Geplaatst op: 18-11-2021
Auteur: NRIT redactie

Geert Dijks (HISWA-RECRON) onthult 2 primeurs - Recron wordt consumentenmerk

Geert Dijks (HISWA-RECRON) onthult 2 primeurs - Recron wordt consumentenmerk
Geert Dijks: \
Geert Dijks, directeur HISWA-RECRON gaf tijdens zijn interview op de Recreatie Vakbeurs met NRIT 2 primeurs. Enkele tonnen worden gestoken in een arbeidsmarktproject. Groter voor het publiek is de start van de website Recron.nl op 2 december waarop de aangesloten bedrijven zich presenteren.

In een openhartig interview bood Geert Dijks veel strategische maar ook praktische vooruitzichten. Hij keek bewonderend naar de vele stands. "Recreatie is een heel andere wereld geworden. Het zijn unieke concepten en ik denk dat veel daar vanuit de consument veel interesse voor is," zei Dijks onder meer over de accommodaties op de beursvloer.

350.000 euro in project arbeidsmarkt

Een aantal onderwerpen kwamen aan bod die de ontwikkeling van de sector direct raken. De recreatiebedrijven kampen niet meteen met een grote personeelskrapte maar wel met een imagoprobleem. Daarop reageerde Dijks: "We moeten ons meer positioneren als een aantrekkelijke werkgeven." Daarom wordt gekeken of er een vacaturebank geopend kan worden. Ook de instroom heeft de aandacht. "De instroom bekijken we en samen met alle 30 Mbo-opleidingen hebben we het curriculum doorgenomen. We moeten van dat baantje een beroep maken. Dat gaan we samen met andere partijen opschalen. Het moet geen baantje zijn dat je er even bij doet. Bedrijven bieden al goede huisvesting en andere zaken. We hebben daar al een mooie basis. Mensen beseffen nog niet dat de vrijetijdsbranche echt een carrière biedt."

Na het commentaar op de visie over de arbeidsmarkt en de recreatiesector liet hij zijn eerste primeur los. "We komen met een project van 350.000 euro waarmee we met sociale partners een grote campagne uitrollen. Daar kunnen we ook iemand voor aannemen."

Merk Recron.nl vanaf 2 december actief

In het interview komt zijn perspectief aan bod dat recreatiebedrijven zeker nu in de coronaperiode veiligheid, betrouwbaarheid en kwaliteit moeten bieden. Dat blijft niet alleen een ambitie voor de bedrijven, de Nederlandse consument gaat dat ook zien. Dat ontlokte Geert Dijks de tweede primeur. "Onder het merk RECRON gaan we de consument informeren. Op 2 december start Recron.nl als eigen merk met een database 1.0 met alle bedrijven erin met hun producten en diensten. Daarin gaan we verbindingen leggen naar de boekingssystemen van de bedrijven. Dat is exclusief voor de aangesloten RECRON bedrijven. Op de aankomende ledenvergadering wordt het gelanceerd."

Interview

Het complete interview zien? Geert Dijks gaat onder meer nog in op het net aangekondigde steunpakket voor ondernemers als compensatie voor de korte lockdown. De recreatiesector lijkt goed te draaien omdat de overnachtingen op peil blijven maar een is een groot gaat bij de daadwerkelijke omzet.

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH
     
       
       
       
       
       

       

       
       

       
       
       

       

    ||| Nieuws |||

    21/11/24
    Praktijk: bedrijven leveren essentiële bijdrage in opleidingen
    Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
    20/11/24
    Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
    De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
    20/11/24
    BUas traint op AI en ethiek
    Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
    19/11/24
    KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
    KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
    19/11/24
    Sunweb voor de achtste keer uitgeroepen tot beste ski touroperator ter wereld
    Sunweb is wederom tot de beste ski touroperator ter wereld uitgeroepen bij de World Ski Awards.
    19/11/24
    Leiden Convention Bureau lanceert Leiden Booking Service
    Congresdeelnemers kunnen via Leiden Booking Service eenvoudig en zonder verborgen kosten hotelkamers reserveren.
    19/11/24
    Exclusief voor leden
    Tien keer Warme Winteravonden in DierenPark Amersfoort
    DierenPark Amersfoort brengt voor het eerst 10 winterse avonden tot leven tijdens de Warme Winteravonden. Deze zijn geprogrammeerd van 21 tot en met 30 december 2024 en in het nieuwe jaar van 2 tot en met 4 januari 2025.
    19/11/24
    Urban Leisure & Tourism Lab Rotterdam krijgt na buurtparticipatie nieuwe gevel
    Het voormalige ABN AMRO-pand in de grootschalige gebiedsontwikkeling Hart van Zuid wordt omgetoverd tot een groot street art-kunstwerk. Het idee voor de kleurrijke beschildering ontstond in dit Lab en na een participatietraject gaat de Rotterdamse streetart-kunstenaar Naomi King samen met buurtbewoners aan de slag.

    ||| Agenda |||

    22/11/24
    22/11/24 t/m 22-11-24: Bestemmingsmanagement, samen zetten we stappen vooruit’
    Op vrijdag 22 november organiseert NBTC in Ede de jaarlijkse Beleidsmakersdag met dit jaar als thema...
    28/11/24
    28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
    Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
    03/12/24
    03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
    Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...