dat er door hun klanten tot op heden meer dan 4,5 miljoen entreekaartjes en meer dan 500.000 upsells verkocht. De prijzen die dankzij deze resultaten nu gewonnen zijn motiveren om volgend jaar nog harder aan de weg te timmeren. 

Link: https://www.convious.com/?lang=nl
Trefwoorden: attractieparken, cultuur, dagrecreatie

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

20/12/24
Museum Arnhem sluit recordjaar af met meer dan 100.000 bezoekers
Museum Arnhem heeft een bijzonder succesvol jaar achter de rug. Met meer dan 100.000 bezoekers in 2024 heeft het museum een recordaantal bezoekers mogen verwelkomen.
11/12/24
Exclusief voor leden
RMO vaste zaal Oude Midden-Oosten vernieuwd
De permanente tentoonstelling ‘Het oude Midden-Oosten’ in het Rijksmuseum van Oudheden (Leiden) is vernieuwd en opent op 20 december de deuren voor publiek.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
06/12/24
Museum Prinsenhof Delft na 5 januari dicht
In de laatste maand vóórdat Museum Prinsenhof Delft op zondag 5 januari 2025 tijdelijk sluit voor een omvangrijke verbouwing en vernieuwing organiseert het museum een speciaal programma.
05/12/24
Relatief veel problematische schulden in vrijetijdssector
Zes procent van de Nederlandse bedrijven ervaart de schuldenlast als problematisch. Daarbij staat de horeca aan top en ook cultuur, sport en recreatie scoren hoog.
04/12/24
Nieuwe natuur bij Schokeiland
Er komt nieuwe natuur in Flevoland bij Schokeiland. Dat is relevant voor de toeristische sector. Schokeiland is één van de dertien Nederlandse Unesco Werelderfgoederen.
04/12/24
Exclusief voor leden
Toegankelijk maken collectie kost 5 jaar
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.