Geplaatst op: 18-11-2021
Auteur: NRIT redactie

Geert Dijks (HISWA-RECRON) onthult 2 primeurs - Recron wordt consumentenmerk

Geert Dijks (HISWA-RECRON) onthult 2 primeurs - Recron wordt consumentenmerk
Geert Dijks: \
Geert Dijks, directeur HISWA-RECRON gaf tijdens zijn interview op de Recreatie Vakbeurs met NRIT 2 primeurs. Enkele tonnen worden gestoken in een arbeidsmarktproject. Groter voor het publiek is de start van de website Recron.nl op 2 december waarop de aangesloten bedrijven zich presenteren.

In een openhartig interview bood Geert Dijks veel strategische maar ook praktische vooruitzichten. Hij keek bewonderend naar de vele stands. "Recreatie is een heel andere wereld geworden. Het zijn unieke concepten en ik denk dat veel daar vanuit de consument veel interesse voor is," zei Dijks onder meer over de accommodaties op de beursvloer.

350.000 euro in project arbeidsmarkt

Een aantal onderwerpen kwamen aan bod die de ontwikkeling van de sector direct raken. De recreatiebedrijven kampen niet meteen met een grote personeelskrapte maar wel met een imagoprobleem. Daarop reageerde Dijks: "We moeten ons meer positioneren als een aantrekkelijke werkgeven." Daarom wordt gekeken of er een vacaturebank geopend kan worden. Ook de instroom heeft de aandacht. "De instroom bekijken we en samen met alle 30 Mbo-opleidingen hebben we het curriculum doorgenomen. We moeten van dat baantje een beroep maken. Dat gaan we samen met andere partijen opschalen. Het moet geen baantje zijn dat je er even bij doet. Bedrijven bieden al goede huisvesting en andere zaken. We hebben daar al een mooie basis. Mensen beseffen nog niet dat de vrijetijdsbranche echt een carrière biedt."

Na het commentaar op de visie over de arbeidsmarkt en de recreatiesector liet hij zijn eerste primeur los. "We komen met een project van 350.000 euro waarmee we met sociale partners een grote campagne uitrollen. Daar kunnen we ook iemand voor aannemen."

Merk Recron.nl vanaf 2 december actief

In het interview komt zijn perspectief aan bod dat recreatiebedrijven zeker nu in de coronaperiode veiligheid, betrouwbaarheid en kwaliteit moeten bieden. Dat blijft niet alleen een ambitie voor de bedrijven, de Nederlandse consument gaat dat ook zien. Dat ontlokte Geert Dijks de tweede primeur. "Onder het merk RECRON gaan we de consument informeren. Op 2 december start Recron.nl als eigen merk met een database 1.0 met alle bedrijven erin met hun producten en diensten. Daarin gaan we verbindingen leggen naar de boekingssystemen van de bedrijven. Dat is exclusief voor de aangesloten RECRON bedrijven. Op de aankomende ledenvergadering wordt het gelanceerd."

Interview

Het complete interview zien? Geert Dijks gaat onder meer nog in op het net aangekondigde steunpakket voor ondernemers als compensatie voor de korte lockdown. De recreatiesector lijkt goed te draaien omdat de overnachtingen op peil blijven maar een is een groot gaat bij de daadwerkelijke omzet.

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH
     





       

       

       
       
       

       

    ||| Nieuws |||

    20/12/24
    Landal bouw Landal Olde Kottink (66 accommodaties)
    Landal bouwt aan de 66 accommodaties van het park Landal Olde Kottink. Dit vakantiepark gaat open in...
    20/12/24
    Tourism Alumni Get-together op de Vakantiebeurs 2025
    Ben jij een afgestudeerde van Inholland, NHL Stenden, HZ University, Saxion of Breda University en heb je een passie voor de reisbranche? Dan nodigen we je van harte uit voor het Tourism Alumni Get-together op de Vakantiebeurs 2025.
    20/12/24
    KLM rondt ombouw naar Premium Comfort Class af
    KLM heeft een belangrijke mijlpaal bereikt met de succesvolle afronding van de grootste productwijziging in jaren: de introductie van de Premium Comfort Class.
    20/12/24
    Zeeuwse vrijetijdseconomie goed voor 3,4 miljard euro
    Het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme heeft de totale economische waarde van de vrijetijdseconomie in Zeeland in kaart gebracht. In 2023 genereerde deze sector een omzet van maar liefst €3,4 miljard euro.
    20/12/24
    Exclusief voor leden
    ING: Consumenten houden de hand op de knip
    Nederlandse consumenten zijn voorzichtig geworden met geld uitgeven. De hoge prijzen, vooral voor boodschappen en energie, zorgen ervoor dat veel mensen meer gaan sparen. Dat schrijft ING in haar nieuwste analyse.
    20/12/24
    Reissector blijft aantrekkelijk, maar talenttekort loert
    De reissector blijft een levendige en aantrekkelijke werkplek, zo blijkt uit een analyse van Reiswerk op de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector. Het aantal medewerkers groeit en de tevredenheid onder werknemers is hoog.
    20/12/24
    De Brabantse Winter keert terug met meer glitter en glamour
    De Brabanthallen transformeren zich opnieuw tot een winterse wonderland. De tweede editie van De Brabantse Winter belooft nóg groter en spectaculairder te worden dan voorheen. Ruim 80.000 bezoekers worden er verwacht.
    20/12/24
    Museum Arnhem sluit recordjaar af met meer dan 100.000 bezoekers
    Museum Arnhem heeft een bijzonder succesvol jaar achter de rug. Met meer dan 100.000 bezoekers in 2024 heeft het museum een recordaantal bezoekers mogen verwelkomen.

    ||| Agenda |||

    04/01/25
    04/01/25 t/m 04-01-25: Vakantiebeurs voor bijzondere reizen
    De Vakantiebeurs voor bijzondere reizen in Amsterdam op 4 en 5 januari is dé plek voor reizig...
    08/01/25 t/m 09-01-25
    08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
    Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
    12/02/25 t/m 13-02-25
    12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
    Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
    20/03/25
    20/03/25 t/m 20-03-25: Trendcongres Toerisme 2025: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual
    Op donderdag 20 maart 2025 organiseert NRIT in samenwerking met de opleidingen Tourism Management we...