Geplaatst op: 06-12-2021
Auteur: Redactie
NRIT

Convious haalt 12 miljoen dollar op voor groei AI-gedreven e-commerce platform

Convious haalt 12 miljoen dollar op voor groei AI-gedreven e-commerce platform
Team Convious

Convious , een op Artificial Intelligence (AI) gebaseerd e-commerce platform voor de vrijetijdsbranche, heeft  12 miljoen dollar heeft opgehaald in een Serie A-financiering geleid door Begin Capital. Market One Capital, MillionMonkeys en FJ Labs hebben zich bij de ronde aangesloten, evenals de reeds bestaande investeerder Capital Mills.

De COVID-19 crisis heeft de digitalisering met drie tot vier jaar versneld, waardoor e-commerce een ‘must-have’ is geworden, in plaats van een ‘nice-to-have’. Vooral de vrijetijdsbranche heeft te lijden gehad onder de lockdowns, aangezien locaties zoals themaparken, dierentuinen, musea en binnenspeeltuinen werden gesloten en tot op vandaag nog steeds moeite hebben om bezoekers aan te trekken.

"Ondanks de grote omvang is de vrijetijdsbranche ver achtergebleven bij de overgang naar moderne, cloud-based platforms", stelt Camiel Kraan, CEO en oprichter van Convious. "We horen vaak van de exploitanten dat legacy-systemen organisaties afremmen en veel tijd kosten, terwijl ze behoefte hebben aan een branchespecifiek product. Met Convious streven we ernaar om aan hun behoeften te voldoen door de best mogelijke ervaring te leveren en ze het tijdperk van digitalisering in te brengen."

Convious helpt ondernemers in de vrijetijdsbranche om hun bezoekers te bereiken, hun ervaring te verbeteren, conversie te verhogen en alle interne operaties te beheren vanuit één enkele plek. Convious verwerkt alle verkooptransacties, waaronder tickets, eten, en zelfs hotelaccommodaties. Het AI-powered platform helpt bezoekers met gepersonaliseerde aanbiedingen, tickets te verkopen tegen dynamische real-time prijzen, een naadloze ervaring te bieden en analyses te maken van de beleving van de gasten. Meer dan 125 bedrijven uit 16 landen, waaronder SnowWorld, Plopsa Group en Looping Group, gebruiken Convious om bezoekers direct via hun eigen kanalen te converteren met betere resultaten: in 2021 verhoogde Convious hun conversieratio met gemiddeld 86%, en de omzet met 201%.

Trefwoorden: dagrecreatie, dagattracties, attractieparken, dierentuinen, musea, cultuur, marketing

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

20/12/24
DierenPark Amersfoort opent nieuwe Chimpanseevallei
DierenPark Amersfoort heeft de deuren geopend van haar nieuwste themagebied: de Chimpanseevallei. Bezoekers kunnen nu oog in oog staan met deze bijzondere primaten in een volledig vernieuwde omgeving.
06/12/24
Beekse Bergen opent tropisch binnenspeelparadijs: Speelland Indoor
Beekse Bergen breidt deze winter uit met een nieuwe attractie: Speelland Indoor. Speelland Indoor bevindt zich op het terrein van Speelland Beekse Bergen, waar bezoekers in het voorjaar en de zomer kunnen genieten van dagrecreatie rond het Victoriameer.
04/12/24
Laatste maand om subsidie voor cyberweerbaarheid aan te vragen: vrijetijdssector loopt achter
Meer dan de helft van het budget voor de subsidieregeling ‘Mijn Cyberweerbare Zaak’ is inmiddels aangevraagd. Maar weinig aanvragen komen uit horeca, cultuur en recreatie. Nog tot en met 31 december 2024 kunnen bedrijven een aanvraag doen.
04/12/24
Exclusief voor leden
Toegankelijk maken collectie kost 5 jaar
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.
29/11/24
Exclusief voor leden
Tweede editie van Light Safari na eerste succesvolle editie
De tweede editie van Light Safari in Safaripark Beekse Bergen is van start gegaan. Vorig jaar trok het evenement meer dan 185.000 bezoekers en dit jaar belooft het nog spectaculairder te worden.
22/11/24
Burgers' Zoo benut regenwater slim voor duurzame verzorging dieren
Burgers' Zoo zet een slimme stap op het gebied van duurzaamheid. Het Arnhemse dierenpark maakt optimaal gebruik van de recente overvloedige regenval door het opgevangen water te gebruiken voor de beregening van de vele overdekte leefwerelden van de dieren.
19/11/24
Exclusief voor leden
Tien keer Warme Winteravonden in DierenPark Amersfoort
DierenPark Amersfoort brengt voor het eerst 10 winterse avonden tot leven tijdens de Warme Winteravonden. Deze zijn geprogrammeerd van 21 tot en met 30 december 2024 en in het nieuwe jaar van 2 tot en met 4 januari 2025.
19/11/24
Start Bouw Ngyuwe bij ZooParc Overloon
ZooParc Overloon is begonnen met de bouw van Ngyuwe, het grootste expeditiegebied in de geschiedenis van het park. Ngyuwe neemt bezoekers mee naar het hart van tropisch Afrika.