Geert Dijks (HISWA-RECRON) onthult 2 primeurs - Recron wordt consumentenmerk
Geert Dijks: \
Geert Dijks, directeur HISWA-RECRON gaf tijdens zijn interview op de Recreatie Vakbeurs met NRIT 2 primeurs. Enkele tonnen worden gestoken in een arbeidsmarktproject. Groter voor het publiek is de start van de website Recron.nl op 2 december waarop de aangesloten bedrijven zich presenteren.
In een openhartig interview bood Geert Dijks veel strategische maar ook praktische vooruitzichten. Hij keek bewonderend naar de vele stands. "Recreatie is een heel andere wereld geworden. Het zijn unieke concepten en ik denk dat veel daar vanuit de consument veel interesse voor is," zei Dijks onder meer over de accommodaties op de beursvloer.
350.000 euro in project arbeidsmarkt
Een aantal onderwerpen kwamen aan bod die de ontwikkeling van de sector direct raken. De recreatiebedrijven kampen niet meteen met een grote personeelskrapte maar wel met een imagoprobleem. Daarop reageerde Dijks: "We moeten ons meer positioneren als een aantrekkelijke werkgeven." Daarom wordt gekeken of er een vacaturebank geopend kan worden. Ook de instroom heeft de aandacht. "De instroom bekijken we en samen met alle 30 Mbo-opleidingen hebben we het curriculum doorgenomen. We moeten van dat baantje een beroep maken. Dat gaan we samen met andere partijen opschalen. Het moet geen baantje zijn dat je er even bij doet. Bedrijven bieden al goede huisvesting en andere zaken. We hebben daar al een mooie basis. Mensen beseffen nog niet dat de vrijetijdsbranche echt een carrière biedt."
Na het commentaar op de visie over de arbeidsmarkt en de recreatiesector liet hij zijn eerste primeur los. "We komen met een project van 350.000 euro waarmee we met sociale partners een grote campagne uitrollen. Daar kunnen we ook iemand voor aannemen."
Merk Recron.nl vanaf 2 december actief
In het interview komt zijn perspectief aan bod dat recreatiebedrijven zeker nu in de coronaperiode veiligheid, betrouwbaarheid en kwaliteit moeten bieden. Dat blijft niet alleen een ambitie voor de bedrijven, de Nederlandse consument gaat dat ook zien. Dat ontlokte Geert Dijks de tweede primeur. "Onder het merk RECRON gaan we de consument informeren. Op 2 december start Recron.nl als eigen merk met een database 1.0 met alle bedrijven erin met hun producten en diensten. Daarin gaan we verbindingen leggen naar de boekingssystemen van de bedrijven. Dat is exclusief voor de aangesloten RECRON bedrijven. Op de aankomende ledenvergadering wordt het gelanceerd."