Eurail introduceert nieuw distributieplatform voor Interrail Passen
Mobiele Eurail en Interrail Passen zijn nu beschikbaar voor distributeurs
Eurail, het bedrijf achter de Eurail en Interrail treinpassen, lanceert een nieuw distributieplatform waarmee (online) reisorganisaties de mobiele treinpassen van Eurail kunnen verkopen. Met de mobiele Eurail en Interrail Pas kunnen reisorganisaties een flexibel reisproduct aanbieden waarmee reizigers in tot wel 33 Europese landen met de trein kunnen reizen. Het nieuwe distributieplatform van Eurail zorgt voor een snelle en moeiteloze implementatie, zowel voor online als offline verkoop. Voor online platformen is een API-connectie beschikbaar en voor offline verkoop is er het Eurail Ticketing System (ETS). Leveranciers van spoorwegtechnologie kunnen met het nieuwe distributieplatform van Eurail eenvoudig de gegevens van de Eurail en Interrail Passen in hun systemen consolideren en aggregeren.
Eurail introduceerde de mobiele Eurail en Interrail Pas in 2020 om reizigers meer flexibiliteit te bieden. Met deze treinpassen kunnen reizigers met één enkel ticket onbeperkt met de trein reizen in 33 Europese landen. Passen kunnen tot 11 maanden na aankoop worden gebruikt. De route en startdatum van de reis zijn volledig flexibel. Reizigers beheren hun reis zelf via de Rail Planner-app. Een bijkomend voordeel is het flexibele terugbetalings- en omruilbeleid voor de Passen, waarmee reizigers hun reisplannen tegen lage kosten kunnen aanpassen of uitstellen.
Manager bij Eurail: "Reizigers vragen om flexibele reisproducten, zodat ze hun reisplannen last-minute moeiteloos kunnen wijzigen. Reisbureaus, online reisplatformen en touroperators kunnen in deze behoefte voorzien met onze mobiele treinpassen. Bovendien is door de aandacht voor duurzaam reizen en de introductie van verschillende nieuwe nachttreinen in Europa de belangstelling voor treinreizen toegenomen bij een breder publiek. Reisorganisaties kunnen inspelen op deze trend door onze Eurail en Interrail Passen te verkopen. Onze treinpassen creëren ook goede mogelijkheden om aanvullende producten te verkopen en zo klanten een aantrekkelijk pakket aan te bieden."
Eurail heeft al meer dan 20 jaar een succesvol distributieprogramma. Een belangrijk deel van de jaarlijkse omzet uit de Eurail en Interrail Passen komt van de distributiepartners van Eurail. Na een snelle migratie van bestaande distributeurs, waaronder Rail Europe en SilverRail, waren Trip.com en de start-up voor treinreizen All Aboard de eerste nieuwe distributeurs die eerder dit jaar werden aangesloten op het nieuwe platform.