Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 18-11-2021
Auteur: NRIT redactie

Geert Dijks (HISWA-RECRON) onthult 2 primeurs - Recron wordt consumentenmerk

Geert Dijks (HISWA-RECRON) onthult 2 primeurs - Recron wordt consumentenmerk
Geert Dijks: \
Geert Dijks, directeur HISWA-RECRON gaf tijdens zijn interview op de Recreatie Vakbeurs met NRIT 2 primeurs. Enkele tonnen worden gestoken in een arbeidsmarktproject. Groter voor het publiek is de start van de website Recron.nl op 2 december waarop de aangesloten bedrijven zich presenteren.

In een openhartig interview bood Geert Dijks veel strategische maar ook praktische vooruitzichten. Hij keek bewonderend naar de vele stands. "Recreatie is een heel andere wereld geworden. Het zijn unieke concepten en ik denk dat veel daar vanuit de consument veel interesse voor is," zei Dijks onder meer over de accommodaties op de beursvloer.

350.000 euro in project arbeidsmarkt

Een aantal onderwerpen kwamen aan bod die de ontwikkeling van de sector direct raken. De recreatiebedrijven kampen niet meteen met een grote personeelskrapte maar wel met een imagoprobleem. Daarop reageerde Dijks: "We moeten ons meer positioneren als een aantrekkelijke werkgeven." Daarom wordt gekeken of er een vacaturebank geopend kan worden. Ook de instroom heeft de aandacht. "De instroom bekijken we en samen met alle 30 Mbo-opleidingen hebben we het curriculum doorgenomen. We moeten van dat baantje een beroep maken. Dat gaan we samen met andere partijen opschalen. Het moet geen baantje zijn dat je er even bij doet. Bedrijven bieden al goede huisvesting en andere zaken. We hebben daar al een mooie basis. Mensen beseffen nog niet dat de vrijetijdsbranche echt een carrière biedt."

Na het commentaar op de visie over de arbeidsmarkt en de recreatiesector liet hij zijn eerste primeur los. "We komen met een project van 350.000 euro waarmee we met sociale partners een grote campagne uitrollen. Daar kunnen we ook iemand voor aannemen."

Merk Recron.nl vanaf 2 december actief

In het interview komt zijn perspectief aan bod dat recreatiebedrijven zeker nu in de coronaperiode veiligheid, betrouwbaarheid en kwaliteit moeten bieden. Dat blijft niet alleen een ambitie voor de bedrijven, de Nederlandse consument gaat dat ook zien. Dat ontlokte Geert Dijks de tweede primeur. "Onder het merk RECRON gaan we de consument informeren. Op 2 december start Recron.nl als eigen merk met een database 1.0 met alle bedrijven erin met hun producten en diensten. Daarin gaan we verbindingen leggen naar de boekingssystemen van de bedrijven. Dat is exclusief voor de aangesloten RECRON bedrijven. Op de aankomende ledenvergadering wordt het gelanceerd."

Interview

Het complete interview zien? Geert Dijks gaat onder meer nog in op het net aangekondigde steunpakket voor ondernemers als compensatie voor de korte lockdown. De recreatiesector lijkt goed te draaien omdat de overnachtingen op peil blijven maar een is een groot gaat bij de daadwerkelijke omzet.

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH



    ||| Nieuws |||

    18/04/25
    Nederlands toerisme licht in de min in eerste twee maanden van 2025
    Nederland heeft in toeristisch opzicht een matige eerste twee maanden van 2025 achter de rug. Het aantal gasten in logiesaccommodaties daalde met 2,1% ten opzichte van dezelfde periode in 2024. In overnachtingen gemeten was de daling met -4,0% nog sterker.
    18/04/25
    Exclusief voor leden
    Efteling kondigt nieuwe familieattractie en heropening van Wonder Hotel aan
    De Efteling heeft spannende nieuwtjes voor haar bezoekers. Zo komt er een nieuwe familie-attractie en heropent het Eftelinghotel na een grondige renovatie.
    18/04/25
    Camperverhuurplatform Goboony professionaliseert hulpverlening
    Goboony, het grootste camperdeelplatform van Europa, gaat een nauwe samenwerking aan met VHD Alarmcentrale, dé specialist in camperhulpverlening.
    18/04/25
    Oprichters KNAB en Albelli investeren €1 miljoen in snelgroeiend platform Glampings.com
    Bij 2de investeringsronde heeft Glamping.com een groeikapitaalinjectie opgehaald om luxe camperen toegankelijker te maken voor een breed publiek.
    18/04/25
    Zuid-Limburg optimaliseert fietsknooppuntennetwerk
    Zuid-Limburg heeft haar fietsknooppuntennetwerk herzien en geoptimaliseerd op het gebied van spreiding, beleving en veiligheid. Al met al zijn er deze winter een kleine 75 Zuid-Limburgse knooppunten bijgekomen, met een totale lengte van zo’n 400 km.
    18/04/25
    Nationale Campermarkt trekt ruimt 3.200 bezoekers
    De grootste particuliere campermarkt van Europa laat 25% van de campers van eigenaar wisselen
    18/04/25
    Favoriete Paasbestemmingen volgens Booking.com
    Welke bestemmingen zijn voor Nederlanders rond de Paasdagen favoriet voor een korte vakantie? Booking.com dook in haar data en ziet interessante trends.
    18/04/25
    Recreatiebranche loopt voorop in uitwerking Stagepact
    Overheid, onderwijs en bedrijfsleven hebben op hoofdlijnen afspraken gemaakt over het verbeteren van stages.

    ||| Agenda |||

    05/05/25 t/m 11-05-25
    05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
    Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
    20/05/25
    20/05/25 t/m 20-05-25: LDA Kennisdag: Innovatie in data
    Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
    26/05/25
    26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
    De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
    24/06/25
    24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
    Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
    25/06/25
    25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
    Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...